Studievejledning

Hvor mange eksaminer skal man op i på HF?

24. juni 2022 af Annicca (Slettet)
Jeg ville høre hvor mange eksaminer man skal op i på HF?
En af mine veninder sagde til mig, at hun i alt havde fået 14 12-taller. Vil det sige, hun var oppe i 14 eksaminer og fik 12 i dem alle???

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. juni 2022 af Stygotius

Ja naturligvis.


Svar #2
24. juni 2022 af Annicca (Slettet)

Men hvor mange eksaminer skal man op i I ALT på HF???

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. juni 2022 af Stxelev02

Du skal op i alle dine fag på HF.

Svar #4
24. juni 2022 af Annicca (Slettet)

#3
Du skal op i alle dine fag på HF.


Det ved (btw så starter jeg først efter ferien), men jeg tænker bare, hvor mange fag er der overhovedet?
Er det noget man selv “bestemmer” eller hvordan?

Jeg fik af vide af en, at hun i alt fik 14 12-taller, hvor jeg så bliver i tvivl, hvorvidt hun har været oppe i 14 eksaminer og fået 12 i dem (dvs at hendes snit er 12?)???

Haha, undskyld hvis det ingen mening giver - men det gør det heller ikke for mig

Brugbart svar (0)

Svar #5
24. juni 2022 af Stygotius

Jeg har jo svaret på dit spørgsmål i begyndelsen.af tråden.

Hvad er du i tvivl om nu???


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. juni 2022 af Stxelev02

Hej

Du skal have 10 obligatoriske fag, 3-5 valgfag, + 2 ekstra valgfag, hvis du vil have adgang til universitetet. Derudover er der en større skriftlige opgave (SSO).
Har du overvejet at booke tid til studievejledning på din kommende uddannelse? Så kan du jo få svar på alle dine spørgsmål.

Du skal som sagt op i alle dine fag, da der ikke er standpunkt/årskarakterer på HF.

Mvh

Brugbart svar (0)

Svar #7
13. juli 2022 af Peterdraisler

På hf skal du op i alle dine fag, Nogle uddannelser kræver kun du har tre fag som fx dansk, engelsk og samfundsfag, mens andre uddannelser kræver en fuld hf eller hf-plus. Forhør dig hellere hos en studievejleder, 


Skriv et svar til: Hvor mange eksaminer skal man op i på HF?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.