Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19661 til 19680 af 99855
-
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Hvilke faktorer, der betyder noget for mængden af strøm
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål som jeg skal kunne besvare til en test i science. Spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer der betyder noget for mængden af strøm? Jeg har brug for jeres hjælp. Tak på forhånd -
Energiindhold i stoffer
ForumindlægHej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak -
Frit fald - undersøge om et lod falder med konstant acceleration
ForumindlægFormålet med forsøget er ved frit fald med timer at undersøge om loddet falder med konstant acceleration. Der er lavet en graf ved polynomiske regression af orden 2 med tiden ud af x-aksen og højden y(t) op af y-aksen. Der er også lavet en graf ved proportionel regression med tiden ud af z-aksen... -
Hvordan skrives en journal
ForumindlægHej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak -
Lidt hjælp, tak :)
ForumindlægJeg har et lille problem med en opgave, den lyder som følgende: I et stempel-cylinder arrangement findes en indespærret luftmasse. I udgangsstillingen, x=16 cm, er trykket p_16=1,4 (bar) i cylinderen. Når stemplet presses til x=8 cm stiger trykket til: p_2,8 (bar). a) Opstil en funktionsforskr... -
Simpel procentregning
ForumindlægJeg er simpelthen gået kold i denne opgave; En soldreven lommeregner bruger 50 W og intensiteten hvormed solen skinner er 25 W/cm^2. Beregn arealet af solcellen på lommeregneren. Solcellen har kun en nyttevirkning på 15%. Hvad er arealet så? Den første er simpel, den har jeg beregnet til 2 cm^2... -
KAN EN KARAKTER ÆNDRES?
ForumindlægHej.. Nu der så skide mange som vil klage, men øhh mit spørgsmål er, kan man overhovedet få ændret ens karakter?? Nogen der har eksempler på, at det er sket! -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
orbitaler
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse kvantemekanik og faldt over ordet orbitaler. Jeg forstår godt at en orbital kort sagt angiver det område hvor der er sandsynlighed for at finde en elektron, men hvilken sammenhæng har orbitaler med kvantemekanikken? hvad anvendes de til osv? på forhånd tak. -
Fagets begrænsninger
ForumindlægHvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have? -
Centrifugalkraft versus Centripetalkraft
ForumindlægHej. I litteraturen for udledning af keplers første lov nævnes det: plus a "fictitious" outward centrifugal force, this centrifugal force may be a little more familiar if I write it in terms of azimuthal velocity "v_ø=r*ø' og Fcf=m*v_ø^2/r. Er dette ikke centripe... -
Gødning - salt?
ForumindlægDer står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ... -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Eksamen: Hvor mange forsoeg?
ForumindlægSkal op her på torsdag og jeg ville gerne høre lidt om jeres oplevelser mht selve eksamen, specifikt: Hvor meget forventes der egentligt? Og hvor mange forsøg lavede i/hvor mange er forventet? På forhånd mange tak :) -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
SRP farvestoffeer i sodavand
ForumindlægNogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven -
Mangler et forsøg (Base)
Forumindlægskal op til prøve eksamen på onsdag (d. 35 juni) og er allerede i fuldgang med at finde forsøg.. Har allerede to forsøg og mangler kun 1 mere, men kan simpelhen ikke finde en mere. har lidt overalt.. Dem jeg har handler om: Pavisning af base hvad base er og hvordan man finder ud af det osv. håb... -
stående bølger
ForumindlægHej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvad præcist en stående bølge er? Håber virkelig i kan hjælpe mig. Det haster!! På forhånd mange tak :)
