Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19741 til 19760 af 40954
-
Bankoverførsel
ForumindlægNogen der ved hvor langtid det tager at overføre penge fra spar nord til danske bank? Pengene blev overført idag tidelig dvs. kl.07.00 -
Oversættelse
ForumindlægHej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My -
opsætning af citater
ForumindlægEr ved at skrive dansk stil om et digt, men hvordan kan man stille det pænt op, mhs til citater osv. Og skal man også skrive reference på og hvordan?Nogen som har nogen gode forsalg?? -
Den blomstrende have - kompostion
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til eksamen i dansk i morgen, men er kommet lidt i tvivl om kompositionen i den blomstrende have. Jeg har set nogen bruge berettemodellen, men også nogen der har brugt 3-fase modellen. Hvad ville i mene passer bedst? Tak på forhånd -
Velfærdsmodeller - HJÆLP!
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp, men mangler stadig en stor del af opgaven. Dette er: Diskuter om andre velfærdmodeller rummer elemter som den danske velfærdsmodel kan bruge i fremtiden? Håber der er nogen der kan hjælpe mig. -
Københavns bombardement 1807
ForumindlægHej alle Er der nogen der kan svare på hvilken betydning det engelske bombardement af København i 1807 havde for dansk udenrigspolitik på længere sigt? Evt. nogle links til nyttige hjemmesider ville hjælpe meget! :) -
Hjælp til metafor
ForumindlægHej! Jeg sidder her, og jeg skal til eksamen i morgen i dansk. Jeg har fået bud på at finde et/flere metafor i mit digt, håber i vil hjælpe. Digtet finder i som vedlagt fil. :-) -
Formaten
ForumindlægHvordan skal formaten på en dansk historie opgave være? Altså skrift størelse er 12 med Times new roman, ikke? Og er der så noget om, at den skal have dobbelt linje afstand, eller 1,5 eller? -
HJÆLP! - AT METODE (DK & HIST)
ForumindlægHej!. Jeg skal snart op til en AT eksamen, og jeg har om politiske og kongelige nytårstaler. Kan man godt bruge den heumeunteturiske spiral til historie?? Eller dansk? Er ret forvirret. Eller er det helt andre metoder? -
RETTELSE en sætning
Forumindlæghej allesammen håber nogle vil rette I'll teach you how to dance some day. er det rigtigt? (på dansk, jeg skal nok lære dig endag hvordan man danser ) -
oversættelse til engelsk
Forumindlæghej.er der nogen der har lyst til at læse en kvart a4-side, en tekst hvor jeg har oversat fra dansk til engelsk, igennem for mig?! det skal helst være i dag da den skal afleveres i morgen. -
Hjælp til oversættelse af ordsprog - HASTER !!
ForumindlægDer findes et ordsprog i spanien, der på dansk lyder; "Lyspunkter ses bedst på mørk baggrund" Men hvordan lyder det oversat til spansk, gramatisk korrekt? På forhånd tusind tak for hjælpen . -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Er der nogen, der ligger inde med et tilfældigt dansk A (HTX) eksamenssæt i PDF? Jeg synes ikke, at jeg kan finde nogen eksemplarer på internettet. Mvh. Emil -
Fremtiden: visioner og forudsigelser
ForumindlægHvordan kan en problemformulering se ud, hvis man skal skrive synopse om fremtiden: visioner og forudsigelser med fagene dansk & naturgeografi. Vi har læst om Niels Klim & forskellige økosystemer? -
Kildekritik eller ej?
ForumindlægKan jeg benytte mig af kildekritik i denne artikel set med historiske-briller? http://videnskab.dk/kort-nyt/danskerne-elsker-stadig-de-gammeldags-medier?page=129 -
Glansbilleder af Martha Christensen
ForumindlægHar eksamen i dansk om 1uge så jeg vil gerne vide om der er nogen der lige kan give et kort raferat af novellen : Glansbilleder som er skrevet af Martha Christensen.Mange tak.Med Venlig HilsenYasir -
Begrænsninger i Fagene
ForumindlægHar skrevet om psykologi og dansk i AT, og skal op til eksamen snart. Jeg har lidt sværte ved at besvare spørgsmålet vedrørende fagenes begrænsning... Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :-) -
længde danskstil analyse
Forumindlæghej :) sidder med en dansk stil til imorgen. og vil gerne vide hvor lange jeres stile plejer at være? :D ved godt det er et lidt halvdumt spørgsmål, men anyways. det hjælper mig lidt. :) -
Perspektivering - Tværfaglig
ForumindlægHej alle Hvordan kan jeg perspektivere ytringsfrihed (tysk/dansk) til racisme? Evt. Et eksempel på ideer til perspektivering, altså hvad jeg kan komme ind på? Ville virkelig hjælpe mig videre! På forhånd, tak! -
Analyse af BG´s Snehvide - HASTER
ForumindlægGoddag Jeg skal til eksamen i folkeeventyr imorgen i dansk, og jeg har valgt snehvide. Jeg ville blive beæret hvis der var nogen der kunne rette den igennem og give noget feedback.
