Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 19621 til 19640 af 32900
  • Pointsystem

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads...
  • Hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg går i 3.g og skal til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kunne godt bruge noget hjælp inden eksamen, som ligger den 16/6. Hjælpen består i hvordan man skal formulere de forskellige ting. Er der nogen der kan anbefale en "hjælper"? Venlig hilsen Denise
  • Hældning for en ret linje!

    Forumindlæg
    Hej!! jeg har lidt problemer med en matematik opgave. Håber nogen kan hjælpe: Find hældningen for en ret linje, når den går gennem punkterne: a) A(0,2) og B(1,1) Håber nogen kan hjælpe og skrive et svar, helst meget hurtigt!!!
  • Ophører på Studieportalen

    Forumindlæg
    For en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing.
  • Polynomiers division

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen
  • Ang. årskarakter

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen.dk Jeg har lige fået mit eksamensudtræk på 3.htx, samtidig med mine årskarakterer, hvor jeg har fået 5 i mundtlig matematik, men da jeg ikke skal op i det til eksamen, kan jeg så alligevel godt bestå studenter-eksamen?
  • Rødder og potenser

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak.
  • Stået Studentereksamen

    Forumindlæg
    Hej, Kom til at tænke på en ting angående de mundlige eksamener, hvad sker der hvis man ikke består f.eks. dansk mundtlig eksamen eller matematik mundtlige, altså får under 6, hvad betyder det så egentlig, kan det forhindre en i at få sin studentereksamen ?
  • Vector

    Forumindlæg
    Hej, Vil meget gerne har hjælp til den opgave, har matematik på englesk. hvis nogen der kan finde ud af den.... Derive the law of sines by expressing the area of a triangle in vector product form.
  • lommeregner gymnasie

    Forumindlæg
    hej jeg sidder og øver lidt til årsprøve i matematik til 1.G jeg har dog et problem med min lommeregner, jeg ved ikke hvordan man laver ekspontionel vækst på den kender godt ligningen. x2-x1^(Kvadratrod)Y2/y1 men den giver de forkerte svar er der en der kan hjælpe mig på forhånd tak
  • Lineær programmering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D
  • opgaver

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om der er nogen der ved, hvor jeg kan hente en masse eksamensopgaver til standartforsøg 3-årigt a.-niveau, matematik, jeg har forsøgt at kigge lidt på uvm.dk men synes ikke selv jeg kunne finde frem til noget, håber i kan hjælpe, for vil gerne øve mig lidt :)
  • Hvad betyder det symbol

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder med en matematik opgave som indeholder et symbol som jeg ikke huske rat have fået forklaret. Jeg kan ikke finde det noget sted. Det ligner et C men er gjort breddere og med en streg i midten. Jeg har vedhæftet et billede af symbolet som jeg selv har tegnet i paint.
  • Reducer Udtrykket ?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Da det er længe siden jeg ikke har ahft matematik, har jeg glemt et par ting.. Jeg skal reducer udtrykkene i opgave 1 som er vedlagt som et fil. Håber nogen der ville hjælpe.. OPAGEVEN ER VEDLAGT
  • Ligning med brøk.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal have afleveret disse to stykker i morgen i matematik. Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan reglerne er , når man regner med brøker i ligninger. Er der nogen der evt. kan forklare mig hvordan? På forhånd tak. :) (Har vedhæftet opgaven. Nr. 3 + 4)
  • B niveau

    Forumindlæg
    hej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år
  • funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til mundtlig matematik på onsdag kan nogen hjælpe med spørgsmålet: gør rede for hvordan man ved hjælp af passende papirtyper kan afgøre hvilke af de tre lineære, eksponentiel eller potens funktion passer bedst til et givet talmateriale. tak på forhånd:)
  • Mat parabel opgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd!
  • Taylor.

    Forumindlæg
    Hej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob.
  • biimplikation

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at lave en matematik aflevering med ligninger. Min lærer har sagt, at vi skal indsæte biimplikation (⇔). Problemet er bare at jeg kun kan finde dette tegn: ⇔, og ikke det biimplikationstegn, hvor selve tegnet er lodret. Kan I hjælpe?