Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19741 til 19760 af 34078
-
Dansk fsa 2015 december
ForumindlægHej Er der nogen som kan fortælle mig hvad man skal i den skriftlige aflevering i dansk fsa 2015 december eller så kan i bare send den (kun for at at se hvordan man skal lave den) Ps. lad vær' med at skrive noget negativt, fordi det går kun udover mig selv hvis jeg snyder, og for det andet... -
HJÆLP REAKTIONSHASTIGHED
ForumindlægHej jeg skal op i kemi her i næste uge, så jeg ville spørge om der er nogen der kunne forklare mig præcis hvad reaktionshastighed er og hvad det går ud på og kan i give mig nogle eksempler ? :) -
10+
ForumindlægHey...har set at mange af jer har skrevet i har fået 10 eller over i old!! Hva har i sagt? - og har I nogle gode tips til folk der snart skal op??? (har 10 i årskarakter, og vil meget gerne min. holde det) -
Lige lovligt..?
ForumindlægEr det koncept, at man kan downloade opgaver, som andre har skrevet, og derefter aflevere, egentlig tilladt? -
Grafregneren
ForumindlægHejJeg går i 2. g og skal til matematik prøve på fredag. Treårigt A-forløb. Jeg har lige været ve dat regne nogle af de opgaver der ligger på uvm's hjemmeside, da jeg har meget kort tid til at repetere, og derfor tror jeg det er den bedste måde at repetere på!?Men mit egentlige spørgsmål er:I... -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'? -
Rumforskning
ForumindlægNogen der kender en side som handler om de eksperimenter/prøver der bliver lavet med mennekser der skal ud i rummet, eller der undersøger nogle af de påvirkninger der er på menneskekroppen ved at rejse i rummet???? -
ligefrem proportionalitet
ForumindlægGodaften...Jeg er endnu en gang stødt på problemer mht. matematik-læsningen! Ligefrem proportionalitet... er her en der kan forklare eller skære det ud i pap for mig? jeg mener at det er forholdet mellem x og y, og at den hedder y=a*x... men i min bog står det, at den hedder y=b*x... jeg er forvi... -
HJÆLP
ForumindlægHejsa. Mit emne er immigration og integration og skriver i dansk og samf. Jeg har siddet længe og kan simpelthen ikke komme på samfundsfags begræsninger i forhold til mit emne.. HJÆLP? -
Udregning af parablens nulpunkter! HJÆLP SIDDER TIL PRØVE
ForumindlægParablen ser således ud: y=-2x^2+12x-10 Hvordan finder jeg nulpunktet og hvordan ser det ud??? -
HF - enkeltfag
ForumindlægHej På Hf-enkeltfag , er naturgeografi så obligatorisk ? -
STUDIERETNINGSRAPPORT?
ForumindlægJeg skal op i AT her i næste uge, hvor jeg har emnet integration under psykologi og samfundsfag. Min klassekammerat var oppe sidst, hvor hun sagde at hendes manglende perspektivering til en studierapport vi havde lavet tidligere, trak hendes karakter ned. Men hvad mener de med perspektivering til... -
Kunsteventyr/folkeeventyr?
ForumindlægHejHvis man nu trækker en kunsteventyr eller et folkeeventyr, ville man så sige at det hørte ind under romantikken, eller? -
Funktioner
ForumindlægJeg har disse to ting jeg skal forberede, bare så jeg er forberedt til årsprøve. Så savner lidt hjælp til hvordan jeg kan forberede det:-Ligninger af 1. og 2. grad. En udledelse af løsningsformlen for andengradsligningen hører med.-Andengradsligningen og faktorisering af andengradspolynomierOg ma... -
Hvad er dit foreløbige?
ForumindlægNu findes der jo sider, så man kan regne sit gennemsnit ud.. Og også sit foreløbige, dvs for de fag, man har afsluttet..Så med fare for at få at vide, at det er upræcist at regne noget ud, når man fx kun har afsluttet 2.g - så vil jeg da lige høre jer, der ikke er studenter endnu.. Hvad ligger je... -
Nelson Mandela
ForumindlægHej.. Vil bare lige vide kort, hvorfor Nelson Mandela blev arresteret.. -
1,08-reglen, rammes jeg?!
ForumindlægJeg er i år blevet student og skal nu ind at aftjene værnepligt. Jeg overvejer i den forbindelse at blive derinde i sammenlagt 2 år, hvilket betyder at jeg er færdig august '08. Vil jeg dermed overskride reglen for søgen indenfor 2 år, hvis jeg søger studiestart 1. september '08?Håber i ... -
AT 2012: Gini koefficient i USA ved Wall Street krakket 1929?
ForumindlægHey allesammen! Katastrofe - årsager og konsekvenser, dét er emnet for AT i år. Jeg har derfor valgt at skrive om Wall Street krakket i 1929, fordi det ledte til en økonomisk katastrofe og endvidere måtte mange befolkningsgrupper imødekomme nogle trænge vilkår på baggrund herfor. Min ta... -
Rodtræ
ForumindlægJeg har følgende definition af et rodtræ:"Et rodtræ er en retningsbestemt graf, der er sammenhængende, men som ikke indeholder en simpel kreds. Derudover skal én knude i grafen være rod, dvs. enhver kant i grafen skal være orienteret væk fra roden."Mit spørgsmål går på, om følgende graf... -
kvalitativ metode = induktiv tilgang? kvantitativ metode= deduktiv?
Forumindlægsamfundsfag: kan man sige at ved en induktiv tilgang som er at man observerer enkelte tilfælde og konkluderer noget generelt sige at den bruges når man bruger kvalitativ metoder som interviews osv. og ligeledes med deduktiv tilgang ( går det fra specifikke (f. eks en teori) til det generelle (sam...
