Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 19321 til 19340 af 56577
-
reducering af udtryk
ForumindlægHej jeg er lige startet på matematik b på hf. Jeg sidder med et udtryk som jeg skal reducere, men jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op og blive det rigtige resultat. 2a(3b-2c) + 4c(a+b) - 6(ab-1) Jeg ville være glad hvis der var nogen sparke hoveder der lige ville lave en trinvis red... -
SSO-aflevere blankt?
ForumindlægHej jeg har på grund af arbejde ikke lavet en SSO-opgave jeg er fuldt tilfreds med. Derfor tænkte jeg om, det muligt og tag den på et senere tidspunkt, hvis jeg aflevere blankt nu? Og dermed få en højere karakter. Jeg går på en hf enkeltfag. Så den har samme funktion som en SRP. -
hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til prøve på HF Jeg skal op i Fysik, kan nogle for tælle mig de grund læggende regler for fysik. Noget man skal kunne? Jeg har virkelig brug for hjælp. Da jeg ikke har haft det i 2år. hvad for nogle emmer skal man kunne?. hvis i er rigtig søde kan i sp skrive lidt om det t... -
kemi reaktionsligninger
Forumindlæghej, jeg er en ung pige der går på hf jeg har kemi på c niveau, jeg vil gerne høre om man kan kom op i reaktionsligninger til eksamen, jeg skal op i nf eksamen her til sommer nemlig???? Så vil jeg også meget gerne have hjælp til reaktionsligninger?? Jeg er meget dårlig til det.. hvordan kan man ... -
Kursus i Lommeregner ?
ForumindlægHej jeg har matematik på A niveau på HF i Herlev. Jeg er total dum på det med lommeregner har en TI-89 er der et sted hvor man kan tage et kursus i den, så man bare kan de basale ting, synes der er så mange ting, der er godt at kunne, altså andengradsligning, toppunktet, integral, diff, osv. Men ... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide... -
er der en som gider hjælpe ?? plz
Forumindlæg1Foton Energi Eγ = hf = hc/lampda Hvis frekvensen af en foton er 2.25 · 1014Hz, hvad bliver energien i Joule og elektronvolt? Hvis energien af en foton er 1.229 · 1010J, hvad bliver frekvensen og bølgelængden? Beregn fotonenergien af grænserne for det synlige spektrum &lamb... -
Analyser vands betydning for landskabs dannelse
ForumindlægHejsa! Har lidt problemer da jeg ikke har været hel stærkt i naturvidenskablig faggruppe på HF. Jeg står nu og skal analysere vandets betydning for landskabs dannelse. Umiddelbart ville jeg tror det havde noget af gøre med istider og ranmoræner og gletsjere? Er jeg helt tabt eller er der n... -
Vandløb og vandbalance
ForumindlægJeg sidder og læser til geografi eksamen på HF og har fået et spørgsmål jeg er kommet i tvivl om som lyder: Beskriv sammenhængene i vandets kredsløb og forklar hvilken rolle vandløbene har i vandbalancen? Det med at beskrive sammenhængen har jeg styr på, men den sidste del af spørgsmålet drill... -
Syre-Baseligevægte, Haster!
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe med følgende opgave? Nogle steder tilsøtter myndighederne flourid, F- i drikkevandet for at mindske angreb af karies i tænder. Styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 * 10^-4 M. Beregn koncentrationen af H3O+ og pH i en 0,0034 M NaF-opløsning. Nogen som kan hjælpe... -
Vandløb og vandbalance
ForumindlægJeg sidder og læser til geografi eksamen på HF og har fået et spørgsmål jeg er kommet i tvivl om som lyder: Beskriv sammenhængene i vandets kredsløb og forklar hvilken rolle vandløbene har i vandbalancen? Det med at beskrive sammenhængen har jeg styr på, men den sidste del af spørgsmålet drill... -
Laktoseintolerans
ForumindlægHej alle Jeg skal op i et tværfagligt (Eksamensprojekt HF) eksamen og har valgt fagkombinationen biologi C/ Kemi B. Biologi er vægtet højere end Kemi. Årsagen til at jeg skriver her er at jeg virkelig har brug for hjælp mht. at finde kilder til emnet. Særligt mht. biologidelen. No... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej :-) Jeg skal til optagelsesprøve d. 6 august 2019, fordi jeg ikke opfylder alle kravene til at komme ind på Hf. Har kigget på 2 vejledene opgavesæt, der ligger inde på undervisningsministeret. Mit spørgsmål er, om det bliver en af de 2 vejledende opgavesæt, som jeg skal testes i? eller er d... -
hjælp med specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg vil gerne søge ind på "Diplomingeniør - materialeteknologi" hvor en af de specifikke adgangskrav er kemi c. Jeg startede på min hf i aug 2016 og dimiterede aug 2018, altså efter den gamle reform. Jeg har haft den naturvidenskablige fagpakke(kemi c, biologi, c og geografi c) . Skal j... -
Middelfart-gym censor engelsk
ForumindlægHalløj Jeg skal i år op til religions eksamen. Censoren til eksamen hedder Poul Storgaard Mikkelsen og er lære på Middelfart gymnasie og HF-kursus Er der nogen der har ham og gerne vil fortælle hvad jeg skal forvente mig.. både udseende mæssigt (lille og tyk, høj og slank, gammel, ung???) og pers... -
procent og rente
ForumindlægHej jeg har eksamen meget snart i matematik på c niveau. jeg går på hf.., og mit spørgsmål er om procent og rente bestem gennemsnitlig procentvis ændring pr termin ?? jeg tror er at det er kapitalfremskrivningsformlen.. altså k=ko*(1+r) ^ n men hvor man tager udgangspunkt i n ?? -
Psykologi B om aftenen?
ForumindlægNogen der ved om det er muligt at læse Psykologi B på et aftenhold? (eller Tirsdag og Torsdag morgen) Grunden er at jeg lige nu er igang med en HF, så har kun tid Tirsdag og Torsdag morgen, eller om aftenen? Men de eneste jeg kan finde er Tirsdag og Onsdag, og kan slet ik finde nogen skole som kø... -
nedbrydning i økosystemet
ForumindlægHej! Det er snart tid til min Naturfagseksamen på HF, og jeg ligger og kæmpe med et enkelt punkt i min problemformulering. Håber virkelig i kan hjælpe mig! Redegør for omsætningen af det organiske materiale. Kom ind på fødekæde, respiration, nedbrydning og fotosyntese. Hvad er nedbryderne... -
Lukke sit bevis op
ForumindlægHejsa Jeg lukkede mit hf-enkeltfagsbevis for et år siden på VUC. Jeg har lidt fortrudt det, da jeg allerede går her og skal tage nogle suppleringsfag samt karakterforbedre nogle fag som jeg har på mit bevis. Er der en mulighed for at man kan lukke op for sit bevis igen? -
Kvote 1 eller kvote 2? hvis jeg mangler fag.
Forumindlægjeg har gennemsnittet en given uddannelse kræver og jeg har en fuld HF... men jeg mangler nogle af de ekstra fag uddannelsen kræver som jeg er ved at tage, dem bliver jeg færdige med omtrænt på samme tid som deadline for kvote 1. spørgsmålet er så, skal jeg søge på kvote 2 "selvom det nu n...
