Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 19721 til 19740 af 142867
-
Sædelighedfejden
Forumindlæghei mmin problemformulering lyder sådan her 1) redegør i hovedtræk for de gældende kønsbestemte normer mv. i slutningen af 1800-tallet 2) forklar hvad sædlighedsfejden gik ud på og hvordan den kommer til udtryk i litteraturen 3)præciser, hvorvidt sædelighedsfejden fik en afslutning og diskute... -
hakon jarls død
ForumindlægHvad er budskabet samt temaet i "Hakon Jarls død" af Adam Oehlenschlæger? -
Noter
ForumindlægEr der nogen der har gode idræt b noter til den teoretiske del? skal op i morgen. Please hjælp! -
Analysemodel
ForumindlægEr der nogen, der kender til engelske analysemodeller til hhv. noveller, digte og artikler? -
Hvor finder jeg dem? Hjælp!
ForumindlægHej, Kan huske, at jeg engang læste herinde, at de havde lagt vejledende løsninger ind til kap. 15 osv i virksomhedsøkonomi, men kan ikke finde dem. Nogen som ved, hvor de ligger? -
absorbering radioaktivitet
ForumindlægI en tabel er anført den gennemsnitlige aktivitet fra Cs-137 for Nordmænd i Lapland for en 10-årig periode. år A/kBq 1965 55 1966 48 1967 43 1968 40 1969 32 1970 27 1971 24 1972 21 1973 17 1974 13 Ved henfald af én Cs-137 kerne frigives energien 1,89*10^-13 J, hvoraf 30% afsættes i kroppen. Man k... -
Værdimængden
ForumindlægBestem værdimængden for funktionen f(x)=3lnx-x, Dm(f)=)1;5). f´(x)=3/(x)-1 f´(x)=0 3/(x)-1=0, x=3 Men hvordan finde man værdimængden?? -
En differentialligning
ForumindlægHej alle, Jeg har en differentialligning, der lyder således: \frac{{dy}}{{dt}} = y^2 - 6y + 8,75 Hvordan dælen løser jeg den? -
Vektor igen igen...
ForumindlægHej, Hvordan lægger man et punkt og en vektor sammen: vektor a = (-1,3) + punkt A (5,2)? Somebody? -
tredjegrads ligning
Forumindlægal min matematik viden er lige pludselig forsvundet... hvordan løser man 0,4x^2 + 4x^3 = 10^-7,9 -
INTEGRAL?
ForumindlægF(x) til f(x)= 2x-4/x^2 der opfylder F`(2)=9... Hmm er der nogn derude der har en anelse om hvad jeg skal?. Ville være dybt taknemmelig hvis nign lii ville hjælpe -
Tidsforlængelse
ForumindlægHEj, er der nogen der har et link eller noget materiale til udledelse og forklaring af tidsforlængelsen? -
pH-værdi - Teori - Syre og baser
ForumindlægHej ! Jeg skal skrive en rapport om pH og syre og baser ! Men nu ved jeg slet ikk hva jeg skal skrive under teori ? Håber der er nogle som kan hjælpe mig ! -
k
Forumindlægj -
Færgefart
Forumindlæg10 knob = 228 minutter. ved at 1knob = 1 sømil/time= 1,852 km/time skal sejle en strækning på 38 sømil hvad er 15knob i minutter??? -
Noter - HASTER
ForumindlægHej. Jeg står og er så uheldig at jeg i morgen skal aflevere noter om globalisering - og min computer har desværre haft et sammenbrud - så der er intet tilbage. Nogen som kan hjælpe med nogle noter omkring globalisering, ville virkelig være en stor hjælp. Alles-yndling -
Rettelse af Resumé
ForumindlægEr der lige nogen der hurtigt kan rette mit resumé igennem?.... Resuméet er om ,, Mord i September" Af Dan Turéll? -
Destillation af Råolie
ForumindlægDavs unge og gamle :-)! Jeg er endelig meget god i skolen, men det med Kemi er ikke just mig. Derfor har jeg tænkt mig at søge hjælp og, håber det lykkedes. Hvorfor kommer lette kulbrinter øverst og de tungere kulbrinter nederst i et destallionstårn? Beskriv hvilken sammenhæng der er mell... -
Klok klok af Peder Frederik Jensen
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at analyserer novellen Klok klok, som er skrevet af Peder Frederik Jensen? hvad handler det om? på forhånd tak.... -
Min lærer kunne ikke finde ud af den
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/95000
