Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 19701 til 19720 af 24343
-
Bevis til logistisk vækst!
ForumindlægHej!Jeg sidder og sveder over beviset for den logistiske ligning: dy/dx = y(b-ay) (1)Beviset blir kun gennemført i det tilfælde hvor 0 Det starter med en analyse af problemet, og ender så ud med følgende udtryk:f(x) = (b/a) / (1+k*e^-bx) (2)og så skriver de: "hermed er analysen slut. Den vis... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro... -
Redegørelsen i en kronik
ForumindlægHej! Skal skrive en kronik, og er stødt på et problem ved redegørelsen. Vores lærer har fortalt at vi i vores redegørelse skal kommentere på talerens retorik i den tekst vi skal redegøre for, hvor det altså indebærer at vi skal kommentere på appelformer, metaforer osv. Vi har dog også fået a... -
AT eksamen!
ForumindlægHej derude... Som mange af jer, skal jeg til AT eksamen. Emnet i år, er Rejser- opdagelse, forandring og ny viden og jeg skriver i Samfundsfag og psykologi. Jeg skriver om muslimske kvinder og det at bærer tørklæde i et andet land. Jeg har lavet interview og læst en roman. Jeg har brugt en kvalit... -
Renæssancen - Filosofi og fysik
ForumindlægHej.. Jeg skal for første gang skrive en "rigtig" synopsis, som jeg senere skal til årsprøve i. Jeg har tænkt på at skrive om Aristoteles´ verdensbillede, som kom frem i renæssancen og evt. sammenligne det med det tidligere verdensbillede, hvor Jorden var centrum. Metoderne har jeg såda... -
AT-MUNDTLIG, DAN+ SAMF.. HJÆÆÆLP !
ForumindlægHej.. Jeg skal op i AT i næste uge og har nogenlunde styr på stoffet. Jeg har valgt at bruge "Et løft af sløret" af Rushy Rahid og tage udgangspunkt i Anthony Giddens, samt Thomas Ziehes teori om det senmoderne samfund. Derudover skal jeg analysere bogen i Dansk, hvor jeg har skrevet ... -
Historie/Religion - Talepapir ok?
ForumindlægEmnet i år er rejser. Jeg arbejdede med de bosniske flygtninge og deres rejse til Danmark. Talepapir 1. Præsentation af emnet i forhold til synopsis 2. Hurtig gennemgang af problemstillinger + faglige metoder og hvordan de er blevet brugt 2.1 Redegøre Vanviddets vidner – brugt... -
AT DANSK OG SAMF.. HJÆÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal op i AT i næste uge og har nogenlunde styr på stoffet. Jeg har valgt at bruge "Et løft af sløret" af Rushy Rahid og tage udgangspunkt i Anthony Giddens, samt Thomas Ziehes teori om det senmoderne samfund. Derudover skal jeg analysere bogen i Dansk, hvor jeg har skrevet ... -
Københavnerfortolkningen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en AT-synopsis i 2.G, som er træning til 3.G. Jeg analyserer dokumentaren (Københavnerfortolkningen), og ser på de fysiske synspunkter i filmen. Men jeg kunne godt bruge lidt idéer til at udfærdige min problemformulerings underspørgsmål, da den mangler noget an... -
SSO - raketfysik
ForumindlægJeg skal her til jul skrive SSO i fysik og har valgt emnet raketfysik. Er der nogle af jer som har erfaring i dette eller bare nogle gode ideér. Jeg har bygget en vandraket som jeg vil skyde af, og så filmer jeg affyringen og ved hjælp af et program der hedder Logger Pro kan jeg analysere bevæge... -
Religions begreber/fagtermer forskel?
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af et uddrag fra en hjemmeside og jeg er igang med at analysere den som en tekst. Her skal jeg blandt andet to ting: - Hvilke af den pågældende religions begreber bliver direkte eller inddirekte berørt? Forklar disse begreber - både ud fra teksten og ud fra din ge... -
Amerikanske borgerkrig
ForumindlægJeg sidder midt i min SSO opgave, og er gået lidt i stå, håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har nemlig intet problem med at skrive, men mit problem er, at jeg tit kan "misforstå" problemformuleringen eller overse vigtige ting jeg burde have med. Er der en der vil hjælpe? Probl... -
The Killers - Somebody told me
ForumindlægHej Allesammen! Vi sidder 4 personer til 24-timers eksamen i musik. Vi har trukket "The Killers - Somebody told me", hvor vi skal analysere sangen. Vi skal komme ind på grundelementerne altså Grove, Sound, Harmonik, Forhold mellem tekst og musik, Udtryksfelt, Hook, Break og Gimmick. ... -
DHO om Wall Street Krakket 1929 og dets konsekvenser.
ForumindlægJeg sidder lige nu inde med en masse overvejelser af strukturen af min opgave der skal omhandle konsekvenserne af wall street krakket i 1929. I min opgave vil jeg gerne karakterisere FDRs New Deal, eller i hvertfald dele af den/dem (hvordan man nu betegner det). Jeg har dog også nogle kriteri... -
AT metode hjælp - hurigt
ForumindlægHej! Jeg skriver AT om dommedag i fagene dansk og religion. I min redegørelse redegører jeg for begrebet dommedag og hvordan det har ændret sig gennem årene. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilke metoder man bruger til det?! Den hermeneutiske spiral er naturligvis ikke nok. En meto... -
Perspektivering til novelle
ForumindlægHej! Jeg skal til sådan noget prøve eksamen i næste uge, hvor jeg skal op i mundtlig dansk. Jeg har valgt at analysere Nattens Dronning af Tove Ditlevsen, men jeg kan ikke finde noget at perspektivere til. Vi har gennemgået disse tekster i dansk, som jeg kan vælge at perspektivere t... -
Diskussion
ForumindlægHej Sidder her og forbereder mig i 24 timer til biologi eksamen, og er kommet til diskussionsdelen. Men jeg er helt blank. Aner ikke hvad jeg skal tage fat i. Problemformuleringen er som følger: Analyser artiklen og udvælg det biologisk relevante indhold, du mener, er væsentligt at få med i dit o... -
Hjælp til old eksamen!
ForumindlægJeg skal op i old og har virkelig prøvet at finde ud af hvad det helt præcist er jeg skal. Jeg har også læst en masse andre tråde herinde. Jeg ved at jeg trækker en kendt basistekst, som eks. et stykke fra illiaden, som jeg så skal analysere og fortolke. Så trækker jeg enten en perspektivtek... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
Stærk i historie..?
Forumindlægsidder med min SSO om den kolde krig - mere præcist forløbet op til Danmarks optagelse i NATO.. i min opgaveformulering ønskes: • Redegørelse for Danmarks sikkerheds- og udenrigspolitiske position efter 2. Verdenskrigs afslutning i 1945. • Redegørelse for og analyse af det forløb, som fører Danm...
