Søgning på: dansk eksamen. Resultater: 19361 til 19380 af 68593
-
rettelse af oversættelse
Forumindlæghej jeg har oversat to tekster som jeg vil blive meget glad for at få rettet.. jeg sætter dem ind her...Her er en fra b-niveau: H.W.Richter: Die Stunde der falschen Triumphe 1)Historien foregår i en lille landsby i nazi-tidens Tyskland, og vi befinder os kort efter krigsudbruddet i 1939. Historie... -
BNP
ForumindlægHej, Hvis man nu kender et land, som UK's GDP (eller også på dansk: BNP), både fra flere 100 år siden og fra i dag, hvad kan man så bruge det til ? - altså hvad kan man få at vide ud fra det.. på forhånd taak :) -
hjælp til samfundsfagsopgave
ForumindlægJeg er igang med en samfundsfagsaflevering, men mangler lidt hjælp og inspiration til hvordan jeg skal bære mig ad med at besvare følgende tre punkter fagligt og korrekt. Jeg er ikke den store politisk-interessede person (men vil gerne blive det (!!!!)), derfor søger jeg inspiration til at få mig... -
opgavesæt
ForumindlægHvor på undervisningsministeriets side kan jeg finde stilehæftet i spanske fra 1997,2000 og 2001. Altså de tidligere eksamener. -
SRP - KLAGE HJÆLP
ForumindlægHej allesammen! Jeg har skrevet SRP om anabolske steroider i fagene Biologi A og idræt B. Jeg er utilfreds med min karakter, og overvejer derfor at klage. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som vil læse min opgave og give et bud på en karakter/bedømmelse, så jeg har noget at forholde mig til.... -
Hvornår får man årskarakter?
ForumindlægOverskriften siger sig selv, hvornår får man årskarakter?? -
Læseferie?
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår vi får læseferie til sommer? Og hvornår de skriftige og mundlige eksamener ligger? (altså for 3. års elever på gymnasier)Godt nytår! -
Hjælp til joules lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad joules lov går ud på. det eneste jeg har fattet er det med man kombinere P= U *I med U= R *I, men hvad mere??? og hvad kan man bruge det til -
Almen studieforberedelse emne
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge fag, som jeg vil arbejde med i AT. Emnet er katastrofer fra oplægget i 2012. Her skal jeg inten skrive om årsagerne eller konsekvenserne inde for emnet. Jeg har overvejet at skrive om AIDS, men jeg har svært ved at vurdere hvorvidt dette er en katastrofe, da det e... -
Prøven 2004..?
ForumindlægHvor finder man den afsluttende prøve i skriftlig matmatik 2g.? Både den med hjælpe midler og den uden? Nogen der ved det? -
Reeksamen
ForumindlægHej SP, Er der en der kan fortælle mig, hvornår en sygeeksamen vil afholdes? Jeg har læst mig frem til, at sygeeksaminerne for dem der går i 3.g, 3.hf og 2.hf, er fra den 4. august til den 1. september. Hvad med for dem der går i 2.g? Jeg går nemlig i 2.g, og jeg håber på, at jeg kan komme op ... -
haster meget please
ForumindlægBeren Maclaurin -x^2-1/2x^4-1/???x^6 -
Absorption-, emission- og røntgenspektre?
ForumindlægHejJeg vil lige høre om jeg har forstået de forskellige spektre rigtigt:1.Absorption:Ved passage gennem et legeme/stof absorberes de bølgelængder, som bevirker en absorption i legemet/stoffet. Derfor mangler de på spektret.Vandring fra lavt til højt energiniveau2.Emission:Ved et emmisionsspektrum... -
Hvordan får havvand sin bestemte sammensætning af opløste salte?
ForumindlægHej alle!\n\nJf. den nye reform er alle nuværende 1.g'ere ved afslutningen af det, vi kalder grundforløbet. Hertil er bl.a. knyttet et ekstraordinært fag, NVG (Naturvidenskabeligt grundforløb). Dette er undertegnede på nuværende tidspunkt i færd med at afslutte. Dette sker med en omfattende s... -
Terminsprøver
ForumindlægHej!Er der nogle, som allerede har været til terminsprøver, som har nogle gode tips evt? :) Er opgaverne/emnerne svære?Tak! -
hvor på uvm???
Forumindlæghey...har ledt en hel del på uvm.dk, men kan ikk finde studentereksamen i skr. mat 3-årigt a-nivuea frs aug 2005 - nogen som kan hjælpe? -
Karakter
Forumindlæger der nogen der ved hvilken karakter der gives når man har fået ca. 93 point på 3-årig højniveau i mat? -
Statistik ?? HJÆLP
ForumindlægHej! Er ved at læse op til matematik årsprøve. Er kommet til emnet "statistik" og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken noter eller udleverede ark omkring det.Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal kunne om statistik i 1.g?Eller som ligger inde med nogle notater o... -
Blev Eufiletos dømt?
ForumindlægHEJ!Er der nogen, der ved, om Eufiletos blev dømt skyldig i mordet på Eratosthenes eller ej?(Fra Lysias' "Forsvarstale i sagen om drabet på Eratosthenes") -
To eksaminer overlapper hinanden, hjælp!
ForumindlægHej Jeg står i en situation hvor to af mine eksaminer nærmest overlapper hinanden. På samme dag, som jeg har min 24 timers forberedelse til mundligt prøve, skal jeg op i en anden eksamine. Hvilket jeg første har fået af vide nu, det er nærmest umuligt for mig at nå begge, da jeg er fjernkurs...
