Søgning på: engelsk brev. Resultater: 19541 til 19560 af 25907
-
stephen king, the body
ForumindlægJeg skal skrive 3.års opgave på gymnasiet i engelsk og vil skrive om "The Body" af Stephen King. På dansk hedder den "Liget i skoven", og den er filmatiseret som "Srand By Me." Er der nogle, som har skrevet om den? Bare for at få nogle ideer og nogle ideer til noget ... -
Hvad betyder ?
Forumindlæghej alle sammen der ude...Jeg sad og var ved at læse noget i engelsk. Men så stødte jeg ind på dette ord,som jeg ikke aner hvad er. Jeg prøvede,at stå det op i ordbogen mennnn, den holder overhovdet ikke.. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er. Så jeg tænkte om nogle her ude kunne hjælpe ... -
SRP - biologihjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g på Øregård Gymnasium og skal til at skrive SRP (studieretningsprojekt) i biologi (B) og engelsk (A). Mit fokus kommer til at være gensplejsning, genterapi etc. - modificering af den menneskelige genetik. Jeg får udleveret min opgaveformulering d.1/12 og skal aflevere opgav... -
School Shootings Eksamens Disposition
ForumindlægHejsa! Jeg har valgt at gå op i School Shootings til min eksamen i engelsk. Jeg har valgt Kipland Kinkel som underemne. Men er gået i stå mht. hvad jeg skal snakke om/hvilke spørgsmål jeg burde stille mig selv. Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe. -
En meget kort oversættelse??
ForumindlægHvordan oversætter man denne sætning på engelsk, til dansk? and there are many from which to choose. Hele sætningen lyder: The answer undoubtedly (utvivlsomt) depends upon (afhænger af) one’s definition of the Dream, and there are many from which to choose. Mvh. -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
SRP - metode i religion
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skriver SRP hvor jeg har fagene engelsk A og religion B. Jeg er dog blevet i tvivl om det der præcis forventes i religion. Kan nogen give et kort oprids af hvad man bruger i religion som "metode" når man skriver SRP? På forhånd tak! -
The Football Factory
ForumindlægHey Studieportalen.dk Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg ikke er i besiddelse af det materiale der er udgangspunkt for hele min SRP. Så jeg ville høre om der var nogen herinde der lå inde med bogen i den engelske version. Vil rigtig gerne købe den i så fald... Mange hils... -
Jeres mening
ForumindlægHvad synes i om at vi er begyndt at bruge flere og flere engelske ord i dialekten dansk? 1. Er det noget som i ser sort på, eller er i positive onkring dette? 2. Hvis i synes det er en dårlig udvikling: - Hvorfor? - hvordan tror i det ville være hvis det forgik som syntes? 3. Hvis i synes ... -
Review karakteristika
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive et engelsk review, men jeg er nu blevet i tvivl om hvad det præcis er et review dækker over? Jeg ved godt at man kan kalde det en anmeldelse, men jeg er ikke sikker på om man må have sine egne holdninger med.. er det bare et referat? Jeg håber at der er nogen, der k... -
Uretfærdig karakter for 3.g opgave?
ForumindlægHej... Jeg har lige fået min 3. g opgave tilbage i dag og mener bestemt ikke, at jeg har fået den rigtige karakter. Jeg har set, at man før har kunnet sende opgaven herind til en ekstra vurdering i tilfælde af man vil have bekræftet om karakteren er rigtig eller ej... Kan man stadig det?Jeg skrev... -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark. -
en enkelt spørgsmål....
Forumindlægkan man godt sige denne sætning?These companies will therefore have to downsize their workforce.jeg tænker selvfølgelig på "downsize"jeg synes jeg har hørt det før i forbindelse med at skære ned på en fabrik eller et firma osv.Det er nemlig i den sammmenhæng jeg skal bruge det, og "... -
stil højniveau hvordan skal den forstås???
ForumindlægHejJeg har en engelsk stil for der hedder Sandy and Ner Beautiful Sisters. Selve teksten er rimelig nem og en moderne version af Askepot. Men jeg har bare så svært ved at uddrage gode ting fra teksten. jeg håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt. -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
Hey folkens
ForumindlægJeg skriver om et par dage SSO om apartheid , derfor har jeg valgt at forkuserer på filmen " Goodbye Bafana " der jeg skriver i engelsk og hermed skal jeg analyserer filmen . Er der nogen er jer der mulighvis har en god råd til analyse af filmen for den er ikke ret nem :) tak i forvej... -
Metoder og teorier i AT
ForumindlægNogen som specifikt kan forklare mig hvad forskellen på metode og teori er, f.eks hvad ligger under metoder og hvad ligger under teorier. (hvor mange metoder skal man bruge og hvordan skal man bruge metoderne i forhold til teorierne? Er der derudover nogen som kan forklare mig om det er tilladt ... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
Robinson Crusoe, hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg er havnet i den situation, at jeg skal desværre skifte emne i AT. Jeg skriver i fagene engelsk og historie, hvor historie bruges med en samfundsfaglig vinkel, så det skulle være okay. Jeg tænker at der er stof inden for Robinson Crusoe, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det a...
