Søgning på: Dansk. Resultater: 19601 til 19620 af 40954
-
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg skal aflevere en problemformulering på fredag, men jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Jeg oprettede tidligere en tråd vedr. et emne som jeg godt kunne lide, men ingen kunne hjælpe mig med at få en dansk side ind på historien. Derfor vil jeg høre om nogen har et... -
Lektiehjælp i Engelsk
ForumindlægHej Jeg tilbyder lektiehjælp i engelsk på alle niveauer. Jeg er født og opvokset i england (med dansk mor) så jeg taler flydende engelsk og dansk. Jeg læser på DTU og har fri lørdag/søndag. Hvis det har interesse kan du ring til mig på 29 82 32 85 eller send en mail til [email protected] Mv... -
Hjælp mig med omregning af valuta
ForumindlægHjælp mig. Jeg skal have lavet en matematik aflevering færdig til d.10/3. Jeg kan ikke omregne udenlandske penge til danske kroner. Jeg har glemt hvordan man gør. Der står at jeg skal omregne 269 mio. dollars til danske kroner. Hjælp mig så hurtigst som muligt. Dollarkursen er på 654.40 kr. -
oversættelse
ForumindlægSe vedhæftet fil. (Ved godt, det er det samme indlæg har bare vedhæftet opgaven i 2004) En lille tysk oversættelse. Det er en oversættelse af de første 20min, i filmen "Der Tunnel". OBS: Den danske tekst stemmer ikke helt overens med den tyske. Jeg holder mig ikke præcis til den danske ... -
skal jeg lave en formel til dette
ForumindlægOpgaven lyder: Udviklingen i det danske skovareal kan brskrives ved følgende matematiske model: Y = 417000 * 1,007^x, hvor y er skovarealet (målt i hektar) og x er antal år efter 1990. Hvad fortæller tallene 417000 og 1,007 om udviklingen i det danske skovareal Jeg ved det er en ekspont... -
Hjælp til DIO
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til min problemformulering. Jeg har valgt fagene, IØ og Dansk Mit emne er krig Jeg har kigget efter udviklingstal i afghanistan men kan desværre ikke finde nogen. Og dansk delen har jeg tænkt mig at analysere filmen armadillo. Nogen der har n... -
Metode hjææælp
ForumindlægHej Jeg har om nazismen og Hitler selviscenesættelse, i dansk og historie. Jeg har dermed analyseret propagandafilmen "Triumph des Willens" af Leni Riefenstahl, men hvilken metode i dansk bruger jeg her? Her ønsker jeg at bruge filmen til at vise nazismen og Hitlers selviscenesættelse... -
Armadillo
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil analysere, hvordan kulturmødet belyset i filmen Armadillo. Til sidst vil jeg vurdere, hvordan filmen har påvirket danskerne, og i denne forbindelse vil jeg diskutere, hvordan økonomien i Afghanistan bliver belyst. Nogle der har nogle ideer til hvilken metoder jeg kan ... -
Fs10 maj 2013
ForumindlægHej med jer Er det nogle af jer, der har forstand på, hvilke stiloplæg man trækker i dansk, engelsk og tysk Fs10 2013. - Fs10 tysk - Fs10 engelsk - Fs10 dansk Er meget interesseret i at vide hvad man skal skrive om som ”emne” og alt andet detaljeret osv.. Hvis det er muligt, er I ... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Selvplagiat
ForumindlægHej:) Jeg har været op til skrif eksamen i dansk i 3.g, og har brugt ca 2-4 sætninger fra en tidligere dansk aflevering, som jeg selv har skrevet i gym, i min nuværende opgave, hvilket jeg så lige har opdaget. Er meget nervøs for at jeg vil blive taget for plagiat nu. Hvordan er reglerne, hvis d... -
Danish Mother Seeking
ForumindlægEr der nogen, der har lavet et dansk essay med overskriften Danish Mother seeking, omhandlende ViralDenmarks markedsføring af en video af en dansk kvinde der efterlyste en udenlandsk mand, som var faderen til hendes søn August(kan bl.a. ses på Youtube). Essayet handler i øvrigt om viral marketing... -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
Økonomi
ForumindlægJeg laver synopsis om den danske økonomi Hvad er de største problemer i dansk økonomi? Har indtil videre noget med mangel på arbejdskraft, på trods af, at mange ufaglærte har svært ved at få arbejde (der ledes efter kvalificeret/faglært arbejskraft) Pres på velfærdsstaten --> øget forsørge... -
AT HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle jer derude. Så er det snart min tur til at fremlægge AT i DANSK og SAMFUNDSFAG, hvor mit overordnet emne er REALITYSHOW-ISCENESÆTTELSE.. Da jeg aldrig har lavet et talepapir før, vil jeg høre om der er nogen derude der har lavet et talepapir i de følgende to fag: dansk og samfundsfag, og... -
Eksamen tekster
ForumindlægHej, jeg skal til Dansk A eksamnerne næste skoleår, og vil derfor gerne øve mig på analyse og fortolkning af noveller, uddrag fra romaner, og meget mere. Jeg vil derfor gerne spørger om, hvilke tekster er ofte brugt i analyse og fortolkning i Dansk A, så jeg kan gå igang med at læse og analyser... -
Engelsk translate ?
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om nogen af jer kender nogle gode proggrammer man kan downloade til at oversætte lange sætninger osv. ligesom google translate, men bare uden at man behøves at gå ind på internettet før man kan dette ? Håber i kan svar hurtigst muligt, har virkelig brug for det. Skal br... -
Lyder det her rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har lige brug for lidt hjælp. For på dansk siger man: "For der er kun en ting i verden der gør mig lykkelig". Er dette så rigtigt oversat til engelsk her: "For there is only one thing in the world that makes me happy". Er i tvivl om "for" kun er noget man si... -
Hjælp til oversættelse af sætning
ForumindlægHej derude. Jeg er ikke sikker på, at denne sæstning er korrekt oversat fra dansk til spansk. Jeg har oversat følgende sætning fra dansk til spansk: Hvofor laver du ikke en kage til din vens fødselsdag? Porqué no tú prepara un para a el compleaños de amigo? ... -
Religion
ForumindlægNogen der lige gider hjælpe med at svarer de her opgaver? tak på forhånd folk Hvornår gjorde Harald Blåtand danerne kristne? Hvordan mødte danskerne kristendommen før den blev indført i Danmark? Hvem var den første missionær, der skulle forsøge at omvende danerne? Hvornår? Hvordan var Danmar...
