Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19581 til 19600 af 23683
-
Fænomenologi og hermeneutik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i morgen i vores projekt omkring reality shows. I den forbindelse er det meget sandsynligt, at vi vil blive spurgt ind til metoden/videnskabsteori. Vi har benyttet seks forskellige teorier og lavet analyser og fortolkninger - altså brugt hermeneutikken. Men je... -
Forstår ikke helt denne procentopgave
ForumindlægJeg har en lidt kringlet opgave, som jeg ikke helt kan få løst. Håber på jeres hjælp: DNA-replikation (fordobling) kan studeres i celler som dyrkes først i fravær og derefter i tilstedeværelse af radioaktivtmærket thymidin (T*). Under DNA-replikation indbygges det radioaktivmærkede thymidin (... -
Genetikopgave! :)
ForumindlægJeg har en lidt kringlet opgave, som jeg ikke helt kan få løst. Håber på jeres hjælp: DNA-replikation (fordobling) kan studeres i celler som dyrkes først i fravær og derefter i tilstedeværelse af radioaktivtmærket thymidin (T*). Under DNA-replikation indbygges det radioaktivmærkede thymidin (T*)... -
elementaranalyse
Forumindlæghej, nu har siddet med denne opgave i noget tid og er ikke kommet videre. 100 g af et levnedsmiddel analyseres. Ved afdampning finder man at der kun er 21,48 g tilbage. Ved en Kjeldahl analyse (af en anden 100 g's prøve) finder man at de 3,6 g har været protein. Hvor mange mmol CO2 bliver der... -
SSO - Hvad pokker er en stærk identitet?
ForumindlægHello :) Jeg sidder med min SSO i samfundsfag, der har emnet "Sociologi - Identitet". Foruden at analysere hvordan en identitet skabes (som jeg er igang med nu og har nogelunde styr på), skal jeg også analysere hvorfor en stærk identitet er vigtig i informationssamfundet. Og... -
Metode problemer
ForumindlægHej. Er rigtig i tvivl med metoder, jeg ved man skal lægge rigtig meget vægt på metoder, altså har selv skrevet dette i min synopsis: Gennem arbejdet med emnet malaria og opdagelsen af Afrika, anvender jeg fagene historie og biologi. I humaniora vil jeg bruge den kildekritiske metode, hvor jeg vi... -
Korstogene: Hvilke religionsbegreber kan der bruges?
ForumindlægHej med jer alle sammen. I forbindelse med min AT-eksamen skriver jeg om Korstogene i religion (hum) og historie (samf), og jeg gør brug af en tale af Bush, hvor han omtaler krigen i Afghanistan og Irak som et korstog samt jeg gør brug af Pave Urban II's tale. Jeg har valgt at lave om på min... -
kulturforskelle mellem Mexico og USA
Forumindlæghey venner:-) Jeg skal lave en synopsis over kulturforkelle mellem Mexico og USA. Jeg har lavet en problemformulering der lyder følgende: Redegørelse Jeg vil redegøre for kulturforskelle mellem Mexico og USA på baggrund af de to kendte kulturteoretikere Geert Hofstede og Edward T. Hall. ... -
Tjernobyl kilder
ForumindlægHej alle Jeg skriver om Tjernobyl ulykken i AT i fagene biologi og dansk. Under to af mine problemstillinger vil jeg komme ind på hvordan ulykken blev fremstillet i medierne, og hvilke interesser man kunne have i at fremstille ulykken værre end den rent faktisk var. Min plan var at inddrage ... -
HASTER! Musik Eksamen C-Niveau
ForumindlægJeg har ikke haft en eneste musik time og skal til eksamen imorgen som selvstuderende, og har derfor brug for seriøst støtte af en venlig sjæl eller to! Jeg skal fremlægge en analyse af The Beatles: "I want to hold your hand" (1963) hvor jeg skal komme ind på følgende: ... -
Sådan finder du tekstanalyser
