Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19481 til 19500 af 25465
-
At rejse - Hjælp til emne!
ForumindlægHej! Vi skal skrive AT og har fået det samme overemne som 3.g'erne sidste år - At rejse. Vi overvejer emnet "Pest" i engelsk og biologi eller en sammenligning af "Evolution og skabelsen" i Religion og biologi. Er der nogle forslag til problemformulering eller problemstilli... -
Music of chance
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i engelsk i morgen og sidder nu med de sidste forsøg på at blive helt klar.. er der nogen der har en analyse af music of chance af forfatteren Paul Auster? Jeg vil også rigtig gerne modtage en analyse af City of glass af samme forfatter.. Rammen og hovedtemaet af romanen... -
Terminal, af Nadine Gordimer
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket Terminal af Nadine Gordimer i engelsk mundtlig eksamen og har nu 24 timer til at forberede mig (med alle hjælpemidler, derfor jeg benytter mig af denne side). Er der andre der har haft denne tekst, evt. som del af undervisningsforløb i Euthanasia (dødshjæl... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan oversætte dette tekst : Det mest fascinerende ved New Zealand er, at der bor to kultur i dette land og de tager gerne hinandens kultur til sig, hvorimod at i danmark kan forskellige kultur ikke enes. Håber i kan oversætte det engelsk korrekt. -
The bell Jar - grænser
ForumindlægHej alle:) Jeg skal til at lave AT7 hvor emnet er "Grænser" i fagene Engelsk A og Psykologi B. Min engelsklære har sagt jeg kunne tage udgangspunkt i bogen The Bell Jar af Sylvia Plath, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan... (har læst bogen). Er der nogen der har nogle idéer? -
dumpede
ForumindlægJa så dumpede man jo engelsk fordi man havde misforstået teksten, selvom man sad herhjemme og synes bare det kørte for godt og man havde mange pointer og en god analyse!!! Tror næste gang jeg vil spørge herinde om nogen kender noget til teksten så man kan se teksten fra flere sider af :-S -
hjælp haster
Forumindlæghej. jeg skal op til min sidste eksamen inden jeg bliver student her på tirsdag og det er i engelsk. da min geniale lærer aldrig har nævnt noget om ekstemporaltekster, ville jeg hører om der var nogle der havde nogle på a-niveau så man evt kunne øve jeg bare en lille smule før det virkelig gæld... -
JERES FREMTIDSPLANER
ForumindlægSå er det tre gyldne år snart ovre for 3.g'erne... og vi må videre i livet. Hvad er jeres fremtidsplaner? Jeg regner selv med et sabbtår, hvor jeg vil arbejde et halvår og tage på klassiske backpackerrejse til Asien sammen med to venner. Tiden skal også bruges til at overveje, om jeg vil ... -
Hjælp !
ForumindlægHeij Allesammen ., Er der en som lige kan hjælpe mig med en sætning som skal formures til engelsk ? ., I de forudgående 26 dage har Biko været i det sydafrikanske politis varetægt, siden han sammen med en anden politisk aktivist den 18. august blev anholdt ved en vejspærring i Port Elizabeth. ... -
hhx eller stx
ForumindlægHar brug for et svar så hurtigt som muligt!!! Hej jeg er lige startet på hhx har gåer her i lidt over en uge det interessere mig overhovedet ikke og jeg fortryder lidt at jeg har taget det. Jeg er ikke særlig god til matematik. Jeg har altid klaret mig godt i engelsk, dansk, geografi og biolo... -
analyse?
ForumindlægHej alle sammen ;D I morgen skal jeg til eksamen i engelsk og vi har fået en bog ved navn "babylon" som vi skal analyser og fortolke den. Nogen gode ideer til hvad der skal med i analysen og hvordan jeg skal fortolke den ud fra analysen og om jeg overhovedet skal gå ud fra analysen når... -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
""news of the week""
ForumindlægHej, på torsdag skal jeg i engelsk fremlægge i 5 minutter. Jeg skal vælge noget der er sket i denne uge eller ugen før, så jeg tænkte på om i havde nogle ideer om hvad der kunne være godt at fremlægge om? min ven forslog at tale om breivik, men kunne godt tænke mig et par andre forslag. ... -
columbine - 24 timer
ForumindlægSå har jeg netop trukket engelsk eksamensspørgsmål. Jeg har 24 timers forberedelse, så der er jo heldigvis noget tid at gøre godt med.. Jeg har trukket Columbine & Beyond. Hvis nogle af jer tidligere har været til eksamen i det emne, vil jeg meget gerne høre om det.. Hvad var godt at sige, vil de... -
Rettelse af stil plz ,s
ForumindlægHej. Jeg har lavet en engelsk stil, og vil høre om der er nogen der gider og rette den, for grammatikfejl, osv. Den fylder 1 side på word. ps. den skal afleveres i morgen ,s så håber virkelig der er nogen der vil bruge deres tid på at rette den, skriv til min indbakke, og så sender jeg den ? ... -
hedder det til eller for?
ForumindlægTil min engelsk eksamen i morgen skal jeg læse noget op fra min tekst, jeg vil godt vide hvordan jeg kunne indlede fx: "I have chosen this passage for reading" eller: "I have chosen this passage to reading" Meningen på dansk: "Jeg har valgt denne passge til oplæsning&q... -
Educational cost efficiency
ForumindlægHejsa! Sidder med en opgave, hvor jeg skal se lidt på forskellen mellem det danske og det engelske uddannelsessystem. Derfor har jeg forgæves forsøgt at finde ud af, hvor mange penge der går til det danske uddannelsessystem. Er der nogen der kan sige mig, hvor mange penge det er, eller som måsk... -
skriftlige fag
ForumindlægHej.. nogen der kan fortælle hva der skal til for at få høje og gode karaktere i skriftlig dansk samt skriftlig engelsk..? :S har været til årsprøve i fagene, og det er sku ikk gået for godt :S selvom mine normale karaktere er udemærkede :D håber på lidt hjælp, så jeg kan give den gas til næ... -
Ide til underemne til essay??? (HASTER)
ForumindlægOverskriften er 'Should animals be treated better?', jeg har i forvejen skrevet om 'animals kept in zoos' og 'wildlife under threat', men mangler desperat et sidste lille emne?! -til en cambridge engelsk hand in -
phraser eller hvad man siger?
ForumindlægJeg har ledt og ledt.. men forgæves.. og tror måske det er fordi jeg mangler den rigtige betegnelse.. Jeg leder efter en slags opslagsværk/liste med nyttige spanske phrase (med oversættelse - ok med engelsk) ikke for begyndere men for fortsættere. Som eks disse: de vez en cuando = af og til ya no...
