Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19581 til 19600 af 36005
-
Fortolkningsprincip
Forumindlægdet siges at i Lex specialis princippet at: En speciel regel går forud for en generel regel. Men hvad er en speciel regel og en generel regel? Er ligebehandlingsloven en speiel eller en generel regel.eller ingen af delene? Iflg. aftaleloven, hvad sker der, hvis løftemodtager er i god tro? Jeg ved... -
Kontraponering, forklaring på et udsagn.
ForumindlægHej Hvad er det kontraponerede af udsagnet A≠B => A ∩ B = Ø ? Umiddelbart vil jeg mene, hvis jeg vender det hele om, at det bliver : A = B <= A U B ≠ Ø eller skrevet: A U B ≠ Ø => A = B. Nogen der kan rette mig og evt komme med begrundelse for det rigtige svar. For jeg ved ... -
psykologi eksamen
ForumindlægHejsa jeg skal op i psykologi og er blevet lidt i tvivl om hvordan den foregår. Er der nogen der ved det? (det er den gamle ordning) -
Redegørelse/diskusion.
ForumindlægHej.. går i 1 g med Sam på a og skal til at skrive min første samfundsaflevering. jeg skal lave en redegørelse og diskutere bagefter. nogle der har en "vejledning" til dette? derudover: jeg skal skrive om at danskerne ikke får ligeså mange børn som vi gjorde tidligere. nogle gode... -
Skabelsen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen i religion, og er igang med at skrive noter :D men er lige gået i stå ved skabelsen,.. har læst at der er to skabelsesberetninger: 1. = Kosmoprocentriske 2. = Antroprocentiske er der nogen der ved hva det lige er for "to skabelsesteorier" håb... -
hvad svarer....
Forumindlæg...The Federal Reserve System til det danske???? eller bare generelt hvad betyder The Federal Reserve System???? -
binomialfordeling??
ForumindlægHandler opgave 6b i følgende http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-6.pdf om binomialdordeling? -
Haster ! Hjæp til 12 mat beviser HF B
ForumindlægEn som kan bearbejde 12 matbeviser jeg kan risikere at komme op i til min HF B mat eksamen ( tilbyder 500kr). ( bla. cosinus relation - sinus relation - toppunktsformel) Mvh. Michal -
Ødipus og Symposion
ForumindlægHej Tænkte på hvad der er godt at fokusere på når man gennemgår ødipus og symposion. Altså ødipus er jo en tragedie, så der kender jeg til tragisk ironi og tragediens opbygning etc., men hvad med symposion? -
Ester af uorganisk syre
ForumindlægEr en ester ikke defineret ved at den indeholder -COO-? Jeg forstår ikke, hvorfor "estere" af fx H2SO4 eller H3PO4 og et alkohol kan kaldes for estere? -
Integralregning - mundtligt eksamensspørgsmål
ForumindlægHey :) Jeg har fået spørgsmålet: Redegør for, hvordan det bestemte integral kan tilnærmes vha. summer. Har vedhæftet et dokument, hvor noget af mit svar står i. Jeg er egentlig godt med, men på et tidspunkt i redegørelsen for den generelle formel, siger de i min bog, at vi kan betegne opdeling... -
Intramolekylære bindinger
ForumindlægHej I et eksamensspørgsmål skal jeg gøre rede for intramolekylære bindinger. Men hvad er intramolekylære bindinger helt præcist, og hvordan kan jeg redegøre for denne type binding? Tak på forhånd :) -
kronik af "midt i en jazztid"
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en indledning til en kronik om en uddrag af Knud Sønderbys roman "midt i en jazztid", og ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave denne her indledning til en kronik?? Vil være meget taknemmlig for en hver hjælp på forhånd tak -
Tinglysning
ForumindlægHej. Nogen der kort og klart kan fortælle mig om hvad tinglysning drejer sig om? Tusind tak på forhånd. ZOllie -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
Pointgivning
ForumindlægHar lige været til årsprøve. Jeg tror vi sammenlagt kan få 100 point. Men hvad gælder mest, prøven med eller uden hjælpemidler? Og i hvilket størrelsesforhold ca. -
Kinematik - Kanon kugle
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med følgende opg. Vi har følgende: En kanonkugle affyres fra et sørøverskib 6,5 m over havoverflade. Kuglen har en begyndelses hastighed på 45 m/s, og den affyres med en vinkel på 43 grader i forhold til vandret. Kuglen rammer et andet skib 3,5 m over havoverflad... -
Befrugtning
ForumindlægHej alle!! Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål, da jeg INGEN steder kan finde noget om det... ''En forklaring på hvordan en sædcelles befrugtning af en ægcelle kan frembringe et foster med helt ny kombination af gener'' -
elektromagnetisk tværbølger..?
ForumindlægHej Hvad er elektromagnetisk tværbølger, det er i sammenhæng med en dynamo, i det jeg læser i nu i hvert fald. På forhånd tak -
Skal til eksamen på torsdag nogle gode forsøg ??
ForumindlægHej, jeg vil høre om der ikke er nogen der har nogle gode forsøg til følgende emner: Strøm/el Salte Magnetisme Neutralisering på forhånd tak.. :)
