Søgning på: historie begreber. Resultater: 19721 til 19740 af 22480
-
Opgaveformulering
ForumindlægHej. Jeg skal måske til eksamen i Teknologi Historie og har valgt fjernsynet som emne. Jeg har skrevet en opgaveformulering og ville gerne nogen gad læse den om hvad der mangler og hvordan og hverledes. Emne: Fjernsynet - Fra industrisamfund til informationssamfundet Jeg har valgt at skrive om fj... -
SSO
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal snart skrive min SSO, og jeg skal skrive i historie. I de tidligere opgaver jeg har afleveret, har jeg delt afsnittene stærkt op i en 1) redegørende del - fx har jeg redegjort fra Hitlers vej til magten (fra første verdenskrig af og indtil krigen brød ud) ad flere af... -
SIR-model
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med min SRP opgave om pesten i fagene historie A og matematik A. Jeg har fået til opgave, at opstille en konkret model for pest udbruddet i København 1711. Jeg har fundet en statestik http://www.hovedbiblioteket.info/Pest%20K%C3%B8benhavn/fradenstorepest1711.pdf s... -
Verdensbilledet
ForumindlægHej I min diskussion skal jeg svare på spørgsmålet: Diskuter afslutningsvis, hvilke faktorer der var afgørende/styrende for de forskellige parters standpunkter i diskussionen mellem religiøse og videnskabelige verdensbilleder. Jeg fik at vide af mine lærere, at: Det sidste spørgsmål handler om,... -
SRP - anvendelse af DNA-teknologi til bekæmpelse af epidemier/sygdomme.
ForumindlægHej, Jeg sidder og har næsten skrevet hele min SRP, som omhandler pesten og ebola, med fællesnævner epidemier. Fagene er bioteknologi og historie. Min problemfomulering beder mig om at komme ind på, hvordan DNA-teknologien kan anvendes til bekæmpelse af epidemier og sygdomsforløb. Jeg har beskr... -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Fokus i AT-fremlæggelse
ForumindlægHej alle.. Så er det snart ved at være tid til AT igen, skønt! Jeg har lige et par spørgsmål angående fremlæggelsen i AT. Efter introduktion skal jeg forklare/uddybe nogle af mine problemstillinger.. jeg skriver om den spanske borgerkrig og Hemingways roman "For whom the bell tolls" (h... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er godt klar over at der er en masse indlæg om naturvidenskabelig metode, men jeg vil gerne være helt sikker på at jeg forstår det jeg selv har brugt i forbindelse med min AT-synopsis. I forbindelse med AT har jeg om pesten og har her valgt at kombinere Biologi og Historie. Men egentlig s... -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
Danmarks ulandsbistand
Forumindlæghej alle sammen Jeg har en historie opgave for til på mandag. Det jeg vil have hjælp til er, hvis nogen af jer kender nogle link til nogle sider på nettet hvor man kan læse noget om Danmarks ulandsbistand.. vil jeg meget gerne kigge på dem.. hvis i har nogen noter o.s.v vil jeg da også gerne... -
Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til den tværfaglige eksamen, bare på HF. Ville høre hvad der er væsentligt at have med i sin forsvarelse af synopsen? Vi har fået at vide, at synopsen ikke tælles med i den givende karakter overhoved. Karakteren er derfor kun baseret på ens fremlæggelse son varer mellem 1... -
Tysk årsprøve 24-timers
Forumindlæghej jeg er lige nu op til 24 timers årsprøve forberedelse, jeg er kommet op i en tekst som hedder "Antonella" skrevet af frederik Hetmann. Er der nogen som kender den og som evt kunne fortælle mig om teksten er en historie som læser højt for sin søn, eller er det noget han oplever på eg... -
korstog, his/rel - problemstillinger - hjælp
ForumindlægJeg har som mange andre lavet en synopsis der skal forsvares inden så længe. Problemet er bare at min synopsis blev utrolig dårlig og ikke er til at forsvare. Dog har jeg hørt, hvordan det er muligt at ændre sine problemstillinger - ikke problemformuleringen som er det overordnede spørgsmål. Min ... -
Hvordan forgår eksamen?
ForumindlægJeg har haft nogle ringe vejleder hele vejen gennem gymnaiset med hensyn til AT og har samtidig været ekstremt dårlig til at stille spørgsmål.. Så nu prøver jeg her i stedet, studerende er ofte bedre til at forklare. :) Jeg skal til eksamen i AT og jeg har ikke styr på hvad der skal ske. Hvad går... -
Influenza A
ForumindlægHejsa Jeg har skrevet om James Cook og Skørbug ,, og sider nu og tænker på de ting man kan perspektivere til , når man diskuterer .. Der tænker jeg så på at perspektivere til blandt andet influenza a, da det er aktuelt lige i øjeblikket og rummet, da der endnu ikke er blevet fundet en løsning t... -
Talepapir....
Forumindlæghey... jeg skal til min 1.g DAnsk/historie opgave, og ved ikke helt hvordan jeg skal lave mit tale papair... min problemformulering ser således ud.. Disposition Redegørelse: Hvordan var slaveriet i romerriget? Hvordan havde de det økonomisk? Hvordan var befolkningen inddelt? Hvilke rettighede... -
Betydning af opgavens trin
ForumindlægJeg er igang med og terpe til Dansk mundtlig eksamen og læser noter til de forskellige perioder. Jeg fandt en opgave som havde en masse nyttige noter til stil perioderne i litteratur historien , linket er herunderhttps://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=1607Det jeg ikke forstår ved opga... -
Holbergs Epistola 515
ForumindlægI forbindelse med en danske / historie årsprøve har jeg trukket netop denne tekst og har enkelte forståelsesproblemmer.teksten handler om religion og gudsdyrkelse.1) han siger at den bedste regering skal grunde sig i Naturens Lov. -(noget specielt han referer til?)2) (...) der ingen veyviser havd... -
Hjælp er håbløs bagud
ForumindlægHey jeg er en fyr som har valgt at læse tysk på fjernundervisning fra folkeskole niveau til Gymnasiel B niveau. Grunden til at jeg valgte det var at jeg ikke bestod Spansk til min studenter eksamen sidste år. Jeg er dog kommet så langt bagud på grund af en indlæggelse, at jeg er nået til den er... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro...
