Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19241 til 19260 af 54698
  • Glukose, Fruktose, Sukrose, Stivelse og Cellulose?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Er der nogle af jer som kan hjælpe mig med noget biologi.? Jeg skal nemlig til imorgen finde ud af hvilke fødevarer der findes glukose, fruktose, sukrose, stivelse og cellulose i? På forhånd tak :D
  • Genotyper

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg har fået en biologi aflevering, hvor et spørgsmål lyder: "Opskriv genotyperne for de 8 forskellige blodtyper man kan have." Nogen der kan hjælpe?
  • Fællesfaglig forløb

    Forumindlæg
    Vi har fællesfaglig forløb, i fysik og biologi. vores overemne er (radioaktiv stråling) vores underemne er (planter og dyrenes påvirkning af stråling). Nogle gode arbejdsspørgspørgsmål og problemstilling?
  • Spørgsmål til nervesystemet! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Her er nogle spørgsmål som jeg ikke kan svare på i biologi.. Please hjælp A. Hvordan fungerer ionkanal? B. Hvad vil det sige, at en ionkanal er potentialeafhængig? C. Hvordan fungerer en ionkanalreceptor? På forhånd tak :)
  • Nytte etik og pligt etik

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT på torsdag i biologi og religion. Er der nogen som har nogle rigtig gode noter til nytte etik og pligt etik og meget gerne om stamceller, da det er mit emne tak
  • Blodtyper!!! hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal i en biologi rapport antage at jeg er A rhesus positiv. Hvordan finder jeg ud af hvad mine forældre og er eventuelle søskende? ??? Håber virkelig i kan hjælpe mig!
  • AT og hash

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er igang med min AT.eksamen. Jeg vil skriver om hash. Så jeg ville lige høre om der er noget, der før har skrevet om hash? Helst indenfor Bioteknologi/biologi og samfundsfag. På forhånd tak :-)
  • Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt
  • Rettelse og karakter givning af SSO

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har for et par uger siden skrevet en SSO. Jeg ville bare spørge om der er en højt uddannet (i biologi) der har lyst til at læse den igennem og give mig en karakter for den?
  • planter i økosystemet

    Forumindlæg
    jeg har fået et spørgsmål til biologi eksamen der lyder sådan: "belys hvilken rolle planter spiller i økosysystemet. nogen der kan hjælpe?
  • Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg skal i gang med at lave en AT-synopsis med fagene biologi og religion, men jeg er ikke klar over hvordan metoderne skal laves? I gør mig virkelig en tjeneste, hvis I hjælper mig med det. På forhånd tak.
  • Redegør for sammenhæng mellem FSH-koncentration, follikelmodning og efterfølgende ægløsning hos normale kvinder i den fødegyldige alder.

    Forumindlæg
    kan nogen hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi a) Redegør for sammenhæng mellem FSH-koncentration, follikelmodning og efterfølgende ægløsning hos normale kvinder i den fødegyldige alder. Tak på forhånd :)
  • FORSKELLIGT

    Forumindlæg
    Nogen der har nogle idéer til gode hjemmesider til at blive bedre til, matematik, tysk, engelsk, fysik, geografi, og biologi? både skriftligt og mundlig? :D
  • forurening som kan fjernes

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg er i gang med min biologi opgave og er stødt på et spørgsmål som lyder: hvilke former for forurening kan fjernes? håber i kan hjælpe. på horhånd tusind tak
  • Akut! Hjælp til tre spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej!:) Nogle der kan hjælpe med biologi angående, om her tre spørgsmål: - Hvordan er DNA opbygget, baseparringsprincippet? - DNA’s funktion? - Opskrifter på proteiner? Evt kunne forklar hvor kemi'et lægger :)
  • Mendels love

    Forumindlæg
    hej med jer, jeg sidder med en biologi aflevering, og har lidt svært ved Mendels lov (9:3:3:1), altså det er med krydsningsskema. Nogen som kan forklare mig det? :)
  • HJÆLP ALLE SØDE MENNESKER

    Forumindlæg
    hej alle sammen sidder er helt blank. Jeg skal have en problemformulering med darwisme, socialdarwisme og socialdarwinismen brug under 2.verdenskrig (hitler/fasicime) Og har spencer som kilde i fagene Biologi(B) og Historie(A)
  • Vandløb

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg sidder med en biologi aflevering til fredag og jeg er helt væk. Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål:
  • endnu et spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej (: sidder og laver biologi aflevering og får stillet spørgsmålet: Hvorfor er det nødvendigt at nedbryde stivelsen med enzymer i vores fordøjelsessystem? nogen der kan hjælpe? :)
  • Hudkræft

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at lave en biologi-opgave, og jeg har svært ved at forstå, hvordan UV-strålinger er med til at danne hudkræft, og processen over, hvordan kræft bliver dannet i huden