Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19761 til 19780 af 40954
-
Hjææælp!! skal til eksamen og kan ikke finde ud af, hvordan jeg præsenterer fristelse/syndefald
ForumindlægJeg er kommet i den situation, at jeg ikke kan finde ud af at præsentere fristelse/syndefald. Jeg skal til dansk eksamen og hvordan skal jeg forklare det overfor min lære og censoren. Hjææælp!! -
FSA
Forumindlægheeij. jeg vil gerne vide de FSA prøver som er til december er det de prøver som man får til terminsprøver. Eller kan ens dansk lærer selv vælge, hvilken eksamenssæt klassen skal have? på forånd tak -
Vindue
ForumindlægI dansk og psykologi snakker man om et vindue, som er delt op i 4 dele *Det alle ved om én selv *Det du ved om dig selv *Det andre ved, men du ved det ikke selv *det ingen ved. Hvad er det man kalder det vindue? -
Oversættelse :)
ForumindlægJeg søger en oversættelse fra dansk til Latin.Jeg vil gerne skriveVelkommenLev mens du gør det, elsk(som i sex, gerne hvis der kan ligges tryk på ordet som kneppe :) ) men du tør det. -
Hvad sker der
ForumindlægHej, jeg er i tvivl.. Jeg er blevet optaget via en optagelsesprøve på et gymnasium. Hvad nu hvis jeg dumper eksempel dansk engelsk eller matematik, kommer jeg så ikke på gymnasiet alligevel? Hjææææælp -
Oversættelse af kort sætning HJÆÆÆLP
ForumindlægHey Guys. :-) Er der nogen herinde der kan latin som ved hvordan denne sætning oversættes korrekt fra dansk til latin?: "I har gjort mig til den jeg er" -På forhånd tak! :-) -
Politik og Ideologier
ForumindlægHej alle sammen Skal op til mundlig samf i overmorgen. Har lige et hurtigt spørgsmål som jeg håber at i kunne hjælpe mig med. spørgsmålet lyder: Hvilken rolle spiller ideologierne i det danske demokrati? Tak på forhånd :) -
Mauer mit Banane
ForumindlægHey jeg har været så uheldig og trække teksten Mauer mit banane af Claudia Rusch. Nogle der ligger inde med et referat eller analyse af teksten på dansk!? :) inden imorgen. -
Har noget om grønland... Hjælp...
ForumindlægHej, jeg har et spørgesmål jeg ikke rigtig kan komme med idér til... Jeg skal skrive seks betydningsfulde ting som den danske stat har ændret ved grønland... Hvad kunne de værre..? -
Hjælp! ANALYSER
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig dansk i morgen, og derfor skal jeg forberede en masse analyser. Jeg fortsår ikke helt hvordan man skal analysere sange, salmer mm. Skal man bare bruge den samme analysemodel som et digt eller? -
når man skriver stil
Forumindlæghej Når man skriver en dansk og engelsk stil skal man så ikke gå efter en analysemodel ?? f.eks.har jeg en tekst som er en artikel skal jeg så ikke lave en artikel analyse om den, hvis jeg skal skrive om den ?? eller hvad kommer det an på?? -
Eksame Hjælp!
ForumindlægHej jeg skal til dansk eksame på torsdag for at afslutte 10.klasse...Jeg vil høre om nogen evt. skulle ligge inde med en Analysemodel til Avisartikler????? Det ville være en kæmpe hjælp...På forhånd tak:-) -
Hjælpe til Maple
ForumindlægHvordan får jeg Maple til at give resultatet af f(0,42)? Jeg har defineret f(x).Findes der en god guide til Maple, helst på dansk? -
B-Z reaktion
ForumindlægHej. Da jeg ikke kunne finde nogle danske artikler der kunne svare mig på hvad en "B-Z reaktion" er, spørger jeg nu her inde. Er der en der detaljeret kan forklare mig hvad det er, og hvad der egentlig sker? Mvh. Daniel -
Tysk oversættelse ... :/
ForumindlægHej Der skulle ikke tilfældigvis være én der ude, som har oversat en tysk aflevering fra dansk til tysk, der hedder "Au-pair pige i Köln". ? Jeg er nemlig ikke god til skriftelig tysk :/ -
EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen i dansk imorgen, men har ikke helt styr på sagerne: Hvordan foregår det egentligt? SKAL man læse noget op fra sin tekst? Er perspektivering MEGET vigtigt? Hvad skal man starte med, når man får sin tekst? -
en to tre nu
Forumindlæghej jeg har fået en opgave i dansk om bogen en to tre nu hvordan reagerer cecilie og hendes familie, om kræften lav et digt på 3 vers om cecilies situation (kræft) -
kemiingeniør - DTU
ForumindlægHej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå? -
FSA
Forumindlægheeij. jeg vil lige soørge om, i dansk skriftlig fremstilling, når man skal vælge det man skal skrive er der så et eksempel på, hvordan det skal se ud. f.eks.hvis jeg vælger at skrive en artikel. Er der så et eksempel på, hvordan artiklen skal være sat op? på forhånd tak -
Boomerangeffekt?
ForumindlægHvad vil boomerangeffekt sige? Læser en kronik omkring dagpengereformen, og så står der: " For dagpengereformens boomerangeffekt på privatforbruget kan risikere at vare lige så længe som mange dansker er - eller føler sig - fyrings - og arbejdsløshedstruede"
