Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19741 til 19760 af 70434
-
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
Ikke-Grupperede Observationer
ForumindlægHar fået en bunke af matematik spørgsmål til eksamen, men er simpelthen stået fuldstændigt af nu så håber i kan hjælpe.. 1)Hvad kendetegner ikke-grupperede observationer? 2)hvilke begreber bruger man til at beskrive observationerne? 3)hvordan laver man de forskellige diagrammer der illustrere obs... -
AT- EMPIRI ??
ForumindlægHeej Venner ;) Håber det går godt med jeres eksamens forberelser.. Jeg skal op til AT her meget snart, men har ikk rigtig forstået begrebet EMPIRI, og da jeg har biologi som en af mine to fag, er jeg derfor nød til at forstå det. Har søgt på nettet, men fandt ik rigtig noget brugeligt.... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHar nogle eksamensspørgsmål der omhandler eksponentiel udvikling som jeg ønsker svar på, da jeg er fuldstændig lost.. De lyder således... Forklar: 1) begreberne fremskrivningsfaktoren og vækstraten i regneforskriften 2) hvordan man kan undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives... -
varmestråling
ForumindlægJeg har fået et spørgmål til min mundtlige fysik eksamen, som hedder, at jeg skal gøre rede for begrebet varmestråling, herunder Planckspektret for absolut sorte genstande. Jeg håber virkelig, at der er nogle som kan forklare Planckspektret for absolut sorte genstande, for jeg fatter det ikke... -
Eksamensspørgsmål proportionalitet
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg kan blive stillet til eksamen: Redegør for begrebet lineær sammenhæng og for ligefrem og omvendt proportionalitet. Forklar bestemmelsen af konstanten a i forbindelse med forskriften for den omvendt proportionale funktion. Det første kan jeg godt finde ud af, me... -
Klassisk genetik - HJÆÆLP!!
ForumindlægHvis jeg nu siger jeg træk en artikel og emnet var klassisk genetik... jeg skulle inddrage bilag og jeg skulle have fokus på den klassiske gentisks forudsætninger, begreber og typer af arvegange i min fremlæggelse - hvordan ville i så gå frem? (selvom i ikke kender til artiklen) Håber nogle kan k... -
Odysséen + udtalespørgsmål
ForumindlægPå min undervisnings-/pensumbeskrivelse står der, at vi har læst Odysséen bl.a. med henblik på begreberne identitet og dannelse, og at der lægges sælig vægt på rejsen som en metafor for den identitetsskabende proces. Dette kan jeg slet ikke huske noget om. Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hv... -
endnu en årsprøve (:
Forumindlæghej - jeg skal til årsprøve imorgen og der er to spørgsmål som jeg har rigtig svært ved! 1) du skal behandle de trigonomiske størrelser cosinus, sinus og tangens med hensyn til definition, formler og eksakte værdier 2) du skal behandle irklen med hensyn til ligning og øvrige begreber knyttet til ... -
Mat eksamen
ForumindlægI mine eksamensspørgsmål i matematik har jeg fået et spørgsmål der lyder på at jeg skal forklare de begreber man bruger til at beskrive observationerne i grupperede- og ikke-grupperede observationssæt. Er det så bare observationer, hyppighed, frekvens og kumuleret frekvens man skal svare her ? El... -
kvantitiv eller komparativ HASTER
ForumindlægHej jeg skal snart op i AT, jeg mangler bare lige samfundsfags metoden. Altså jeg har taget to teorier Realismen og Idealismen, med dem har jeg prøvet at forklare USA's invadering af Afghanistan og Irak. Jeg er bl.a. kommet ind på hvorfor den ene krig ikke kan forklares med det ene begreb m... -
Gør rede for procenter ???
ForumindlægJeg er lidt lost med et af mine eksamensspørgsmål, da jeg ikke helt forstår begrebet "redegørelse" i matematik, og specielt ikke ved procenter?? Mit eksamenspørgsmål lyder således: Du skal redegøre for regning med procenter og vise, hvordan man anvender renteformlen: Kn = K0·... -
Fysik b eksamen
ForumindlægHejsa. Et af de spørgsmål jeg kan trække til min fysik b eksamen, som omhandler kraft og bevægelse lyder, at jeg blandt andet skal gøre rede for begreberne hastighed og strækning. Men synes ikke jeg kan finde noget godt at sige om dem. En venlig sjæl der vil hjælpe mig igang? -
Retsfilosofi Retspossitvivsme og naturret
ForumindlægEr der en der kort og på alm. dansk kan forklare disse begreber/kommentere på det jeg selv har skrevet retsfilosofi. - Har skrevet at det er tanken om retfærdighed i forhold til og etik/moral Retspossitvisme At loven er det man dømmer udfra. Loven er sandheden da man kan verificere straf og... -
Differentialligninger
ForumindlægNogle der kan hjælpe med et eksamens spørgsmål: Gør rede for begrebet differentialligning, herunder - hvad der forstås ved en løsning til en sådan ligning. -den lineære differentialligning y'=f(x)*y+g(x) - løsning af ligninger af typen y'=ay+b. Nogen der kan give nogle god... -
Potens- eller potensielle funktioner
ForumindlægJeg er igang med at forberede nogle dispositioner til matematik mundltig og noget i bogen forvirrede mig. Eksamensspørgsmålet jeg arbejder med er "Potensfunktioners egenskaber + hvordan differentiere en potensfunktion" Skal jeg da tage utganspunkt i y= b * x^a (potensvækst) eller y=... -
Beskrivende statistik
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der lyder således "Du skal gøre rede for beskrivelse af et datamateriale af numeriske variable. Du skal bruge begreberne median, middeltal, kvartilsæt, spredning, boksplot, grupperede data og sumkurver" Hvordan gør jeg rede for beskrivelse af et datamateri... -
Mat :( Haster MEGET
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse spørgsmåler ? har utroligt svært ved det plzz Du skal redegøre for nogle væsentlige begreber og metoder indenfor statistik. Du skal med udgangspunkt i et selvvalgt eksempel gøre rede for grupperede observationssæt. Du skal med udgangspunkt i et sel... -
Filmiske virkemidler - eller?
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med et begreb. Jeg tror ikke, det er filmiske virkemidler, men jeg er i tvivl om, hvad jeg ellers skal kalde det. Jeg har analyseret en dokumentarfilm. I den bruges en række virkemidler; f.eks. symboler, nonverbalt sprog (gestik og mimik), det psykologiske fænomen ba... -
Integralregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: 1) Redegør for begrebet stamfunktion 2) redegør for nogle almindelige stamfunktioner og integrationsprøven 3) redegør for regneregler for det ubestemte integral, herunder sum og integration ved substitution. 4) Redegør for anvendelse af sta...
