Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 19661 til 19680 af 31727
-
Matematikgeni søges (SSO)
ForumindlægHej alle kloge hoveder på studieportalen! Jeg søger som sagt en der er ferm til matematik og som eventuelt kunne have lyst til at "rette"/læse matematisk korrektur på min SSO om tallet PI. Opgaven skal skrives i uge 7, og planlægger at være færdig med den onsdag, dvs. den 13. februa... -
Brydningsloven
ForumindlægHalløjsa Jeg oprettede et indlæg for et par dage siden med dette spørgsmål.. Det lå under fysik. Jeg fik ikke svar på spørgsmålet, så nu prøver jeg igen.. Nu prøver jeg under matematik, da det nok mere er matematik end fysik :) Jeg skal udlede sin(i)/sin(b) = v1/v2 osv.. og det kan jeg.. Jeg s... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
Bestem en ligning for linjen gennem P(-6,5) og Q(4,-1)
ForumindlægHej alle zusammen jeg står i den uheldige situation at min bærbar er ødelagt og mine kostbare matematik notater er derfor gået tabt. Derfor håbede jeg på at få hjælp til denne opgave, da matematik ikke er mit stærkeste fag. Opgaven går ud på at man skal "bestem en ligning for linjen gennem p... -
Kilder til emnet Enigma
ForumindlægHej kære SP Jeg skal til at skrive min SRP omkring emnet Enigma, med fokus på fagene Idéhistorie B og Matematik A. Dog har jeg ikke fået fundet nogle gode kilder i form af bøger, hjemmesider osv., er der nogen der har nogle gode idéer til hvilke kilder jeg kan inddrage, vil gerne have fokus på e... -
Relativ vækst, renteformlen
ForumindlægHJÆLP til MatC eksamen om to dage søges Hvad er relativ vækst ?? (gerne detaljeret svar, da matematik ikke lige er mig). Hvis man bliver bedt om at REDEGØRE for ex eksponentiel vækst el. vinkelsum osv, hvad er at redegøre så, altså hvad gør/siger man, hvordan redegører man for noget indenfor ma... -
Eksponetialfuntioner - hjæælp!
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har en matematik opgave for som skal afleveres fredag. Jeg går på Virum Gymnasium og har matematik på C niveau. Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Et radioaktivt stof aftager med 4% i timen. Det antages at der til tiden t = 0 er 100g radioaktivt stof. a) Opsk... -
reducering
Forumindlæghej jeg er lige begyndt på matematik på b niveau som enkeltfag hvor det egentlig går fint nok. her er problemet så. da det er et stykke tid siden jeg sidst har haft matematik kan jeg ikke så godt huske hvordan man reducere så tænkte om der er nogen der kunne løse disse 3 reduceringer og fortælle ... -
Matematisk modellering til prognoser i forbindelse med regnskabsanalysen
ForumindlægSøger hurtig hjælp! Har været så dum at vælge matematik i min SRP, men forstå ikke hvordan jeg skal bruge det... I opgaveformuleringen lyder en af punkterne: Udarbejd en analyse af virksomhedens økonomiske situation, og vurder i denne sammenhæng brugen af matematisk modellering til prognoser. Mi... -
Funktion, eller hvad er det?
ForumindlægHejsa.. jeg har et problem med et matematik opgave. jeg har lagt den inde i mine billeder i mappem matematik ting. Problemer jeg har er at der står i opgaven at man skal lave en funktion af a til arealet, og jeg kan overhovedt ik finde ud af det. det bedste jeg kan skrive er: O = a+b+3+4+(a-3)+(b... -
Gennemsnit af karakterer
ForumindlægHej Alle Jeg er lidt i tvivl om mine karaktere i matematik (B). Jeg fik tilbage i 2.g 02 mundtligt og 00 skriftligt i årskarakter. Dog fik jeg 02 mundtligt og 4 skriftligt til eksamen. Vil dette sige, at jeg har bestået matematik B? Jeg tænker umiddelbart, at jeg så har et snit på 02 både skrif... -
Mangler du hjælp til Mat/Fys eller Kemi?
ForumindlægHej mit navn er Frederik og jeg er 31 år. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og Fysik og har Kemi som et ekstra fag. Jeg har flere års erfaring med at undervise Gymnasie-elever og Universitets-studerende i Matematik og Fysik men også Kemi. Min undervisning er pædagogisk og jeg opgiver ... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
AT historie/mat opdagelsesrejsende, hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en synopsis i AT, hvor jeg skriver i fagene historie og matematik. Jeg har valgt emnet opdagelsesrejsende/columbus, hvor jeg med matematik kan skrive om deres navigationssystemer dengang. Udover det, har jeg tænkt mig at skrive om, hvorfor man gik på opdagelsesrejser, me... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en pige på 17 år, der lige er startet på gymnasiet. (stx) jeg har valgt en linje hvor jeg har samfundsfag og biologi på A niveau, og er derfor tvunget til at have matematik som støttefag på b niveau. derfor søger jeg en der kan hjælpe mig med forståelsen af min matematik... -
EP - Tværfagligt eksamensensprojekt
ForumindlægHey - Jeg har dybt brug for nogle ideer til mit EP som skal skrives i fagene Matematik C og Biologi C - Jeg har valgt at holde fokus på fedme og overvægt i biologi-delen. Jeg tænker at jeg helt sikkert vil kunne bruge nogle funktioner og noget statistik i matematik-delen - men hvilke funktioner... -
UPV prøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve her imorgen, og jeg er mega nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Dansk, Naturfag/matematik. Jeg er mega nervøs og ved ikke om den er svær, da jeg er god i skolen i nogle ting men er også meget i tvivl. Jeg ved bare at jeg skal analysere en tekst i Dansk, og Engelsk aner ikk... -
TI-84 Plus sælges billigt !
ForumindlægDa jeg nu er færdig med at gå på gymnasiet, og ikke længere skal beskæftige mig med matematik sælger jeg min lommeregner (TI-84 Plus). Denne type lommeregner er et krav, hvis man skal have matematik på enten B eller A niveau på gymnasiet. Den fejler ingen ting overhovedet, er bare blevet brugt d... -
Isolering af forskellige størrelser
Forumindlæghej. har nogle spørgsmål angående min matematik eksamen, som jeg er meget i tvivl om. 1) er der nogen der kan hjælpe mig med følgende. isolering af de forskellige størrelser i Kn = K0·(1+r)n 2) Bestemmelse af ligning ud fra 2 punkter (bevis) - eksponentiel 3) andengradsligningen (bevis) 4)... -
Differentialregning :)
ForumindlægHej Sp, Jeg skal op i mundtlig matematik her den 21. juni og jeg har et spørgsmål, som lyder: "Gør rede for sammenhængen mellem en funktions grafiske forløb og fortegnet for f´(x) samt brugen af denne sammenhæng i optimeringsproblemer". Jeg forstår intet ved dette? Er der nogen der k...
