Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19301 til 19320 af 34075
  • En las huellas del Che

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har læst En las huellas del Che og kan give mig et referat af et eller andet emne/tema som man kan fremlægge til eksamen? eller hvis der er nogle som har et godt link til en opgave om Che?
  • Andengradspolynomier og uligheder

    Forumindlæg
    hej guys. Jeg skal til matematik eksamen i 1.g på STX, og på en af mine dispositioner står der at jeg skal forklare hvornår man kan bruge et andengradspolynomium og en andengradsulighed i den virkelig verden. er der nogen der har en idé til det?
  • Mekanisk energi

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige trukket mekanisk energi til 24 timers eksamen. Har brug for en, der kan hjælpe med at forklare, hvordan den mekaniske energi er konstant/bevaret. Altså noget om energibevarelse. På forhånd tak (:
  • Dansk demokrati og national identitet.(1800 - 1914)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Skal til historie eksamen i morgen, og har trukket dansk demokrati og national identitet. nogen der har været oppe i det samme, og evt kan hjælpe mig.. knus laura
  • Kommunikationsmodellen, Afsender - Modtager

    Forumindlæg
    Jeg skal til Eksamen imorgen i IT, Og har et spørgsmål jeg syntes der driller lidt i forhold til komunikationsmodellen. Er det afsender eller modtager der bestemmer hvordan man forstår budkabet, og hvorfor? Hjælp modtages gerne hurtigst muligt.
  • KILDE TIL EUROPÆISK INTEGRATION, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har 24 timers historie eksamen, og har trukket emnet: Europæisk Integration. Kilderne handler om holdningerne for og imod EU - nogen der har en god idé til en supplerende kilde?
  • Tekster og skulpture

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan forklarer mig de græske teksters og skulptures betydning for senere europæisk kultur? Lige en sidste eksamensnotits inden, det går løs til den sluttelige eksamen i morgen formiddag! :-D
  • Byggeri og anlæg !

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg vil lige spørg jer der studere på uddannelsen el. kender el. noget helt andet.. Altså om i ved hvordan det er på studiet ? er det svært at følge med ? Hvordan er eksamerne ?
  • Gymnasial suppllering C til B

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne vide, at hvis man består den skriftlige eksamen på suppleringskurset med f.eks. karakteren 4, har man så bestået sammenlagt, hvis man går hen og dumper den mundtlige del?
  • Hvad betyder tangensligningen egentligt?

    Forumindlæg
    Puh, eksamen imorgen - så jeg er i fuld gang med forberedelserne. Men nu er jeg faldet over noget ! Hvis jeg har fundet en tangensligning der hedder 12x-16- hvad betyder det så ? er den aftagende eller tiltagende ? Charlotte
  • Problemstilling

    Forumindlæg
    Hej derude! Står her og er vildt frusteret over at jeg om få dage skal op til eksamen i 9 klasse!!! Har brug for hjælp! "Hvorfor betegnes nogle energikilder som CO2 neutrale?"
  • Tutor søges i Eksternt Regnskab

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal snart op til en skriftlig eksamen i eksternt regnskab og søger i denne forbindelse en tutor til eksamensforberedelse. Det vil selvfølgelig være mod en aftalt timepris. Send gerne en besked. :)
  • Valg af essay

    Forumindlæg
    Til min mundtlige eksamen i dansk skal jeg have fundet et essay, der handler om glæde - det er lige meget, hvad glæden er til/for, bare en glæde til noget eller nogen. Jeg skal bruge den til at perspektivere til “hindbærsnitter” af Søren Ryge. Tak.
  • Syre base balancen

    Forumindlæg
    Heeej :-) Jeg håber på jeres hjælp herinde da jeg er gået fuldstændig i stå... Skal snart til eksame og jeg skal fortælle lidt om hvordan syre base balancen i blodet bliver reguleret?? Hvad skal jeg gå ind i her??
  • Har jeg regnet rigtigt? Mat A opgaver

    Forumindlæg
    Jeg har været til eksamen i dag og vil høre om der er nogen der kan se om det jeg har lavet, er korrekt. Har brugt maple til at løse opgaverne Mvh Isabella
  • Mundtlig samf - dansk politik

    Forumindlæg
    Er til 24 timers eksamen i samf A og har trukket dansk politik i en brydningstid - bilagene handler om udlændingepolitik, arnepension og velfærd. Nogle ideer til problemformuleringer?
  • Analyse af (En agitator på nørre fælled)

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en agitator på nørre fælled til min mundtlige eksamen men jeg sidder lidt fast på punktet billedasprog da jeg ikke helt ved hvad der egentligt skal skrives.
  • Hvad er M, n og m

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med at læse til eksamen, og er blevet i tvivl om hvad stofmængde (n), Masse (m) og Molarmasse (M) er. Hvad er enheden på dem? Hvordan regner man dem (eksempel)? Hvad er de tre formler for hvis man har to af delene? Tusind tak på forhånd :)
  • Bestemmelse af hastighedsudtryk

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver dispositioner til eksamen og er lidt i tvivl om dette: Du skal også redegøre for hvordan man bestemmer et hastighedsudtryk for en reaktion, samt belyse reaktioners temperaturafhængighed. Jeg håber nogen kan hjælpe.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til en matematik mundtlig eksamen, men jeg forstår ikke opgaverne (jeg er virkelig dårlig til matematik) jeg vedhæfter nogle screenshots af opgaverne tak på forhånd!!