Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19341 til 19360 af 24857
-
Litteraturliste
ForumindlægHJÆLP!!! Har simpelthen glemt at vedlægge min litteraturliste til min studieretningsopgave, og jeg er bange for følgerne. Er konsekvenserne i form af anden karakter eller? Inde i selve opgave står der også - midt i det hele - en sætning fra wikipedia. En enkelt linje kun. Linjen er helt anden ... -
Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er en ung kvinde på 23, som er i gang med sidste år af min HF. På det diste år har jeg fået kemi, og da vi er færdige om ca 5 mdr. vil jeg gerne forstå kemi inden eksamen.. Jeg er overhovedet ikke med i timerne, hvilket er dybt frustrende! Nogen der kan/gider hjælpe mig fra begyndelsen? ... -
UCAS???
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er godt i gang med at ansøge til et universitet i England gennem UCAS, som er deres bud på KOT. Jeg har et problem med indtastning af "grade" for hver "unit". Her er kun plads til en karakter og er meget i tvivl om jeg skal tage min mundtlige eksamenskara... -
Eksamenseksempel?
ForumindlægHejsa.. Jeg står og skal op i mundtlig VØ-B her på torsdag.. Det har jeg det egentlig fint nok med, men i vores gennemgang af pensum har vi udelukkende fokuseret på den skriftlige som vi afholdte før jul, vi har ikk haft timer siden og derfor mulighed for at spørge til den mundtlige eksamen.. Vil... -
tværfaglig opgave/projekt
ForumindlægHejsa. Er gået i tænkeboks hvad angår tværfaglig projekt på HF. Har umiddelbart planer om at skrive i religion og historie om overgangen fra ase-troen til kristendommen. Jeg ved dog ikke om jeg kan få det godkendt, da jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke må skrive om et emne man har ... -
tværfaglig projekt/opgave
ForumindlægHejsa. Er gået i tænkeboks hvad angår tværfaglig projekt på HF. Har umiddelbart planer om at skrive i religion og historie om overgangen fra ase-troen til kristendommen. Jeg ved dog ikke om jeg kan få det godkendt, da jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke må skrive om et emne man har ... -
Ny bærbar
ForumindlægHej Jeg har lige købt en ny bærbar og den skulle lige installere nogle opdateringer før den genstartede. Det tog 2 timer at installere opdateringerne og nu er det 2,5 timer siden den installerede opdateringerne, men der står stadig at den genstarter. Ps. Der stod med småt skrift at det kunn... -
Ligning
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx OPG 15 Hej jeg har forsøgt at løse ... -
ekstremumspunkter
ForumindlægHejsa! Jeg har en funktion: f(x) = x^3 + (3/2)x^2 - 6x - 2. Jeg har fundet ud af monotoniforholdene: f er voksende i ]-8;-2] og [1;8[ f er aftagende i [-2; 1] Men når jeg skal finde ekstremumspunkterne går jeg lidt i stå. Jeg er nemlig ikke sikker på om der er nogen, for grafen den går jo t... -
OSO Journalist
ForumindlægHeeej Jeg er en pige på 16 år, der går på efterskole. Om to uger skal vi skrive oso opgave, jeg har valgt at skrive om journalistik. Når vi har afleveret vores skriftlige opgave, skal vi lave en fremlæggelse. Til fremlæggelsen skal vi have et produkt. Det kan fx være en film, en tegning, ... -
Kemiprøve, syrer og baser
ForumindlægNu står det sådan til, at jeg i morgen skal til skriftlig kemiprøve, 2.g - C-niveau, og emnet er syrer og baser. Jeg har fint styr på mit stof,men da prøven bliver betydende for vores næste karakter, vil jeg gerne give den en ekstra skalle :) Så mit spørgsmål går derfor på, om der findes nogen so... -
Termins
ForumindlægJeg vil gerne spørge om Terminsprøverne i 9 klasse. Næste gang jeg får 2 standpunktskarakter vil mine termins karakter gælde mest. Altså hvis jeg er en elev der altid får 10 i hver skriftlig stil jeg får. og jeg pludselig får 7 eller 4 i Termins vil så alle mine 10 taller gå spildt og dermed vi... -
Analyse 1 - fortætningspunkt
ForumindlægDer er nogen ting jeg ikke forstår. Jeg skriver derfor først alle de relevante ting ned i latex og derefter stiller jeg spørgsmålet med fed skrift. Nu kommer første spørgsmål til eksemplet. Hvorfor skal n opfylde betingelsen n>1/ε? Jeg har en formodning om, at det har noget at g... -
Matematik afgangsprøve maj
ForumindlægHej, Her den 3. maj skal jeg op i matematik skriftlig. Der er 30 minutters færdighedsregning og 3 timers problemregning. Jeg forbereder mig på de 3 timers problemregning, ved at løse gamle eksamensæt. Men det jeg gerne vil have hjælp til er hvordan jeg bedst muligt kan forberede mig til den 30 ... -
Opgave hjælp
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at løse denne opgave. Ville De hjælpe mig? Når en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0(nul skal være med sænket skrift) før passage gennem blyvæggen og intensiteten efter passage: I= I0e^-0,0393x, hvor x ... -
Vedr. sso
ForumindlægHej. er der nogle der kan hjæpe mig med at finde noveller om det moderne gennembrud? det skal helst handle om kvinder i de moderne gennembrud. (helst ikke de tekster der hedder " ved vejen" sidste balkjole" og naar vildgæssene trækker fordi") jeg skal bruge det i større sk... -
Gennemlæsning, ja tak!
ForumindlægHej! Jeg har i en længere periode brugt tid på et kæmpe projekt på engelsk, som jeg nu er ved at nå til ende i. Derfor håbede jeg på, at nogen med et bedre engelsk niveau end jeg (går i 1.g og får 10 i skriftlig) ville kigge det igennem og måtte finde de fejl, der nu engang vil være. Det e... -
Could someone help me - English?
ForumindlægHeeej Sp. Et spørgsmål til min Store skriftlige engelsk, hvilket jeg ikke rigtig fatter noget af; - The importance of some major ethnic and religious groups? It is about the US election. I dont understand it, hope someone could help me, cus' it's quite important :) -
HJÆLP matematik
ForumindlægHej jeg er igang med at forberede mig til den skriftlige eksamen i matematik A niveau her i december. Jeg har regnet alle 17 eksamenssæt siden reformen, og jeg har regnet samtlige opgaver fra EMU - dem der hedder ' STX A Vejledende eksamensopgaver - EMU" link Jeg vil gerne regne no... -
Er jeg bestået eller ej?
ForumindlægHej Jeg vil jo rigtig gerne videre på universitetet men det kræver jo lige at man er bestået i et fag. Jeg blev student i 2008 hvor jeg er på mit sidste sabbatår og nu tvivler jeg på om jeg kan komme ind på det ønskede da man skal være bestået i matematik. Jeg fik 00 til det skriftlige og 4 i mun...
