Almen studieforberedelse (AT)

BEDØMMELSE?

28. maj 2015 af ejejejej (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej SP

Jeg skal snart til AT-eksamen og er i denne forbindelse blevet i tvivl om bedømmelsen af ens præstation til eksamen. Bedømmes man udelukkende ud fra de faglige mål i AT eller er det også de faglige mål for de to fag? Jeg skriver fx i biotek og historie - bliver jeg så til eksamen også bedømt ud fra mine historie og biotek-kundskaber, sådan at lærer og censor også kigger på de faglige mål for historie og biotek?

Hvis ikke, hvordan indgår ens fag så i bedømmelsen? Indgår de på en måde som en særskilt bedømmelse..?

TAK!


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2015 af SuperJulle (Slettet)

Hej!

Som udgangspunkt er de faglige mål for AT i spil:

Eleverne skal kunne:
− tilegne sig viden om en sag med anvendelse af relevante fag og faglige metoder
− foretage valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet med sagen og på dette grundlag opstille og behandle en problemformulering samt selvstændigt fremlægge resultatet heraf
− perspektivere sagen
− vurdere de forskellige fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete sag
− demonstrere indsigt i videnskabelig tankegang og gøre sig elementære videnskabsteoretiske overvejelser i forhold til den konkrete sag


Men som du ser indgår fagene i "tilegnelsen af viden". Derfor skal du (omend det ikke er i centrum) stadig have styr på de faglige mål i både BT og historie. Pøj pøj med det (sidder selv med BT og psykologi, så jeg kender din struggle)


Skriv et svar til: BEDØMMELSE?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.