Søgning på: tysk anders sein. Resultater: 19381 til 19400 af 103118
-
Galilei!
ForumindlægHEJ, jeg forstår ikke helt hvordan Galilei foretog hans ekseriment på "rampen"- er der nogen der kan forklare hvordan han kom frem til hans to love og at i vakum falder tunge og lette ting lige hurtigt?? -
hvorfor er DNA en syre?
Forumindlægskriv ikke, fordi det hedder DeoxiriboNukleinSyre :D Men hvilke grupper i DNA-molekylet gær at DNA er en syre? håber nogen kan svare , mvh mikkel -
En lille opgave :)
ForumindlægI en trekant ABC med arealet 30 er vinkel A = 39grader og |AC|=12. Beregn |AB| og |BC| Beregn vinkel B og vinkel C Hvordan løses denne opgave :s -
1 lille opgave
Forumindlægløs ligning (x-1)(x^2-4)=0 vis hvordan man gør? Tak på hånden :) -
Geometri
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med følgende opgave? Det er geometriopgaven (opg 11) her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-8_UDEN.pdf Har siddet og kigget på den i lang tid, men kan overhovedet ikke komme på noget.. -
Ligevægte
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på, har forskellige reaktioner forskellige ligevægtskonstanter? Eller er det altid den samme? Ved samme temperatur altså. -
HASTER
ForumindlægJeg er igang med at skrive om EPO, og jeg ved det er et peptidhormon. Men hvad er et peptidhormon? MVH Bjørnesvend. -
Mundtlig eksamen engelsk - please hjælp!
ForumindlægHej alle.. Har brug for hjælp - nogen der kan forklare kort hvad "Starved of love" af Fay Weldon handler om? - Har svært ved at lave et resume af artiklen..! KH -
OSMOSE FORSØG
ForumindlægKan salt trænge igennem kartoflens cellemembran, hvis ja/nej, hvorfor? -
en sætning.. er den korrekt?
Forumindlæghejsaa. nogen der vil rette denne sætning?? sabine og hendes veninder er gået på diskotek.. - Sabine und ihre Freundinnen sind in die Disco gegangen. -
Hjælp til rettelse i dansk stil
ForumindlægEr der en sød venlig sjæl, som måske vil rette min stil på cirka en side med grammatikken, komma m.m. Tak på forhånd -
Hjælp med oversættelse fra dansk til engelsk- skal afleveres d. 8 september
ForumindlægEr der nogen der vil være så venlige at kigge min oversættelse igennem for fejl? Jeg har gjort det så godt jeg kunne, men er virkelig dårlig til at oversætte fra dansk til engelsk. Derfor vil jeg sætte stor pris på det, hvis en eller flere kunne hjælpe mig med at forbedre min aflevering. -
lille oversætning .
ForumindlægVil i være søde og oversætte denne tekst til engelsk : Vi ved alle, at alt er stort i USA - selv amerikanerne. Og de bliver større og større. Men det er ikke bare amerikanerne, der har et vægtproblem. I dag har problemet bredt sig til stort set alle de vestlige lande. -
mat.
ForumindlægHej.. Håber meget en kan og vil hjælpe mig med denne opgave :) Opgave: En funktion f er bestemt ved: f(x) = x^1/3 x>0 Beregn f'(1) og f'(8) Grafen for f har en tangent i hvert af punkterne A(1,1) og B(8,2). Beregn et gradtal for den spidse vinkel mellem disse to tangenter. -
Differentialligningen
ForumindlægEN lille opgave som jeg har brug for hjælp til En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx= 2x-5/y ,y<0 og grafen for f går gennem punktet P(5,–2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Bestem forskrift og definitionsmængde for f. Nogen som har tid og... -
HJÆLP
ForumindlægEr der nogen, der har facit til EKSAMENSOPGAVER 2005 fysik a-niveau? -
ligning og ulighed
Forumindlæghvordan gør man?? f(x)=x^2+x-1 og g(x)=2-x løs ligning f(x)=g(x) og løs uligheden f(x)< eller =g(x). Nogen der komme med lidt hjælp. -
Citat oversættelse.
ForumindlægHej, er der nogle garvede mennesker her, der har et godt engelsk udtryk, modsvarende det danske: " Du bliver hvad du spiser " .. ? tak :) -
..
ForumindlægMå man bruge C-niveau fag til at kombinere med et A fag til SRP? -
skriflig for niende
Forumindlægnogen der kan hjælpe med sidde 22-23 i skriflig for niende ?
