Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19381 til 19400 af 105062
-
analysering af en rap sang
Forumindlæghej :) jeg skal op til dansk eksame i rap sange/tekster, men jeg har ikke valgt nogen tekst endnu. og jeg ville høre om der er nogen af jer der kender nogle gode metoder til at analysere tekster. fx når man analysre et digt, men bare en måde til rap sange/tekster. håber i kan hjælpe mig:) -
Læse jura, selvom der ikke er en interesse
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at... -
økonomi
Forumindlæghvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :) -
Moderne Gennembrud - Naturalisme og Determinisme det samme?
ForumindlægEr Naturalisme og Determinisme det samme? -
HJÆLP metode i historie
ForumindlægHej.. Jeg er lidt i tvivl om metoden i historie.. I forbindelse med mit AT er historie jo valgt som humanistisk. Er det så forkert hvis jeg kigger på f.eks. en lov fra 1800 tallet, billede af bygninger og statiskker(tabeller osv) ? -
Psykologi eksamen - hjælp
ForumindlægJeg er kommet op i socialkonstruktionisme og har fået en problemformulering der lyder: Diskussion og vurdering af hvad det betyder for vores perception når begreberne anvendes som de gør. Jeg synes det er en virkelig svær opgave, så ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe? -
SRP om nikotin
ForumindlægHey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge? -
synopsis om: Velfærdsstaten - Har vi råd?
ForumindlægHej peeps! Jeg har trukket diag og skal op til eksamen imorgen. Mit emne er: Velfærdsstaten - Har vi råd? Mit problem lig nu er, at jeg er helt blank mht. problemstillinger og problemformulering. Er der nogen der bare sidder og brænder inde med nogle vildt gode ideer? -
Hjælp til forståelse af adgangskvotient
ForumindlægHej, Det er nu 10 år siden jeg blev student. Forstår ikke de ther adgangskvotient. Når der nu står at 1prio. har 8.0 og standby er på 6.9 vil det så sige at hvis man søger ind på kvote 2 med 4 kan man ikke komme ind. Måske et meget dumt spørgsmål men jeg har ikke gået i skole i mange år så er ikk... -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
Arktis og udenrigspolitik
ForumindlægHvilke emner kunne man komme ind på i en redegørelse for hvilken rolle Arktis spiller i Dansk udenrigspolitik? -
SRP - social ulighed i England, inspiration til indledning
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP om emnet: social ulighed i England. Jeg mangler dog en form for afgrænsning - og inspiration - til min indledning. Har nogen i dette forum evt. ideer til en toneangivende sætning, eller eksempler på indledninger hertil? -
Påstand eller undersøgelse .. Hjælp.
ForumindlægForskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 870 danske patienter, som fik konstateret en bestemt type kræft i perioden 1985-1991, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøgelsen viser ifølge forskerne, at kræftpatienter,... -
STX?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx? -
Metode spørgsmål
ForumindlægHej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m... -
Metode
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive et abstract i min SRP-opgave, og så vil jeg høre om nogle ved hvad metoden i dansk hedder, hvis man har analyseret en film og så derudfra finder frem til nogle ting som fx hovedpersonens udvikling? Ellers bare kom med de metoder er er for dansk analyse, kan neml... -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Kemi & Biologi
ForumindlægHej folkens, Skal i gang med AT, og vil gerne have enten biologi koblet til et humanistisk/samf. fag eller kemi koblet til et humanistisk/samf. fag.. Har i nogle gode idéer til nogle emner?? - Ved godt det ikke behøver være fag fra to forsk. fakulteter længere, men vil egentlig gerne have det al... -
Grønlands situation
ForumindlægHvorfor er der ikke blevet udvundet mange mineraler på Grønland endnu og kommer det først til at ske mere når USA får lov til at være i landet i ubegrænset tid? -
Kønsroller i 1700-tallet
ForumindlægEr der nogen, der nogle links til dette emne. Kan ikke finde ret meget til nytte.. .
