Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 19701 til 19720 af 32900
-
Matlærer søges
ForumindlægTil at bestå GMAT test. Niveauet er lavt B-niveau matematik anvendt på ordproblemer. Vi er to personer og kan betale godt. Du må gerne have kendskab til GMAT (men ikke nødvendigt) og skal bo i KBH. Anders -
Forkort brøkkere
ForumindlægFORKORT FØLGENDE BRØKER: (x2 + 2xy + y2)(x2 - 2xy + y2) ----------------------------------- ... -
Hjælp til opstilling af SRO
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen der kunne sende nogle eksempler på en SRO eller SRP, hvor jeg kan se hvordan den skal stilles op i forhold til redegørelsen, det ville virkelig være fantastisk. Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi. Tak på forhånd. :-) -
HASTER!!! eT SPØRGSMÅL
ForumindlægHej folkens, Jeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg nu er gået istå, pga. en forvirrende opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder således: Hvilke betydning har hyppigheden, frekvensen og kumuleret frekvens? På forhånd tak! -
Nulreglen, Haster!!
ForumindlægUndersøg om 2 er løsningen til ligningen x^3 - 5x^2 + 6 = 0 Hvordan er det meningen jeg skal gøre det? Forklar venligst letforståeligt da jeg er en dør til matematik. Jeg har været fraværende i timerne hvor dette blev undervist. -
Isolering af ligning
ForumindlægHej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik Jeg skal først isolere C og derefter T i ligningen: K=C / √4t^2-c^2 det står alt sammen under kvadretroden: 4t^2-c^2 Nogle der kan hjælpe? -
Faktorer
Forumindlæghej alle. sidder lige og laver en matematik-opgave i Faktor-bogen,. jeg forstår bare ikk hva "faktorer" er for noget, men jeg ved hva "led" er. håber nogle kan hjælpe:) -
Matematikrapport
ForumindlægJeg er igang med en matematikrapport, men da jeg ikke er så specifikt god til faget, ønsker jeg hjælp fra matematik-hajerne derude.... Hvis I gider, kan jeg bare sende min email, så jeg kan få vedhæftet den :) / AA KURD -
Forkort brøken: x^2+2x+4 / x+2?
ForumindlægJeg sidder og hjælper min søster med noget matematik, som ligger langt tilbage i min hukommelse.. Er der nogen, der kan løse ovenstående eksempel og forklare fremgangsmåden? -
Equation Editor
ForumindlægHey :) Jeg sidder lige og laver matematik aflevering på computeren og jeg bruger Equation Editor (Word 2003) Her kommer spørgsmålet så: Hvordan laver man mellemrum i Editor, når man skal skrive noget. For det nytter ikke at trykke på mellemrum. Er der nogen, der ved hvordan man gør det? -
Hjælp en pige i seriøs nød
ForumindlægHej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd. -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC? -
Trekant ABC???
Forumindlægi trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant? -
vektorer plzz plzz hjælp
Forumindlægplzzz hjælp mig med min matematik kan ikke finde ud af det!!! opgaven I et koordinatsystem er der givet to vektorer: A := (3.4) :: B(-5.1) bestem koordinatsttet til punktet c, AC: [[4][6]] b) Bestem arealet af ABC Bestem Projoktionen Af AB PÅ AC -
FIND VÆKSTRATEN (:
ForumindlægHejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556 -
parabelformede bygning
ForumindlægHej. Jeg er helt lost. Er der en der muligvis kunne lave opgaverne for mig. Jege har nu arbejdet med dem i nogle timer og kan ikke forstå det. Opgaverne er vedhæftet. Hvis I vil, så kunne det være fedt hvis i kunne lave et word dokument, hvor I skrev det ind. Jeg går kun i 1.g så jeg kan ikke... -
Havd bruges statistik til???
ForumindlægHej alle sammen... Er der nogle som kan hjaelpe mig... Jeg skal lave en emneopgave i matematik og den skal hande om statistik... Saa jeg mangler bare at svare paa hvad statitisk er og hvad det bruges til Haaber der er nogle som kan hjaelpe mig... Paa forhaand mange tak for hlaelpen... -
Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet
ForumindlægJeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik. -
større skriftlig opg
ForumindlægVi skal skrive større skriftlige opgave ..og jeg ville hører om man kunne kombinerer matematik og samfund sammen til et emne, fx noget om internationaløkonomi, markedsøkonomi ect ? nogen der har nogen gode forslag eventuelt -
Noter søges.
ForumindlægJeg skal til matematik prøve i morgen, og vil meget "låne" nogle noter. Jeg går i 1.g og opgaverne vil primært bestå i at: isolere x/y , Ligninger (2 ubekendte) andengradsligninger osv. På forhånd tak :D
