Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19621 til 19640 af 153151
-
Hvad skulle jeg kunne?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har et spørgsmål. Det vedrøre sig om, hvad man skal kunne i historie, inden man begynder i 1.g på gymnasiet ? Skriv gerne emner, fx 2. Verdenskrig osv. Med venlig hilsen Kamilla :-) -
Det gode samfund synopsis
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med at finde frem til en problemformulering der er indgår samfundsfag, religion, Historie. inde for det gode samfund. Jeg har allerede skrevet to problemstillinger op. men det kunne være rart hvis man kunne komme med nogle forslag til en problemformulering. det j... -
Layout (fodnoter)
ForumindlægJeg har et mangesidet dokument (sso) hvori der selvfølgelig indgår mange fodnoter. Mit problem er bare, at det er _vidt_ forskelligt hvor langt oppe fra bunden af siden latex synes den skal placere fodnoterne. Jeg har for eksempel en side hvor der er én fodnote, og den bliver simpelthen placeret ... -
Brug for et emne!
ForumindlægHej alle sammen. Er ret på bar bund med et emne til AT eksamen nu her. Har valgt historie(samfundsfaglig) og Engelsk som fag, men har intet emne. Nogen der ligger inde med nogle forslag? Tak! -
AT-Hjælp
Forumindlæghej med jer. som i nok så er vores store er Katastrofe. mit så spg. er så om i kender nogle fede emner til fag som dansk og historie, dansk matematik? håber du vil hjælpe! -
3 sætninger oversæt :)
ForumindlægKan ikke de her 3 sætninger 1. sætning - fx en sætning i historien 2. den blev lavet i 1937 3. det var det første eventyr der blev skrevet -
Romeo og Juliet
ForumindlægKender i en 'nutids' historie, der handler lidt om Romeo og Juliet? Eller andre 'lovers' der ikke kunne få hinanden, pga. deres kultur/religion. -
Hjælp til afgangseksamen
ForumindlægHvilket underemne kan man bruge i Historie til Danmark i 1800-tallet? Hvilket underemne kan man bruge i Samfundsfag til demokrati? Hvilket underemne kan man bruge i Kristendom til Kirke og samfund? -
Renæissancen og reformationen
ForumindlægHej, Sidder og er ved at læse op på historie. Det her er nok et dumt spørgsmål og mange vil ryste på hovederne, men er renæissancen og reformationen det samme? Lidt svært at skille ad.. Vil meget gerne have hjælp!:) -
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
METODER
ForumindlægJEG SKAL SNART OP I AT OG VIL GERNE HØRE OM I ´KAN HJÆLPE MIG MED AT FORSTÆLLE MIG HVAD JEG KAN SIGE OM METODERNE I BIOLOGI OG HISTORIE. JEG FATTER HAT! -
OSO fremlæggelse
Forumindlæghej Jeg har lige afleveret mit oso produkt om IT. jeg skal i gang med fremlæggelsen, og tænkte på at tage it-historie. kan jeg godt eller er der andre der har nogle forslag?? mange tak for hjælpen -
Det hvide snit/lobotomi
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie , og jeg har valgt at skrive om Det hvide snit/lobotomi, men jeg mangler noget historiefagligt. Jeg vi gerne kigge på noget med menneskerettigheder, menneskesyn, og den politiske tankegang bag Det hvide snit. Min historielærer syntes j... -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
outsourcing - geografi
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en geografi opgave?!- Fordele og ulemper ved outsourcing set fra et dansk synspunkt. takker -
Differentialligning hjælp en eller anden!
ForumindlægEn som muligvis kan forklare mig hvordan jeg løser vedhæftet opgave - så vil jeg prøve! Tusind tak. En eller anden! -
Roy Spivey?!!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive en engelskaflevering over short story'en "Roy Spivey", og ved slet ikke hvor jeg skal starte. Jeg synes historien siger meget sig selv, og ikke lægger op til så meget at analysere på. Jeg skal analysere og fortolke og også komme ind på, den rolle... -
Stavnsbåndet hvilke bøger?
ForumindlægJeg skal i dansk historie opgave skrive om stavnsbåndet opgaven lyder såledet: Giv en redegørelse for stavnsbåndet i Danmark. Giv en analyse af de omstændigheder og tendenser, der førte til ophævelse af stavnsbåndet i Danmark Giv en vurdering af hvad ophævelsen, foranlediget af ”Den... -
Eksamen
ForumindlægHej alle Står og skal til eksamen her på torsdag, og jeg har desværre ikke helt styr på, hvordan en historie eksamen foregår, hvad der er vigtigt at kunne, hvor meget der skal relateres til pensum etc? Jeg går i 3.g, så det er Historie A-niveau.. Ville være meget glad, hvis der var nogen der k... -
BEDØMMELSE?
ForumindlægHej SP Jeg skal snart til AT-eksamen og er i denne forbindelse blevet i tvivl om bedømmelsen af ens præstation til eksamen. Bedømmes man udelukkende ud fra de faglige mål i AT eller er det også de faglige mål for de to fag? Jeg skriver fx i biotek og historie - bliver jeg så til eksamen også bed...
