Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19621 til 19640 af 31756
-
Virkelig brug for hjælp...helst hurtigts muligt
Forumindlæghej igen ja jeg har jo nogle opgaver jeg ikk helt forstår hvad jeg sakl gøre ved..Matematik er nemlig ikk lige min stærke side.. de gandlerom rusmidler og matematik. her er spørgsmålene: 1) Lav formler og matematiske beskrivelser af beregning af alkoholsprocenter? 2) Giv V.H.A et eksempel en mat... -
haster lidt (:
ForumindlægJeg er ikke særlig specielle god til matematik, har også valgt en sproglig retning, men jeg hænger på matematik det første år.. jeg har lige nogen opgaver jeg ikk helt forstår, jeg vil blive rigtig glad hvis nogen lige gad at hjælpe lidt (: Ligningen; 1/x+2 = 4/3 Ligningen; x/7 = 5x/8 Ligninge... -
Mundtlig eksamen, Beviser? Hjæælp!!!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik B om 4 dage..Har kigget på mit pensum og alle de beviser jeg skal kunne. Jeg er rigtig nervøs, for matematik er slet ikke min stærke side, men det kræver jeg består det for at kunne komme ind på mit drømmestudie. Er der nogen der har nogle tips ti... -
Hjælp til terminsprøve
ForumindlægOkay, så, her i torsdags tror jeg det var, var jeg til termins prøve. Jeg har Matematik på B niveau. Anyway, en af opgaverne hed følgende: Opgave 5 En kasse med kvadratisk bund har rumfanget 125. a) Angiv arealet af kassens samlede overfalde som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bu... -
Hjælp med jeres noter
Forumindlæghej. jeg skal efter sommerferien starte på VUC HF enkeltfag, og et af de fag jeg skal starte med er matematik. Der er nu gået over 1år siden at jeg har haft matematik, derfor vil jeg gerne have opremset det foundamitale i faget. Jeg ville spørge om der er nogle af jer der har nogle noter som j... -
Adgangskrav markedsføringsøkonom
ForumindlægJeg har søgt som markedsføringsøkonom og er blevet bekymret efter at have læst dette: På UG.dk står der: "De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Hvorimod der ... -
Hvilken uddannelse er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige og spekulere over, hvilken Økonomi uddannelse som egentlig er den bedste. Altså hvilken uddannelse som har den laveste arbejdsløshed og som bedst kan betale sig at læse. Erhvervsøkonomi, HA Erhvervsøkonomi-informationsteknologi, HA (it.) Erhvervsøkonomi-erhvervsret, ... -
uddannelse
ForumindlægHej jeg har tænkt på at læse til neurofysiologi assisent, men der står, at man skal bestå dansk E, matematik E, englesk F osv. men jeg har haft et gymnasieuddanelse, hvor jeg har haft matematik A, Dansk A og engelsk B. Tror jeg skal gennem grundforløb når jeg allerede har haft de fag på en højere... -
studieretningsopgave (2g)
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Lommeregner
ForumindlægVar lidt i tvivl om hvor man skulle spørge, men da emnet er matematik tænkte jeg at her måtte være passende. Landet ligger således at jeg har mistet min allerkæreste graf lommeregner (de fleste af jeg kender den udemærket) og så bliver det at lave en matematik aflevering lidt kompliceret. Derfo... -
Lommeregner og et kvadratrodsagtigt tegn?
ForumindlægDet er et år siden jeg havde matematik, og det er lige præcis lige noget matematik jeg husker fra dengang jeg skal bruge i en fysikopgave. Problemet er bare således at jeg ikke kan huske det præcist... Det er når man skal indskrive det tegn som ikke hedder kvadratrod, men som ser ligesådan ud b... -
forberedelse til mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle i anledning af at have fået tildelt bl.a. matematik til eksamen, er mit spørgsmål til jer hvordan man bedst forbereder sig på en eksamination i 3-årigt højniveau matematik!? med det mener jeg IKKE at lære alt udenad og gennemlæse pensum 36 gange (selvom det selvfølgelig er en fordel) men... -
B niveau eksamen
Forumindlægtil sommers når vi får afvide hvad vi skal op i, er det så på den måde at man kommer op i sine b fag feks mine B fag er fransk og matematik! kommer jeg så op i to eksamer eller fire eksamer ( fransk - mundtlig/skriftlig - matematik - mundtlig/skriftlig) altså kan jeg kommer op i alle fire ell... -
Hmmm!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg sidder lige og forbereder mig til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler. Jeg har lidt svært ved at finde vejen frem i denne opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)=x(2*ln(x)+1) og g(x)=(x^2)*ln(x) Gør rede for, at g er en stamfunktion til f. Håber nogen... -
statestik ._.
Forumindlæghej! der står noget i min matematik bog jeg ikk rigtig forstår :/ det er statestik og det handler om nogle håndbold kampe: Kun målmanden Signe og Christine var med i alle 12 kampe. Lea, Nanna, Trine og Gitte var med i 10 kampe. Victoria og Maria var med i 8 kampe. Anja var med i 7 kampe, ... -
Mat. Skriftlig eksamen
ForumindlægHey! Det står sådan til, at jeg skal op i matematik her på onsdag. Det er ikke mit bedste fag, og jeg prøver derfor allerede nu at forberede mig. Er der nogen, der har nogle gode råd til hvad, jeg kan forberede mig på? Og hvad jeg eventuelt kunne læse af notater/guides skrevet på nettet? Jeg ... -
Mat hjælp! Mat B1 ( HTX )
ForumindlægHej alle. Jeg er ny herinde og vil gerne have lidt hjælp med noget matematik. Jeg har fået nogle opgaver i matematik for, og vi har fået aflevering for til på fredag i det. Opgaverne er : opg 8, 17, 19, 20 Opgaverne findes i: Kapitel 2, Ligninger og Uligheder. Nogle der kan hjælpe mig? Jeg e... -
1/3 B-eksamen MAT
ForumindlægHejsa Sidste år i 2.g fik jeg 8 i matematik B-niveau. Idag var jeg op i matematik 1-årig A-nevaue som jeg er lidt nervøs for hvad jeg får. Hvis vi nu siger at jeg får 6, er den endelig karakter der står på mit bevis så 7?? Runder man egentlig op til det tætteste tal. Mat-B fra sidste år tæller ... -
Epidemi
ForumindlægJeg vil gerne skrive om epidemier, men jeg kan ikke finde noget materiale omkring, hvor mange der blev smittet og døde i løbet af en periode, som skal bruges til SIR-model i matematik. Derfor er det nødvendigt at jeg har data fra flere år eller måneder, og dermed ikke kun antallet af døde og smit... -
Manhattanprojektet
ForumindlægHej forum Jeg ville spørge om der var nogle, der havde særligt kendskab til matematikken bag Chicago Pile 1. Altså de matematiske udledninger, der fortæller, hvor mange neutroner, der bevæger sig rundt i pile'en, samt generationstal osv. Jeg tænker her på 'neutronmodellen for en pile'...
