Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19241 til 19260 af 153151
-
Methylxanthiners opbygning
ForumindlægNogle forslag til hvad man ellers kan skrive, når man skal redegøre for methylxanthinernes opbygning? (Jeg tager udgangspunkt i koffein, theobromine og theophylline)\n\nJeg har selv skrevet, at de tre stoffer er methylxanthiner, i det at der er et x antal methyl-grupper, som erstatter hydrogen bi... -
Hmm.
ForumindlægJeg har lige lavet en disposition over Anne Frank jeg skal op i til sommer. Hm. Jeg kommer blandt andet ind på hende og hendes familie, gemmestedet, hvordan de levede osv. Er der andre ting jeg skal komme ind på? Jeg ved ikke hvad jeg skal stille mig selv af spørgsmål til emnet, hvor jeg evt. k... -
Spørgsmål i SRP indledning
ForumindlægHej . Må man gerne stille nogle spørgmsål i SRP indledningen, som man selv svarer på i indledningen. -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Hjælp til analyseafsnit
Forumindlæghej . Jeg sidder netop nu og bakser med mit tekstanalyse afsnit. Jeg er dog i tvivl om jeg har fået alt relevant med eller om jeg mangler noget væsentligt.. Analyse – De måske egnede. Analyse af tekst, sprog og stil Titlen De måske egnede er brugt som et synonym for hovedpersonen. Betegnels... -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
APARTHEID HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Studieportalen :) Denne uge har jeg projektuge og mit overemne er racisme og, som underemne har jeg så valgt Apartheid. Det ville være til stor hjælp hvis i havde nogle gode hjemmesider eller nogle gode svar på spørgsmålene. Problemstilling: Hvorfor fik Sydafrika apartheidstyrer Arbej... -
Att.: Mr_Fuzzy, please!
ForumindlægTil Mr_Fuzzy.Tusind tak for din hjælp med ”Det ovale portræt”. Der er bare et par enkelte ting i dine notater jeg ikke er 100% med på, vil du please hjælpe mig med at forstå det?Jeg har på fornemmelsen at der er noget jeg ikke helt fatter i det der med rammen. Jeg er godt med på at det er en ramm... -
motiv og tema
Forumindlæghey! jeg sidder og skriver danskopgave og nu blev jeg i tvivl om forskellen mellem motiv og tema. Det er noget med at motivet er en typesituation og temaet..? Ja, hvad er det? Og hvad er forskellen??? -
Den røde tråd
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at give mig den rigtig forståelse indeen for essay genren? -
Anden verdenskrig
ForumindlægHej alle sammen. Mig og min veninde er igang med at skrive om anden verdenskrig. Vi har svært ved at finde et præcist svar på hvordan anden verdenskrig endte. Håbe i kan hjælpe . Tak på forhånd -
Ascorbinsyre
ForumindlægHej (: Jeg skal skrive en rapport om Ascorbinsyre (vejledning vedhæftet) Hvad skal jeg have med i teoriafsnittet ? (: Tak! (: -
Hurtig hjælp :)
ForumindlægHvornår blev tyskland og Berlin delt op? og hvem styrede i de forskellige besættelseszoner ? Link ville være okay, men hvis nogen som kan forklar mig det konkret ? :D -
Noen der har læst "The Bats"??
Forumindlæghej..skal snart i gang med den..jeg vil være meget taknemmelig hvis der var nogen der ville give et kort svar..Hvad sker der egentlig i slutningen?jeg har i hvertfald forstået det sådan, at moren og faren begynder med at skændes igen..men hvad sker der egentlig med sølringen??er det faren der tag... -
Kultursammenstød.
ForumindlægEn eller anden der har en genial problemformulering til overskriften kultursammenstød? Med hensyn til indvandring i Danmark. -
Rettelse
ForumindlægHeeeeeeeeeeey peepz ' ! tænkte på om nogle af jer ikke lige havde et par minutter til at rette min SRP. Ikke den vildste rettelse, men bare evt kom med nogle kommentarer og grammatiske fejl som lige var sluppet forbi mig. Hilsen Mullehpiigen - Spred kærlighed. -
partier
ForumindlægEr der tilfældig vis nogle da har et link til en side, eller ved 100% hvornår hvilke partier reagerede ??? nu mener jeg sådanne fra omkring 1945 og frem nu... håber virkelig der er nogle da kan og vil hjælpe! -
Hvem var Herodot?
ForumindlægLige en hurtig....:Hvem var Herodot? Altså... Hvor kom han fra? -
Fortælleforhold
ForumindlægHvad betyder det hvis en fortæller har medsyn? -
Novelle rettelse
ForumindlægHej, jeg ville hører om der er nogen som har lyst til at gennem læse min novelle, også komme med det sidste rettelse hvis der mangler noget?
