Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19401 til 19420 af 75447
-
eksponentiel funktion
ForumindlægUdviklingen i antallet af elever, der har valgt 9.klasse på efterskole i perioden 2000-2003,kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen. y= 6410 * 1,06^x hvor y er antal elever i 9. klasse på efterskole, og x er antal år efter 200. a) hvad fortælle tallene 6410 og 1,06 om antal elver i... -
Eksamens materiale
ForumindlægHej Jeg skal på til 9. klasses eksamen her til sommer. Jeg har trukket emnet "Trykte reklamer" til den mundtlige dansk eksamen. Reklamerne der er blevet opgivet er: Lyngby Storcenter - Næste stop Paradis, Reklame for vaskemidlet “Neutral” og Kildevæld/Rødekors reklame. D... -
Viden, tro og overtro - Projektopgave
ForumindlægJeg har snart projektuge her i 9. klasse, og har fået af vide, at vores overemne er 9;Viden, tro og overtro9;. - og jeg skal selvfølgelig finde et underemne, men jeg kan simpelthen ikke finde eller tænke mig frem til, hvilket underemne jeg vil have/vælge. Selvom jeg har overvejet 9;9;... -
hjælp til biologi eksame forsøg
Forumindlæghej jeg går i 9 klasse og skal til eksamen i bilogi/fysik/geografi vi er igang med en presentation men vi mangler et forsøg. vore problemformulering er: klimaforandringer kommer til at påvirke vores jord, således at nogle landbrugsarealer påvirkes. Hvordan kan GMO spille en rolle i forhold til vo... -
IB eller stx
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvilken ungdomsuddannelse jeg skal vælge når jeg afslutter 9. klasse. På den ene side vil jeg gerne på IB, fordi jeg gerne vil udfordres. Men jeg har en række skræksenarier pga. "sværhedsforskellen" at det bliver for hårdt, jeg dumper osv. og dermed ikke kan kom... -
Hjælp til at forstå og forklare en formel i fysik/kemi
ForumindlægHej. Er der en, der kan hjælpe med at forklare mig, hvordan jeg skal forstå den vedhæftede formel? Jeg skal bruge den i fysik/kemi delen til en fællesfaglig naturfagsprøve i 9. klasse, hvor jeg skal fortælle om fermentering. Jeg har ikke tal på, hvor mange lærere vi har haft i naturfag, og fler... -
Trække spørgsmål
ForumindlægHej, ville lige høre om nogen ved det her: Skal til mundtlig historieeksamen i morgen, og jeg har fået at vide, at 3 fra min klasse allerede har trukket "vikingetiden". Vi er 16 elever og har været igennem 9 forløb. Vikingetiden er det jeg helst ville trække. Gør det, at 3 allerede har... -
Engelsk eksamensforbedrelse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og jeg skal til at vælge et emne at forbedrede mig til eksamen. Jeg kan vælge i mellem Scotland, crime, Hollywood eller diffferent youth (amish, gypsy og 50s). Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med at vælge ved at give inspiration. Tak... -
Droppe ud.
ForumindlægHej, går lige nu på efterskole i 9. Klasse men er godt nok kørt voldsomt død i det.. jeg pjækker meget fordi jeg ikk sover om natten på grund af diverse bekymringer, og nu kan jeg ikke flere uger med søvnmangel og stress.. så her er mit spørgsmål! Hvis jeg dropper ud nu her midt i april, hvad gør... -
naturfaglig opgave
ForumindlægHej, vi er en grupe piger der går i 9 klasse som skal lave en naturfagligopgave. Vi har valgt emnet UV-stråling og vores underspørgsmål er: Hvad er Uv-stråling? Hvordan påvirker Uv-stråling kroppen (mutationer, sygdomme osv.)? Hvor i verden vil man være mest udsat for UV-strålinger? Hvorda... -
HJÆLP H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen i 9 klasse og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svolvst... -
Perspektivering til noveller
ForumindlægJeg er en 9. klasse elev, der snart skal op til mundtlig eksamen i dansk. Jeg er i tvivl om hvilken novelle jeg skal vælge som er god til at perspektivere til følgende noveller: (det skal lige siges, at jeg kun må perspektivere til en af de 5" 9;Påskefrokost9;, 9;Ørneflugt9;, ... -
vælg et ord i læseprøve?? HJÆÆÆLP
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig en "teknik" i når man i FSA i 9. klasse, skal i den som regle sidste opgave, vælge et ord blandt 4 andre.. hvordan kan min finde ud af HURTIGT men ordenligt hvilket ord, der er rigtigt? og hvordan skal man læse fx langsomt/skimte eller hvad? og hvo... -
vælg 1 af 4 ord i læseprøve?
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig en "teknik" i når man i FSA i 9. klasse, skal i den som regle sidste opgave, vælge et ord blandt 4 andre.. hvordan kan min finde ud af HURTIGT men ordenligt hvilket ord, der er rigtigt? og hvordan skal man læse fx langsomt/skimte eller hvad? og hvo... -
Klokken af H.C Andersen
ForumindlægHej alle, Jeg skal op til min 9. klasses danskeksamen d. 17. maj, og kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration:) Jeg har trukket romantikken, og valgt kunsteventyret "Klokken" skrevet at H. C Andersen. Ved at der er meget symbolik i teksten og det har aldrig været min helt stærke side,... -
Det periodiske system
ForumindlægJeg er igang med at læse til 9. Klasses fsa i fysik. Jeg har forstået det periodiske system sådan at hovedgrupperne siger hvor mange elektroner der kan være i yderste skal, og perioderne siger hvor mange elektron- skaller atomet har. I så fald har helium 1 skal og 8 elektroner i yderste skal - ... -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Lysere på den ene side, men ikke den anden - smirnoffreklame
ForumindlægHej alle, jeg går i 9. klasse og skal analysere en reklame til eksamen (Dansk mundtligt) Jeg har valgt en trykt reklame - Smirnoff green apple twist vodka. http://www.adverbox.com/media/campaigns/2007/01/smirnoff11.jpg Har lagt mærke til at der er lysere i højre side, men hvorfor er der det (al... -
Samfundsfag eksamnen
ForumindlægHej, mig og min klassekammerat har trukket samfundsfag til vores 9. klasse eksamnen og kan ikke rigtig komme videre fra vores problemstilling. Vores problemstilling lyder: Hvorfor kan det nuværende uddannelsesniveau i Folketinget være et demokratisk problem? Og hvordan kommer det til udtryk i bes...
