Søgning på: tysk stil om fritid. Resultater: 19381 til 19400 af 42009
  • Tangent

    Forumindlæg
    Hej :-) Er denne opgave korrekt lavet? f(x) = 2x3 + x2 – x + 1 Bestem ligningen for tangenten til grafen for f gennem P (2; f(2)). f(2) = 2 * 23 + 22 – 2 + 1 f(2) = 16 + 4 – 2 + 1 f(2) = 19 (2; 19) f’(x) = 3 * 2x3 – 1 + 2 * x2 – 1 – 1 ...
  • Afslutning på "Hærværk" af T.K. Dør Jastrau?

    Forumindlæg
    Som titlen antyder, har jeg svært ved at tolke slutningen af hærværk. Selve romanen må tolkes som om han dør, i og med det er en hallucination, alt det der "forgår" på Bar des Artistes og han i virkeligheden ligger i Tyvegangen i Christianhavns vold og dør. Hvis han dør, som jeg formod...
  • nervecelle kalium/natrium

    Forumindlæg
    Hej. Ved en nerveimpuls strømmer natrium ind i cellen og kalium ud, så der opstår et membranpotentiale på +35 mV. Er det rigtigt forstået, at natrium diffunderer ud af cellen (3 Na ud, 2 ka ind), for på denne måde at genoprette hvilemembranpotentialet på -70 mV?
  • Hjælp med kemiopgave pleasee!!!!

    Forumindlæg
    Hej Følgende vedhæftede opgave ved jeg slet ikke hvordan jeg skal løse, er sådan helt blank... :// Håber nogen kan og vil hjælpe, da det vil være en stor hjælp, hvis jeg får hjælp til opgaven i dag, da jeg skal aflevere i aften ved midnat :) Mvh.
  • Trådløst netværk

    Forumindlæg
    Hej håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har lige købt en router med trådløst net men kan ikke få lov til at logge på forbindelsen med min bærbar, da den siger at computerens internetindstillinger ikke opfylder de krav der er for at kunne benytte denne forbindelse... Nogen der ved hvad j...
  • Hvilken slags graf er det?

    Forumindlæg
    Hejsa kære mennesker derude :) Ja jeg sidder desværre i nogle problemer. Grafen er vedlagt på billedet. jeg skal have bestemt, hvad for en funktion denne graf er, og jeg kan ikke lige finde ud af det. Jeg skal finde ud af, hvad for en slags graf det er, ellers kan jeg ikke udregne vider...
  • sp.dk

    Forumindlæg
    Hvad synes du om studieportalen?
  • middelafstand

    Forumindlæg
    y = 17,29 * x1,5 A) Bestem middelafstanden til Solen for en planet med ømløbstiden 29,4 år B) Hvor mange gange er omløbstiden for planet B større end for planet A som er 245,896
  • Engelsk essay

    Forumindlæg
    Er der nogle der vil være så dejlige at rette min engelsk essay igennem :)
  • London, Hemingway, Conrad og Sandemose

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skriver opgave om en bog. Fortælleren nævnder nogle af sine forbilleder: Jack London Joseph Conrad Hemingway Sandemose jeg tænkte om nogen vidste hvad der er fælles for dem? jeg ved de er mænd, og forfattere, men hvad er deres budskab? har de nogle fælles tanker?
  • virkemidler

    Forumindlæg
    Hejsa. Skal skrive en analyse af John F. Kennedy´s tale "ich bin ein Berliner", med hovedvægt på argumentations-analse. Er der nogen der kan forklare, hvad henholdsvis stilistiske og retoriske virkemidler er i den sammenhæng? Det haster lidt - på forhånd tak :)
  • Senmodernitet: Giddens, Beck, Weber, Durkheim

    Forumindlæg
    Hej medstuderende. I december har jeg fået til opgave at skrive omkring senmodernitet i min studieretningsopgave. Jeg har valgt at koble samfundsfag og dansk, og har fået denne problemformulering udstukket: -Redegør for forskellige sociologiske opfattelser af individets placering og rolle i de...
  • Billedkunst - kompotions linier!

    Forumindlæg
    Hey . ( 2. indlæg idag .. wow jeg bliver klog 8D ) Men jeg har ikke helt styr på kompotions linierne i dette her billede. http://www.garfnet.org.uk/new_mill/autumn98/jpegs/freud.jpg Nogle der gider hjælpe?
  • Ambulance

    Forumindlæg
    Hej... Min fysiklærer har talt en del om hvorfor det er man kan høre ambulancen tydeligt når den kommer bag en, men svagt når den kører foran en... Hvorfor er det nu det er?
  • Haster...

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal analysere en af Malcolm X's tekster men kan ikke rigtig finde nogen... skal sammelignes med Martin Luther King's tale, I have a dream. Er der nogen der kan hjælpe.. det vil være en stor hjælp.. tak..
  • Respirationsproces

    Forumindlæg
    en der kunne skrive lidt om respiration og respiratiosnprocessen?
  • Er du nogen der har haft eller har en problemregning?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg vil gerne spørge, om der er nogen, som har haft/har en problemregning. Selve problemregningen består af 4 emner. - Køb af mælk -Mælkekarton-Mælkeflaske - Musikanlæg Stereo-reol
  • fodnoter ?

    Forumindlæg
    Hej alle.. Ville i lave lade fodnoterne køre i gemmen hele opgaven, eller starte om op hver side? Første mulighed: Side 1 1 xxxxx 2 xxx 3 xxxxxx side 2 4 xxxx 5 xx 6 xxx Anden mulighed: Side 1 1 xxxx 2 xxx 3 xxxxxx side 2 1 xx 2 xxxxx 3 xxx Jonas..
  • Hvordan formulerer jeg min problemstilling?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har nu skrevet min opgave ud fra min problem formulering, men jeg kan stadig ikke få formuleret en problemstilling dertil - Tror faktisk ikke at jeg rigtigt forstår forskellen mellem problemformulering og problemstilling. Er der nogen som kan give mig et lille hint i den rigtige retni...
  • Definitionsmængder (DM)

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med, hvordan man bestemmer definitionsmængder for ligninger disse? eller én af dem.. f1(x) = (x2-3x+2) / (x+1) f2(x) = ln(3x-4) f3(x) = "kvadratroden af"(x2-4)