Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19381 til 19400 af 105062
  • analysering af en rap sang

    Forumindlæg
    hej :) jeg skal op til dansk eksame i rap sange/tekster, men jeg har ikke valgt nogen tekst endnu. og jeg ville høre om der er nogen af jer der kender nogle gode metoder til at analysere tekster. fx når man analysre et digt, men bare en måde til rap sange/tekster. håber i kan hjælpe mig:)
  • Læse jura, selvom der ikke er en interesse

    Forumindlæg
    Hej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at...
  • økonomi

    Forumindlæg
    hvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :)
  • Moderne Gennembrud - Naturalisme og Determinisme det samme?

    Forumindlæg
    Er Naturalisme og Determinisme det samme?
  • HJÆLP metode i historie

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er lidt i tvivl om metoden i historie.. I forbindelse med mit AT er historie jo valgt som humanistisk. Er det så forkert hvis jeg kigger på f.eks. en lov fra 1800 tallet, billede af bygninger og statiskker(tabeller osv) ?
  • Psykologi eksamen - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er kommet op i socialkonstruktionisme og har fået en problemformulering der lyder: Diskussion og vurdering af hvad det betyder for vores perception når begreberne anvendes som de gør. Jeg synes det er en virkelig svær opgave, så ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe?
  • SRP om nikotin

    Forumindlæg
    Hey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge?
  • synopsis om: Velfærdsstaten - Har vi råd?

    Forumindlæg
    Hej peeps! Jeg har trukket diag og skal op til eksamen imorgen. Mit emne er: Velfærdsstaten - Har vi råd? Mit problem lig nu er, at jeg er helt blank mht. problemstillinger og problemformulering. Er der nogen der bare sidder og brænder inde med nogle vildt gode ideer?
  • Hjælp til forståelse af adgangskvotient

    Forumindlæg
    Hej, Det er nu 10 år siden jeg blev student. Forstår ikke de ther adgangskvotient. Når der nu står at 1prio. har 8.0 og standby er på 6.9 vil det så sige at hvis man søger ind på kvote 2 med 4 kan man ikke komme ind. Måske et meget dumt spørgsmål men jeg har ikke gået i skole i mange år så er ikk...
  • HF til videregående uddannelser?!

    Forumindlæg
    Er det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF?
  • Arktis og udenrigspolitik

    Forumindlæg
    Hvilke emner kunne man komme ind på i en redegørelse for hvilken rolle Arktis spiller i Dansk udenrigspolitik?
  • SRP - social ulighed i England, inspiration til indledning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver SRP om emnet: social ulighed i England. Jeg mangler dog en form for afgrænsning - og inspiration - til min indledning. Har nogen i dette forum evt. ideer til en toneangivende sætning, eller eksempler på indledninger hertil?
  • Påstand eller undersøgelse .. Hjælp.

    Forumindlæg
    Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 870 danske patienter, som fik konstateret en bestemt type kræft i perioden 1985-1991, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøgelsen viser ifølge forskerne, at kræftpatienter,...
  • STX?

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx?
  • Metode spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m...
  • Metode

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er i gang med at skrive et abstract i min SRP-opgave, og så vil jeg høre om nogle ved hvad metoden i dansk hedder, hvis man har analyseret en film og så derudfra finder frem til nogle ting som fx hovedpersonens udvikling? Ellers bare kom med de metoder er er for dansk analyse, kan neml...
  • OHH NOOOOOOOOO

    Forumindlæg
    Hej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom?
  • Kemi & Biologi

    Forumindlæg
    Hej folkens, Skal i gang med AT, og vil gerne have enten biologi koblet til et humanistisk/samf. fag eller kemi koblet til et humanistisk/samf. fag.. Har i nogle gode idéer til nogle emner?? - Ved godt det ikke behøver være fag fra to forsk. fakulteter længere, men vil egentlig gerne have det al...
  • Grønlands situation

    Forumindlæg
    Hvorfor er der ikke blevet udvundet mange mineraler på Grønland endnu og kommer det først til at ske mere når USA får lov til at være i landet i ubegrænset tid?
  • Kønsroller i 1700-tallet

    Forumindlæg
    Er der nogen, der nogle links til dette emne. Kan ikke finde ret meget til nytte.. .