Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19661 til 19680 af 32350
-
Hjælp med mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle studiehjælper, skal op til mundtlig matematik eksamen og kunne godt bruge hjlp til dette spørgsmål redegør for omdrejningslegemer og bevis at volumenet af et omdrejningslegeme for en funktion f er givet ved Ville være super dejligt hvis nogen kunne hjælpe, da jeg selv har prøvet ude... -
Dispositioner.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik A. Det kunne være super fedt hvis nogen var i besiddelse af nogen dispositioner til de forskellige emner som kunne bruges til inspiration. Ville være super taknemlig hvis nogen ville dele disse :) På forhånd tak for hjælpen :) -
Integralregning: sammenhængen mellem areal og stamfunktion?
ForumindlægHej. Jeg har en forestående Matematik eksamen hvor et a spørgsmålende hedder: Gør rede for sammenhængen mellem areal og stamfunktion, herunder bevis for arealfunktionen. Jeg har styr på beviset, men hvordan viser jeg smart sammenhængen mellem areal og stamfunktion?? -
Tæller SO som A-fag? (HTX)
ForumindlægMine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A). -
Logaritme funktioners egenskaber
ForumindlægHej,, jeg skal op i matematik a mundtlig eksamen,, og vil gerne spørge om flg. spørgsmål: gør rede for de to logaritmefunktioners egenskaber. Håber der er nogle der kan forklare mig hvilke egenskaber der er tale om :S På forhånd mange tak -
Forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium
ForumindlægHej folkens, Jeg funderede lige over, hvad forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium er. Jeg ved, at man skriver en andengradsligning op sådan her: 0 = ax2+bx+c. Men er der ellers andre forskelle mellem disse to? Skal op til mundtlig matematik i morgen, så håber der er nogle, der ... -
RUC?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, hvis man søger ind på RUC på et basisstudie er der så bagefter frit valg om, hvilke fag man læse? f. eks hvis man vi læse faget geografi? Men hvad med hvis man ikke har det specefikke adgangskrav fra gymnasiet som er matematik på A-niveau? -
Hvilke bøger læses på KU
ForumindlægHej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år -
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus -
Målestoksforhold.
ForumindlægHej, jeg sidder lige og laver matematik aflevering og kan ikke komme videre. Opgave: Tegn bunden af container 2 i målestoksforholdet 1:10 Også er målene: 250mm, 1500mm og 1900mm Kan I hjælpe i hjælpe med hvad det er i målestoksforhold? Tak på forhånd. -
Ti-89 titanium til salg !
ForumindlægHej :) Jeg sælger min Ti-89 titanium, som har fulgt mig gennem mine tre år i gymnasiet, med matematik A. Den er købt i 2007,men virker perfekt. Alt medfølger og sendes selvfølgelig med. Prisen er 700 kr. + porto. Hilsen Cecilie -
GSK - inddrages karakter i gennemsnit
ForumindlægJeg er denne sommer blevet tilmeldt et suppleringskursus i Matematik B, da den uddannelse jeg ønsker kræver det. Vil den karakter jeg opnår blive ført sammen med mit nuværende gennemsnit, og dermed evtuelt trække det ned, eller kræves det blot, at man består? -
hvorfor statistiske test?
ForumindlægHej studieportalen, jeg skal forklare hvorfor det er vigtigt at lære om statistiske test i matematik. Jeg tænker, at det lærer os vigtigheden i at være kritisk og undersøge hypoteser og sandsynligheder? tak på forhånd! -
Reducer
ForumindlægHej alle .. Det er virkelig længe siden jeg har haft matematik, nu sidder jeg med en opgave som jeg har svært ved at regne ud.. Please hjælp mig. Reducer muligt a) 3ab-6b2/ a-2b b) 25a2-30ab+9b2/25a2-9b2 Tusind tak -
Brush-up kursus
ForumindlægHej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!! -
Stastistik
ForumindlægHej søde mennesker :-D Jeg skal lave en en statistikrapport,(øv bøv! matematik er ikke lige mig) og tænkte om i ikke kunne fortælle mig hvad er forskellen ved grupperede og ugrupperede observationssæt og hvilke fordele og ulemper er der ved dem PÅ FORHÅND TAAAAAAK XD -
AT - opgave (tværfagligopgave)
ForumindlægHvad forventes der i en at-opgave, det er trods alt første gang jeg nogensinde skal lave en AT. Disse fag er indenover opgaven: Samfundsfag, Matematik & Engelsk. Hvad er vigtigt, hvilken struktur og opbygning er bedst at benytte.. -
Reducer udtrykket mest muligt!
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :) -
AT7 - Mat/Historie
ForumindlægDen klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas -
forkort brøken.
ForumindlægHej :) Dette er opg. 1.001 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i Matematik. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal starte med at løse den her opgave. Har aldrig været god til brøker. x^2+2x/4x+8 Mvh. Sine
