Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 19401 til 19420 af 24761
-
Srp opgave om apartheid
ForumindlægHej alle Jeg skriver studieretningsopgave i engelsk og historie og mit emne er apartheid i Sydafrika. I min analyse del skal jeg analysere Andrè Brinks, "A Dry White Season", og dertil har jeg brug for nogle sekundære kilder, der kan underbygge min analyse af romanen. Kilderne sk... -
Perspektivering til det 20. århundredes litterære krimi-genre
ForumindlægHej derude. Jeg sidder nok ikke som den eneste derude og stresser med SRP'en, men jeg håber alligevel, at jeg kan få nogle svar på mit spørgsmål. Jeg skriver om filmen Sin City i mediefag og engelsk. Jeg er blevet bedt om, at perspektivere filmen og dens hovedtemaer til film noir (ikke det st... -
SRP - Noveller om apartheid
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP om Apartheid i fagene Engelsk A og Historie A. Mit fokus er på lovgivningerne og den individuelle modstandskamp overfor eks. jordloven og paslovgivningen. I den forbindelse skal jeg i engelsk analysere 2-3 noveller, der viser litteraturens bud på undertrykkelsen af... -
Hvilket niveau skal jeg vælge ?
ForumindlægHej. Jeg er en "yngre" mand på 43 år som er startet på uddannelse. Som I nok kan se af alderen er det et stykke tid siden jeg forlod folkeskolen, så det er en del år siden jeg sidst fik en karaktér i engelsk som jeg selv mener jeg kan bruge til noget. Mit engelsk er egentlig ret godt al... -
AT-emne
ForumindlægHej Studi, Jeg sidder og tænker over, hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT-eksamen, og jeg har måske tænkt på at vælge "Borgerrettighedsforkæmperne i USA", da jeg synes det ville være et veloplagt emne mht. "Kampen for det gode liv". Havde tænkt på at bruge engelsk og... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Studi, Har nu fundet ud af, at emnet i årets AT-eksamen er "Kampen for det gode live", og jeg sidder og tænker over, hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT-eksamen. Jeg har måske tænkt på at vælge "Borgerrettighedsforkæmperne i USA", da jeg synes det ville være et v... -
AT 3.3 problemstillinger
ForumindlægHej jeg skriver om industrialiseringen i England i AT 3.3 - "kampen for det gode liv",i Engelsk/Historie hvor jeg har følgende problemformulering: Var industrialiseringen i England vejen til det gode liv? og problemstillinger: • Hvilken indflydelse havde industrialiseringen... -
Oversættelse hjælp!
ForumindlægEr der nogle der kan finde evt. fejl i følgende oversættelse fra Dansk til Engelsk! Den russiske teoretiker Mikhail Bakhtin skal have sagt, at sprog ikke er et neutralt medium, men altid besat af andres interesser. Dette er i høj grad den følelse, mange mennesker har i de tidligere britiske kolon... -
hjælp til et godt emne
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere problemformulering i morgen. Jeg skal skrive i engelsk og international økonomi. Mit problem er ikke, at skrive en problemformulering, det er mere at finde et godt emne og en enkelt god tekst til emnet til at lave problemformuleringen ud fra. Det overordnede emne i min... -
Essay om Justified and Acient
ForumindlægHej Alle. Jeg er ny .. så kender ikke helt systemet! Håber alligevel at I kan hjælpe mig. Jeg skal skrive en essay om den engelske novelle Justified and Acient af Simon Lewis, men da det for mig er første gang jeg skal aflevere en engelsk essay på gymnaiset ville jeg høre om der er nogen herinde ... -
EP - hjælp til emneideer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive et eksamensprojekt i biologi og engelsk. I biologi vil jeg gerne skrive om stoffers (LSD,hash osv.) påvirkning på individet og er lidt itvivl om, hvordan man skal kople det på noget engelsk materiale. Jeg havde selv gjort mig en overvejelse om man ville kunne analys... -
Har jeg bestået HF enkeltfag?
ForumindlægHej! Jeg er ret ny til det her når det kommer til det danske system da jeg har gået på internationel linjen hele mit liv (men jeg har lært dansk fra min mor sidden jeg var er barn). Men det er fordi, jeg er lige blevet færdig med den 1 årig pædagog pakke på HF og fik - Samfundsfag (mundtlig)- ... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Hjælp! Hvordan udregner jeg mit kvote 2 snit
ForumindlægJeg skal have udreget mit kvote 2 snit: http://bachelor.au.dk/fileadmin/www.bachelorguide.au.dk/Optagelse/Eksempler_paa_udregning_af_fagsnit_DA.pdf Dog er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg udreger mit snit, da jeg ikke ved, hvordan man skal gøre, hvis man har det på et højere niveau? Kvote 2 fa... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg skal til at læse videre efter min studentereksamen. Dog så er jeg allerede kommet ind i problemer. Adgangskravet på min videregående uddannelse siger: matematik b bestået og engelsk c bestået. Problemet er så, at jeg har fået 4 i mundtlig matematik og 00 i skriftlig (a-niveau) + 4 i mundt... -
spørgsmål til skr. årsprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig årsprøve i engelsk her den 12. maj, og jeg ville gerne vide hvad sådan noget helt præcis går ud på. Jeg går i 1.g og har ikke prøvet det før, så vil derfor gerne hører fra folk med "erfaring" - altså nogen som har prøvet det tidligere. Det er vel en masse gra... -
Hf enkeltfag
ForumindlægHeeej Jeg går på VUC 10 klasse i nyborg .. og jeg tror nok at jeg dumpe i matematik og dansk men jeg bestået i livsanskuelse nu her og jeg manglede mat , dansk og engelsk ....og jeg er rigtig god til engelsk.. Jeg har snakket med hf vejlede i odense vuc ,så jeg har fortælt ham at jeg lav... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har virkelig brug for lidt opmuntring! Jeg skulle have været til eksamen i skriftlig engelsk i dag, og til skriftlig matematik i morgen. Problemet er bare at jeg er blevet snot forkølet, virkelig, sådan at alt bare står ud af fjæset! Egentlig er det vel meget enkelt, jeg har f... -
AT- Kvinders Stemmeret?
ForumindlægHej Alle.. Er der nogle der har skrevet om kvinders stemmeret evt. i England, i samfundsfag og/eller engelsk? Skal selv op på mandag den 7 og er lidt rundt på gulvet hvad der egentlig forventes? Mange fra min klasse har været oppe og det er meget forskelligt hvad de har gjort? Derfor ville jeg ge... -
Brev til fransk værtsfamilie
ForumindlægHej (: Jeg skal på sprogskole fra d. 27 juni og 2 uger frem, og har netop fået af vide hvem min værtsfamilie er.. Derfor kunne jeg godt tænke mig at skrive et brev til dem, da jeg er spændt på, hvem de er. Har overvejet lidt om det skulle skrives på fransk eller engelsk, men da jeg nu tager derne...
