Søgning på: tysk anders sein. Resultater: 19381 til 19400 af 103118
  • Galilei!

    Forumindlæg
    HEJ, jeg forstår ikke helt hvordan Galilei foretog hans ekseriment på "rampen"- er der nogen der kan forklare hvordan han kom frem til hans to love og at i vakum falder tunge og lette ting lige hurtigt??
  • hvorfor er DNA en syre?

    Forumindlæg
    skriv ikke, fordi det hedder DeoxiriboNukleinSyre :D Men hvilke grupper i DNA-molekylet gær at DNA er en syre? håber nogen kan svare , mvh mikkel
  • En lille opgave :)

    Forumindlæg
    I en trekant ABC med arealet 30 er vinkel A = 39grader og |AC|=12. Beregn |AB| og |BC| Beregn vinkel B og vinkel C Hvordan løses denne opgave :s
  • 1 lille opgave

    Forumindlæg
    løs ligning (x-1)(x^2-4)=0 vis hvordan man gør? Tak på hånden :)
  • Geometri

    Forumindlæg
    Hej, kan I hjælpe mig med følgende opgave? Det er geometriopgaven (opg 11) her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-8_UDEN.pdf Har siddet og kigget på den i lang tid, men kan overhovedet ikke komme på noget..
  • Ligevægte

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg tænkte på, har forskellige reaktioner forskellige ligevægtskonstanter? Eller er det altid den samme? Ved samme temperatur altså.
  • HASTER

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive om EPO, og jeg ved det er et peptidhormon. Men hvad er et peptidhormon? MVH Bjørnesvend.
  • Mundtlig eksamen engelsk - please hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle.. Har brug for hjælp - nogen der kan forklare kort hvad "Starved of love" af Fay Weldon handler om? - Har svært ved at lave et resume af artiklen..! KH
  • OSMOSE FORSØG

    Forumindlæg
    Kan salt trænge igennem kartoflens cellemembran, hvis ja/nej, hvorfor?
  • en sætning.. er den korrekt?

    Forumindlæg
    hejsaa. nogen der vil rette denne sætning?? sabine og hendes veninder er gået på diskotek.. - Sabine und ihre Freundinnen sind in die Disco gegangen.
  • Hjælp til rettelse i dansk stil

    Forumindlæg
    Er der en sød venlig sjæl, som måske vil rette min stil på cirka en side med grammatikken, komma m.m. Tak på forhånd
  • Hjælp med oversættelse fra dansk til engelsk- skal afleveres d. 8 september

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil være så venlige at kigge min oversættelse igennem for fejl? Jeg har gjort det så godt jeg kunne, men er virkelig dårlig til at oversætte fra dansk til engelsk. Derfor vil jeg sætte stor pris på det, hvis en eller flere kunne hjælpe mig med at forbedre min aflevering.
  • lille oversætning .

    Forumindlæg
    Vil i være søde og oversætte denne tekst til engelsk : Vi ved alle, at alt er stort i USA - selv amerikanerne. Og de bliver større og større. Men det er ikke bare amerikanerne, der har et vægtproblem. I dag har problemet bredt sig til stort set alle de vestlige lande.
  • mat.

    Forumindlæg
    Hej.. Håber meget en kan og vil hjælpe mig med denne opgave :) Opgave: En funktion f er bestemt ved: f(x) = x^1/3 x>0 Beregn f'(1) og f'(8) Grafen for f har en tangent i hvert af punkterne A(1,1) og B(8,2). Beregn et gradtal for den spidse vinkel mellem disse to tangenter.
  • Differentialligningen

    Forumindlæg
    EN lille opgave som jeg har brug for hjælp til En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx= 2x-5/y ,y<0 og grafen for f går gennem punktet P(5,–2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Bestem forskrift og definitionsmængde for f. Nogen som har tid og...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har facit til EKSAMENSOPGAVER 2005 fysik a-niveau?
  • ligning og ulighed

    Forumindlæg
    hvordan gør man?? f(x)=x^2+x-1 og g(x)=2-x løs ligning f(x)=g(x) og løs uligheden f(x)< eller =g(x). Nogen der komme med lidt hjælp.
  • Citat oversættelse.

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle garvede mennesker her, der har et godt engelsk udtryk, modsvarende det danske: " Du bliver hvad du spiser " .. ? tak :)
  • ..

    Forumindlæg
    Må man bruge C-niveau fag til at kombinere med et A fag til SRP?
  • skriflig for niende

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe med sidde 22-23 i skriflig for niende ?