Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19301 til 19320 af 33873
  • areal af firkant i koordinatsystem - hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter?
  • EN der vil se min opgave igennem?

    Forumindlæg
    EN der vil se min mat opgave igennem og komme med deres mening omkring den?
  • Intro til LaTeX

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det?
  • 9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen

    Forumindlæg
    hej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig
  • Lommeregner HF B-Niveau

    Forumindlæg
    HejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa...
  • Seriøst??

    Forumindlæg
    Hvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?!
  • DiplomIngeniør

    Forumindlæg
    hej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
  • Hjælp til Matematiske Modeller

    Forumindlæg
    Det er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode...
  • SRP - Karakter

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-)
  • paramterfremstilling

    Forumindlæg
    to linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det?
  • Differentiabillitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe?
  • Hvad betyder ^ ?

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak!
  • Kontext 7

    Forumindlæg
    Hej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak.
  • HASTER !!

    Forumindlæg
    Hey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til
  • HJÆLP! Hvordan skriver man en problemanalyse til HTX mat B skriftig eksamen ??

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg sidder her og skal til at sætte min rapport sammen , men ved ikke hvordan jeg skal skrive min problemanalyse til opgaven .. Hvad skal sådan en indeholde ? Så hvis I kunne give nogle ideer til hvad der skal stå i sådan en , så ville det være dejligt :) .. Det er til HTX eksamen B .. Sk...
  • Uligheder :O

    Forumindlæg
    øhm.. ja jeg er så ikke skide go' til det der med uligheder, er der nogen der kan forklare mig hvordan grundmængde og løsningsinterval for uligheder bestemmes? :D Annemette..
  • Finde Stamfunktion

    Forumindlæg
    cos(x) * sqrt(sin(x)) Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad stamfunktionen til ovenstående er?
  • Rigtig?

    Forumindlæg
    Er dette rigtig? http://peecee.dk/?id=9109
  • Texas Instruments lommeregner

    Forumindlæg
    Ved nogen her om en butik hvor jeg kan købe en Texas Instruments lommeregner i københavn ? Mvh Kim
  • Reducer

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b)