Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19661 til 19680 af 92030
-
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
længde i trekant
ForumindlægHer på linket er øvelsen skitseret med tegninger Jeg har problemer med at løse delopgave tre, kan ikke huske hvordan man regner sådanne buer!!! http://peecee.dk/?id=24300 I et mekanisk system indgår to stænger AB og BC, der er forbundet ved et hængsel i B. Længden af AB er 1,2 m, og længden af ... -
Islam - den gyldne middelvej
ForumindlægHej alle! Jeg arbejder lige Pt med religionen islam, og er lidt i tvivl om hvad " den gyldne middelvej" er. Og hvor stor en rolle den spiller i religionen. Det skal lige siges at jeg har søgt på google, i håb om at finde noget, men kan kun finde noget om " den gyldne vej ifølge... -
Islam og demokrati fra et historisk perspektiv?
ForumindlægHej Jeg sidder lidt med et overordnet spørgsmål (Problemformulering) som hedder; Er Islam og demokrati foreneligt? Her har vi jo meget med fagene samfundsfag og religion at gøre. Jeg ønsker også at gøre historiefaget tydeligt i denne henseende. Har I eventuelt et forslag til en problemstilling... -
Big Bang/skabelsesberetninger
Forumindlægvi ved allesammen godt at Big Bang teorien kan opfattes som naturvidenskabens alternativ til forskellige religioners skabelsesberetninger. MEN: 1. hvilke forskelle og ligheder er der mellem Big Bang teorien og forskellige religioners skabelsesberetninger? 2. hvilke type argumenter anerkende... -
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
Religionsteorier
ForumindlægHejsa venner :) Jeg sidder med et problem at jeg mangler noge kendte relgionssociologiske teorier der beskriver hvordan fundamentalismen og religion er tiltrækkende for mange unge muslimer grundet den identitet man får igennemn netop religionen. Så hvis der er nogle derude der har nogle... -
Kristendommens traditioner. (Årsprøve)
ForumindlægHej jeg er i tvivl hvad jeg skal skrive om kristendommens traditioner. Jeg ved godt det indebærer juleaften og så videre. Men det min årsprøve og er helt vildt i tvivl om et uddybende svar. Jeg har om religion og som et spørgsmål har jeg så "Hvilke traditioner indgår i de forskellige relig... -
Samfundsfag
ForumindlægKan jeg få hjælp til de her spørgsmål 9) Hvornår opstod den danske nationale bevidsthed, og hvad var med til at skabe den? 10) Hvor kommer “Altinget” fra, og hvad gik det ud på? 11) Hvordan er det danske demokrati opbygget? 12) Hvad er en andelsbevægelse? 13) Forklar forskelle... -
Samfundsfag Haster
ForumindlægHar brug for hjælp til de her spørgsmål, skal afleveres klokken 24:00 11) Hvordan er det danske demokrati opbygget? 12) Hvad er en andelsbevægelse? 13) Forklar forskellen mellem: a. Individualistiske religions opfattelse b. Kollektivistiske religions opfattelse 14) Hvilke fordele og ulemper... -
perspektiveringstekster !? Har brug for inspiration, NU!
ForumindlægHej alle.. Min eksamenstekst i dansk, er "ulven og fårene" af martin andersen nexø. Hvis der er nogen, der har læst den, vil jeg gerne hører forslag til perspektiveringstekster. Har selv tekt på "lønningsdag - en idyl" af samme forfatter, fordi der er også er dele af "opg... -
Perspektivering
ForumindlægHej... Håber I husker at nyde det gode vejr! Jeg skal op i religion her i den nærmeste fremtid og er i den forbindelse lidt blank når det gælder perspektivering. DERFOR: Hvad perspektiverede du til da du var oppe? Hvad kan man perspektivere til? Både af andre religioner og af øvrigt stof. D... -
Menneskets forhold til Naturen
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at skrive en problemformulering i AT, hvor jeg har valgt religion og biologi. Jeg tænkte at jeg kunne skrive om hvordan kristne og den ateister fortolker skabelsesberetning og hvordan naturfolksreligionen mener verden blev skabt. Jeg ved ikke hvordan jeg skriver e... -
Religionsdebat
ForumindlægNu får jeg først religion, når jeg kommer i 2.g. Mit spørgsmål er: Får man ikke lektier for i religion? eller er folk herinde så religiøse, at de ved alt om emnet ;) Jeg synes bare, at religionsdebatten ikke så tit bliver brugt, selvom det er et fag som alle andre. Nogen forklaring? -
HASTER
ForumindlægJeg er igang med en eksamensprojekt om Konflikten mellem indien og pakistan om Kashmir 1947. Er der nogle der kan hjælpe mig med emnet ?? De fag jeg har fokus på er religion og hsitorie: Sådan lyder min problemformulering: Hvilken rolle spiller religion i konflikten mellem Indien og Pakistan om... -
Tid
ForumindlægHej jeg har snart projektuge og overemnet er tid. I forbindelse med dette tænker jeg at vælge underemnet religion, fordi jeg virkelig godt kan lide det, men hvordan kan man sætte det ind under tid? altså jeg har tænkt over at man måske kunne finde ud af hvordan en eller to forskellige religione... -
Tid
ForumindlægHej jeg har snart projektuge og overemnet er tid. I forbindelse med dette tænker jeg at vælge underemnet religion, fordi jeg virkelig godt kan lide det, men hvordan kan man sætte det ind under tid? altså jeg har tænkt over at man måske kunne finde ud af hvordan en eller to forskellige religione... -
AT - evolutionsteori og ID
ForumindlægHej.. Jeg har om evolutionsteorien og intelligent design! Jeg er meget i tvivl om hvilke metoder jeg præcist benytter mig af? Skriver i fagene biologi og religion og er næsten sikker på at metoden i religion er historisk-kritisk men ved ikk med bio-delen? Og forresten skal man vægte begge fag li... -
Teori
ForumindlægHej alle sammen skal op i AT på fredag, og synes selv at jeg har godt styr på det meste... bare ikke lige TEORI! Jeg skriver om religion, etik og genteknologi i fagene biologi og religion. hvordan kan teori indgå i denne sammenhæg, og er der nogle som har kendsskab til nogle helt konkrete teorie...