ForumindlægJeg har bemærket, at rigtig mange indlæg i Studieportalens forum handler om hjælp til analyser af tekster. Omtale af tekster kan man finde flere steder: Danske anmeldelser 1987 ff af danske bøger, film og tidsskrifter, koncerter, videoer, CD'er, DVD'er, samt udenlandske film, der ha... -
Analysering af Benetton reklame - FS10 dansk
ForumindlægHej venner! Jeg håber lidt, at I vil hjælpe mig ved at tjekke hvilke analyse og fortolkningspunkter som jeg ellers skal have med i min synopse. Dette er mit prøveoplæg under fordybelse området reklamer: http://www.manageyourshapeblog.com/.a/6a00e54f9153e088330133f26e124c970b-pi Sådan her se... -
Tage hensyn til fortynding i koncentrations beregning
ForumindlægHej! Jeg søger det totale karotenoid indhold (μg / g) i nogle analyserede gulerødder. Karotenoiderne fra gulerødderne er blevet ekstraheret og målt spektrofotometrisk (absorbans) ved ved 450 nm. Jeg har brugt Lambert-Beers lov (A=ε*c*d) og kan finde resultatet som g/100 mL - da &epsil... -
Nogen der vil rette min litterære artikel af "En sang til hans søster" Piaa Juul?
ForumindlægHej! Jeg har lavet en analyse/fortolkning af "En sang til hans søster"; ville høre om nogen ville rette den igennem for sprogfejl? Og evt. give feedback? Inden torsdag d. 10-09-09 Opgaven: Du skal lave en analyse og fortolkning, hvor du har særligt fokus på fortælleren o... -
AT samf/historie om Rwanda - problemstillinger?
ForumindlægHej! Skal op i AT på torsdag, og det ser lidt sløjt ud, synes jeg. Jeg overvejer lidt at lave om på mine problemstillinger Hvad siger i til de her problemstillinger? Det er herunder, jeg overvejer at lave om på analyse og diskussionen. Håber på nogle gode svar - mange tak hjælpen :-) Evt nogl... -
Fysik/Kemi ''Projekt''.. Hjæælp!
ForumindlægHeeij :D Jeg skal lave en projekt i F/K med følgende punkter: * Periodisk system ''opbygning'' * Ioner ( simpel ioner & sammensat ioner ) + ion gitter * Grundstoffer ændre deres egenskaber, når de reagere med hinanden. * Opløslighed af salter. * Krystal dannelser * Syre + bas... -
Haster - DIGTE og FORTOLKNING :((
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har virkelig svært ved at analysere og fortolke et digt. det er et digt jeg skal fremlægge om, men jeg kan ikke gå i dybden med det. Jeg har analyseret digtet ved at kigge på struktur, sprog osv., men fortolkningen hænger jeg lidt i.. Vil meget gerne høre jeres bud om, hvad ... -
Udviklingen i dansk økonomi
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en projektopgave der omhandler udviklingen i dansk økonomi. Opgaven tager udgangspunkt i det danske BNP og dets udvikling. Jeg skal b.la. beskrive og analysere den kvantitative udvikling i det danske BNP gennem de seneste 10 år. Her er jeg gået lidt i stå. Skal jeg... -
den græske olympiade og guder
ForumindlægHejsa, jeg ska til at skrive 2. g opgave i historie om den græske olympiade. Under min analyse havde jeg enten tænkt mig, at analysere en kilde, som er et uddrag af Pausanias beskrivelse af Grækenland - beskrivelser af de forskellige gudetempler eller et digt skrevet af Pindar, som er skrevet til... -
Er denne problemformulering og disse problemstillinger godkendt?
ForumindlægHej. Jeg har i min DIO valgt at skrive om velfærdstaten, og dertil har jeg valgt at benytte fagene international økonomi og samtidshistorie. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt min problemformulering smelter sammen med mine problemstillinger, og om det i det hele taget giver mening i forhold t...
