Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19581 til 19600 af 27879
-
Problemformulering Skønhedsidealer
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive om plasticoperationer, som overordnet emne. jeg har som materiale i dansk faget, valgt at benytte mig at bogen "Plastic" og i samfundsfag bentytter jeg mig af Giddens, samt indragelse af lidt statistik mm er der nogle der har en god id... -
Eksamens opgave
ForumindlægJeg har tre emner jeg kigger på. 1. Miljø, og affald 2. Miljø, og energi. 3. Og studiemiljøet Jeg er stærk i matematik, og mindre stærk i fysik, og derefter kan jeg stort set intet i kemi.. Jeg skal have et fysisk produkt. Hvad kan man lave? -
medier - tv
ForumindlægHej - jeg har lige to spørgsmål jeg gerne skal kunne forstå 100% - håber der er en som kan forklare mig begge spørgmålene. Hvorfor er tv det mest populære medie, når vælgere skal orientere sig op til et valg fx? og hvilke fordele har en avis i forhold til oplysninger om politiske emner og op til... -
hjælp rød tråd?
ForumindlægHej allesammen. vil høre omder er nogle af jer der kan find en rød tråd mellem insulin, elektroforese, dna og gensplejsning. de hænger alle sammen sammen, det ved jeg ;) men har virkeligt problemer med at sætte en evt. problem formulering sammen eller en rette linje for emner. håbe rder er nogl... -
Inspiration til valg af problemformulering
ForumindlægHej derude Jeg skal lave en problemformulering i AT7 og emnet er katastrofe. Men jeg må kun skrive i enten religion & bioteknologi eller religion & dansk eller dansk & bioteknologi. Har i nogle ideer til hvad man kan skrive om ift. katatrofer med inddragelse af disse fag? Har virkeli... -
Etik og forurening?
ForumindlægHej alle sammen. Om ikke særlig længe, skal vi på min skole igang med projektuge, og vores overordnet emne er "etik", og min gruppe valgte at have underemnet "forurening". Så min spørgsmål til jer. Hvilke ting ville i mene var vigtige at bringe op. Hvilke folk kunne vi kontak... -
SRP - engelsk/sa
ForumindlægJeg skal til at begynde på min SRP opgave, men mangler materiale. Jeg har om højreekstremismen i USA. Jeg ved, at det er et bredt emne, men hvis nogen har nogle forslag til, hvor jeg kan finde noget materiale, vil jeg være meget taknemmelig. Har været på biblioteket, men der er ikke meget at k... -
Cannabis Legalisering (Engelsk B & biolgi C)
ForumindlægHej. Jeg har AT-forløb i Engelsk og biologi om legalisering af cannabis. En af mine problemformuleringer lyder på "Hvilken diskurs føres omkring emnet 'legalisering af medicinsk canabis'?" Kan nogle hjælpe med en god artikkel eller tale på engelsk, som der kan føres diskursa... -
SRP - Hvad er systemanalysemodellen
ForumindlægJa, som emnet nok beskriver det, så går min redegørelse ud på følgende: 1. Redegør ud fra systemanalysemodellen, ændringerne i det internationale system omkring år 1990. Mit problem er bare, at jeg ikke ved hvad systemanalysemodellen er, og ved heller ikk hvor jeg kan få informationer om den.. ... -
Absurditet?
ForumindlægJeg skal kunne kende begrebet "Absurditet" indenfor hele det med "eksistentialismen". Jeg mangler lidt en pædagoisk kort forklaring på hvad det er, jeg synes googles svar er lidt kompliceret og svære at forstå. Nogen hjælp? - Og hvis i vil, må i meget gerne også give pædagos... -
!!!HJÆLP!!! "Dyr og Oplevelser"
ForumindlægHej folkens, Vi er nogle elever fra HTX, som har teknologi på 2.år Vi har fået et emne der hedder; "Dyr og Oplevelser", Underemnerne er ; 1) Dyrevelfærd 2) Det nye dyr 3) Merchandise .... Problemet er at vi ikke kan komme i tanke om et aktuelt problem... Håber I kan hjælpe..... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen og har trukket emnet sociologi, integration, radikalisering og idenditetsdannelse. Jeg sidder med 5 typer tekster, og har fundet frem til at jeg vil lave min synopsis ud fra radikalisering. Er der nogle som har en ide til hvad min problemformulering kunne være ... -
hjælp til oversættelse af tysk.
ForumindlægJeg sidder her med en aflevering.. og er gået i stå ved en linje.. - Hvor er det dog længe siden vi har set hinanden. Det må være mere end 5 år siden. Tiden går hurtigt. jeg er meget i tvivl om hvordan det skal skrives, og beder derfor om hjælp. Emnet i disse sætninger er TIDSANGIVELSE, ... -
future proche
Forumindlægdet haster lidt, vi i klassen er li begyndt på det emne. jeg har opgaver hvor jeg ser nogle billeder og nogle personer der vil gøre noget, men kan ikk finde ud af at lave en future proche sætning. ka du hjælpe mig ved at oversætte dette : jeg vil høre musik jeg vil læse en tegneserie tak -
Integration og identitet - litteratur?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave en AT-opgave om, hvordan etniske unges identitetsdannelse bliver påvirket af et vestligt senmoderne samfund. Jeg skriver i dansk og samf. Jeg mangler virkelig noget danskmateriale til analysearbejde. Er der nogle der kender en film, en novelle eller noget (sk... -
Binary acids og oxoacids
ForumindlægHej folkens. Jeg læser til kemi, og er igang med at læse om emnet binary acids og oxoacids. Er der nogen her, der kan fortælle mig hvordan man kan vide, eller regne ud, om det er en oxoacid eller binary acid. hvordan kan jeg vide, hvilken syrer er den stærkeste? osv... Jeg har læst om det på enge... -
Hvorfor skriver vi når vi skriver og hvorfor læser vi når vi læser
ForumindlægHej (: Jeg er lige begyndt i 1. g. i gymnasiet og jeg skal skrive en opgave i dansk. Emnet er: Hvorfor skriver vi når vi skriver? og hvorfor læser vi når vi læser? Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal komme igang med den.. Er der nogen der vil hjælpe mig mig med at komme igang. Håber der er... -
Fælles faglig naturprøve om kræft
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med mit fælles naturfaglig eksamen, og mit overordnede emne er ''Stråling fra omgivelserne''. Jeg har så valgt problemstillingen ''Hvordan kan man bruge radioaktiv stråling i behandling mod kræft?''. Til det ville jeg høre om der var nog... -
Neutralisation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige trukket et emne i fysik som jeg skal fremlægge, eftersom jeg ikke lige er verdens bedste til det, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Hvad sker der når f.eks. salt går i opløsning? Og så har min lærer sagt noget med neutralisation, og jeg kan virkeli... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg ved det her er et dumt spørgsmål men jeg er sindssyg desperat lige nu og min eksamen er imorgen kl. 8:00 kan nogen lave en "disposition" for mig over de her emner som jeg har linket lige nedenunder? Vil sætte den største pris på det. Har ikke råd til at dumpe, eller min mor...
