Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19581 til 19600 af 33057
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???
  • Rumdiagonal

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen!
  • Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak
  • Integralregning og sammenhængen med differentialligninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder og forbereder til mundtlig eksamen, men er i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for sammenhængen mellem integralregning og differentialligninger. Vil det være hensigtsmæssigt at vise seperation af de variable, eller er det noget helt andet som jeg har overset? EDIT: Det er matematik A.
  • Simple modeller for vækst i en population + logistisk vækst

    Forumindlæg
    Hej I min matematik aflevering, står der, at jeg skal give en matematisk beskrivelse af simple modeller for vækst i en population idet logistisk vækst inddrages. Hvad er det for nogle simple modeller, hvor der er tale om logistisk vækst? Er der flere end en? Håber i kan hjælpe mig :-)
  • Mundtligt 1-årigt A-Niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak!
  • Terminsprøve i engelsk

    Forumindlæg
    HJÆLP Jeg går i 8 klase og skal snart til til terminsprøve i engelsk dansk og matematik vil gerne høre jer der har prøvet det er det svære opgaver i engelsk og hvad for nogle emner kunne i vælge imellem er nervøs håber i gider svare den bekymret
  • Logaritmen???

    Forumindlæg
    hej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ?
  • Pris på bog?

    Forumindlæg
    Heeeeej Nu nærmer året sig jo, hvor man finder ud af hvilke bøger man mangler og dermed skal betale for... For mit vedkommende mangler jeg:Eksamensopgaver i matematik. [2B] 1998Er der nogen som kender en ca. pris på sådan en basse?Nicko-V
  • Hjælp til mat-A.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :)
  • Statistik - Varians og spredning

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians?
  • Potentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Hej håber nogen kan hjælpe!Jeg skal snart til mundtlig matematik. Jeg går i gymnasiet og der skal man ikke regne men bevise. Så jeg skal altså bruge nogle beviser der handler om potentille udviklinger kan nogen hjælpe.?
  • Løs ligning?

    Forumindlæg
    Hej :) I matematik har jeg fået en opgave hvor jeg skal løse denne ligning: 13/4k : 5k/(2·3k) = 2 Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe den an? Skal jeg starte med at finde fællesnævner eller? Tak på forhånd :)
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har haft matematik b eksamen idag og ville høre om der var en sød person der kunne tænke sig at læse min besvarelse igennem. Skal op i mundtlig om et par dage, og det ville være rart at vide hvordan den skriftlig eksamen er gået inden. Mvh Maria :)
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2
  • Årsprøve..

    Forumindlæg
    Hej!Har lige et spørgsmål ang. årsprøve. Når man kommer ind til individuel eksamination, er det så beviser og sådan noget man skal fortælle (ligesom i matematik)?? Eller skal man regne nogle opgaver ud og vise dem?Håber nogen vil hjælpe, da jeg er så forvirret ang. dette..
  • Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en...
  • Eksamen, hvordan?

    Forumindlæg
    Hvordan er det at det foregår til mundtlig matematik eksamen? Må man bruge sine noter fra forberedelsen, som man må i andre fag (og hvordan man står jo med ryggen til noterne), eller skal man kunne det hele udenad, så man kigger så lidt på noterne som muligt..?Og hvad kan man sige hvis man kommer...
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Heej alle. Har matematik på B-niveau, og har stadig ikke fået fat i den lommeregner vi skal bruge da min mor eller far ikke lige kan finde pengene til den..:( Det er en TI-nSpire CAS. Er der nogen som muligvis har en de vil sælge? På forhånd tak.