Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19601 til 19620 af 56550
-
Påstand eller undersøgelse .. Hjælp.
ForumindlægForskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 870 danske patienter, som fik konstateret en bestemt type kræft i perioden 1985-1991, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøgelsen viser ifølge forskerne, at kræftpatienter,... -
STX?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx? -
Grønlands situation
ForumindlægHvorfor er der ikke blevet udvundet mange mineraler på Grønland endnu og kommer det først til at ske mere når USA får lov til at være i landet i ubegrænset tid? -
SRP om polarisering
ForumindlægHej derude... Jeg sidder disse dag og brainstormer på min kommende SRP opgave. Da jeg er hjemsendt, og mangler lidt hjælp til at formulere nogle mere konkrete opgaveformuleringer, hendvender jeg mig herinde.:) Jeg skriver i fagene sanfundsfag A og engelsk A Jeg vil skrive om noget politisk pola... -
Metode
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive et abstract i min SRP-opgave, og så vil jeg høre om nogle ved hvad metoden i dansk hedder, hvis man har analyseret en film og så derudfra finder frem til nogle ting som fx hovedpersonens udvikling? Ellers bare kom med de metoder er er for dansk analyse, kan neml... -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
SRP i corona, vacciner og kommunikationssituationen fra Sundhedsministeriet
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne finde nogle analysetekster, som kan være plakater, annoncer, videoer delt på facebook, udtalelser på pressemøder, piecer eller lignende, som man analyserer mere i detaljer ift. argumentation, appelformer, sproglige virkemidler, begreber fra teorierne om faglig formidling o... -
Kemi & Biologi
ForumindlægHej folkens, Skal i gang med AT, og vil gerne have enten biologi koblet til et humanistisk/samf. fag eller kemi koblet til et humanistisk/samf. fag.. Har i nogle gode idéer til nogle emner?? - Ved godt det ikke behøver være fag fra to forsk. fakulteter længere, men vil egentlig gerne have det al... -
SRP i Pregnancy-associated malaria
ForumindlægHej. Jeg går i 3g og vi skal snart skrive SRP-opgaven. Jeg har valgt at skrive i fagene kemiA og biotek A hvor jeg skriver om Pregnancy-associated malaria. Som udgangspunkt har jeg skrevet følgende problemstilling (dog er den ikke helt færdig endnu) Hvordan kan man vha. medicinen og vaccinerne ... -
Billedkunst projekt ideer?
ForumindlægHej alle Nu er det snart tid til at jeg skal lave billedkunst projektet i 3.g på B-niveau, men jeg har ingen ideer. Vores lærer har skrevet at det skal være problemorienteret hvilket bare gør mig mere forvirret over hvad jeg kan finde på. Emnet er helt frit og vi må arbejde med hvad vi vil. J... -
Kønsroller i 1700-tallet
ForumindlægEr der nogen, der nogle links til dette emne. Kan ikke finde ret meget til nytte.. . -
Danmarks økonomiske forhold til EU
ForumindlægHvilke hoved emner(Emu9;en osv...) for dette, er det mest aktuelle at få med i en opgave? Tak på forhånd. -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
Synopsis - SOS
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der vil læse min synopsis igennem? Er bange for, jeg har huller i opgaven. Vil gerne have en tilbagemelding på, hvad jeg evt. har gjort galt, hvis det er muligt. Ved godt jeg ikke har uddybet nogle af delkonklusionerne. Det har jeg tænkt mig at uddybe til den mundtlige ... -
er det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb?
Forumindlæger det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb til eksamen? -
Begreber
ForumindlægEr der nogen der kan lige forklare hvad (primær og seknudær socialisering) + (traditionelt-, moderne- og senmoderne samfund) er ? -
SRP emne
Forumindlæger der nogen der har gode ideer til emne/fagkombinationer med design -
Eksamensbevis HF
ForumindlægJeg kunne rigtig godt tænke mig at se, hvordan eksamensbeviset på HF ser ud dette år 2022. Er det egenlig forskelligt hvor mange fag man skal aflægge prøve i på HF - eller er der et bestemt antal man skal??? -
Hvor mange eksaminer skal man op i på HF?
ForumindlægJeg ville høre hvor mange eksaminer man skal op i på HF? En af mine veninder sagde til mig, at hun i alt havde fået 14 12-taller. Vil det sige, hun var oppe i 14 eksaminer og fik 12 i dem alle??? -
Sproglig Analyse
ForumindlægHej jeg er ved at skrive AT hvor jeg bruger romanen 1984 af George Orwell. Jeg vil meget gerne ind og se på de virkemidler han bruger og jeg kigger selvføgelig på logos, patos og etos og på newspeak. Men er der nogen der har forslag til hvilke virkemidler han ellers bruger? Vi har nemlig ikk...
