Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 19561 til 19580 af 186242
-
Redegør for parallelogram
ForumindlægHvis man er givet fire punkter OPQR, hvorledes er det så muligt at redegøre for, at disse udgører et parallelogram? -
Romantikken (AT)
ForumindlægHej .. jeg skal op i AT her på tirsdag i fagene spansk og historie, men har lige et par spørgsmål til romantikken. Dualismen.. jeg har læst nogle indlæg herinde, men syntes ikke rigtig at jeg forstår dem. Er der ikke en der kan give en god forklaring på dualismen? :) Napoleonskrigene.. hvilken be... -
Hjælp til Thales om konstruktionsgeometri om ligedannede trekanter
ForumindlægHej alle sammen jeg har lige brug for hjælp til en opgave om Thales teori om pyramider og trekanter. Jeg har vedhæftet et dokument som i kan se det på. -
vektor
Forumindlægjeg skal bestemme de værdier af t så vinklen mellem vektor a og vektor b er 60 grader. vektor a=(t,t+1) og vektor b=(-t,t+1) en som kan hjælpe? -
Essentielt vitamin?
ForumindlægHvad vil det sige at et vitamin essentielt? -
ligning...
ForumindlægHwj,Hvordan kan jeg løse følgende ligning..2502,55*0,8767^x=140 -
IT/Kommunikation
ForumindlægJeg skal analysere et par profiler på en ungdomsportal, i faget IT/Kommunikation på C-niveau. Niveauet virker fjollet, så vil gerne lidt højere op... Men jeg har svært ved at finde ressourcer.Opgaven er skriftlig, og jeg skal ind på emner såsom sproglig stil/træk, personernes signaler, mål og til... -
Nørreport af Katrine MArie Guldager
ForumindlægER der nogen der kan huske hvad temarne i "Nørreport" er? -
et flaskehalsproblem
Forumindlæghej, r der nogen som ved, hvad det er: et flaskehalsproblem -
Facit?
Forumindlæghej allesammen er der forberede mig til matematik ( årsprøve9 i morn!! :Skigger på uvm.dk opgaverne, men ingen facit?Kan det passe? eller er det bare mig der ikke kan finde? -
Eksamen.... HJÆLP!
ForumindlægHej med jer! Er der nogen af jer, der har været til eksamen i Eø? Er bare lidt interesseret i at vide, hvad det helt præcist er man skal kunne. Ved godt at man trækker et spørgsmål og skal forklare regnskab eller model for en virksomhed, men er der noget der er helt specielt godt at kunne? Skal m... -
Stokes lov
ForumindlægJeg skal snart til den mundtlige fysik eksamen på A-niveau. Jeg mener bare ikke, at vores bog behandler stokes lov særlig godt/dybdegående. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt baggrundsviden for, hvordan loven er udledt, og hvorfor den kun gælder for små kugler med lav hastighed. Nb. hvad ... -
Spansk ord??
ForumindlægHej. Er der nogen, som kan hjælpe mig med ordet: basándote ?Jeg aner ikk, hvad det betyder, og kan ikke finde det i ordbogen.:) -
Systematisk navn.....det haster
ForumindlægJeg har fundet frem til en molekyleformel der ser således ud:C4H8O2Cl2Jeg skal så opskrive en mulig strukturformel og give det et systematisk navn. Endvidere får jeg at vide at stoffet er ikke optisk aktivt. Håber nogle kan hjælpe mig med at give et systematisk navn til stoffet.På forhånd tak! -
VANDRET virkelbevægelse
ForumindlægHej,Nu har jeg gået rundt og lånt bøger og jeg ved ikke hvad, men jeg fatter sku ikke hvad forskellen på en vandret og en lodret cirkelbevægelse er?Er der ikke nogle der har en definition på en VANDRET CIRKELBEVÆGELSE?På forhånd tusind tusind takMathilde -
Forvirret omkring C-niveau eksamen - Hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg skal på onsdag op og trække mit emne til den forestående 24-timers prøve. Jeg kender til alle spørgsmålene på forhånd, og jeg ved, at vi skal udfærdige en disposition. Now, here's the questions: Hvordan skal denne disposition udformes? Findes der evt. en skabelon/guide? Hvis ik... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu midt i min 24 timers forbredelse til min fysik eksamen, skal op imorgen kl 9. Jeg har trukket varmeenergi og har virkelig brug for hjælp til hvad forskellen mellem varmefylde og varmekapacitet er? Jeg håber på et hurtigt svar! :) TAK! Didde -
sprits brændværdi
Forumindlæghey uderude, hvor og hvordan finder man brændværdien for sprit? - hvad vil brændværdien overhovedet sige? og hvis man laver et forsøg med at finde nyttevirkningen af sprit. så fik jeg den til 45 % først og bagefter 33%. hvordan kan det være det er så lavt generelt? hvorfor er der meget der går ti... -
Objektiv/subjektiv skyld
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der kan forklare mig hvad subjektiv og objektiv skyld er - hvad er forskellen herpå? Jeg kender sagnet om Ødipus, og ved at Ares bliver vred på KAdmos og derfra er der slægtsskyld til hele Kadmos slægt, dermed også Ødipus, som er 5. led efter Kadmos.. Og derfor bærer Ødipus... -
forklare spørgsmålet
ForumindlægNogen som kan forklare mig spørgsmålet/opgaven som jeg ikke forstår, altså forstår ikke hvad det er de vil have mig til. Ønsker forklaring på: "Giv en mulig forklaring på, at et præparat som klomifen i visse tilfælde kan afhjælpe barnløshed." og det her: "Uønsket barnløshed kan ...
