Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19801 til 19820 af 36005
-
nogen der ved hvordan Kopernikus kom frem til sin model?
Forumindlæghej jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan Kopernikus Brahe kom frem til sin model (Det Kopernikanske Verdensbillede) ligesom tycho brahe kom frem til sin model ved at registrere en ny stjerne på himlen -
Metode i biologi
ForumindlægJeg har valgt et emne om vaccination mod livmoderhalskræft. Jeg skal fortælle om et forsøg, hvor man undersøger en udtaget celleprøve for kræft. Teoretisk ved man bl.a., at en stor cellekerne er karakteristisk for en kræftcelle og udfra sådanne teorier vurderer man, om der er tale om en kræftcell... -
Heisenbergs usikkerhedsrelation
ForumindlægHej jeg sidder lige og læser om Heisenbergs usikkerhedsrelation. Jeg forstår, at den kort sagt går ud på, at man ikke kan måle en elektrons hastighed og position samtidigt. Der er den her formel, som beskriver det: Δx*Δv=h/m jeg forstår at Δx er ubestemtheden i positionen... -
AT: videnskaben i litteraturen
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om ikke der er nogen derude der har læst noget dansk eller engelsk litteratur (noveller,romaner,digte), der fortæller lidt om teknologi, videnskab og generelt gennembrud inden for disse? Jeg synes ikke jeg har fundet noget brugbart i det herlige ressourcerum som vi lidende A... -
Skriv et fyldigt omtale?
ForumindlægHej, jeg er igang med romananalyse også står der 'skriv en fyldig omtale af et centralt afsnit' Skal jeg så skrive hvad der foregår? Fx, jeg har en roman, også har jeg valgt et kapitel hvor der er krig.. Skal jeg så bare skrive fx 'der er kaos over alt ' eller hvad?.. -
Kristendom
ForumindlægHej kunne i hjælpe mig med det her spørgsmål så er i søde : Findes der andre opfattelser af verdens skabelse end den religiøse? -
Global opvarmning - biologi - Metode
ForumindlægHar valgt at lade min afsluttende AT-synopsis omhandle 'global opvarmning' i fagene biologi/samf. Har afleveret synopsen, men skal op til forsvar d. 9. I den anledning ville jeg gerne uddybe mine metoder. Her er mit udkast til de biologiske (naturvidenskabelige): Oprindeligt har man bru... -
Halveringstid
ForumindlægHej! Jeg sidder og arbejder på fysiklektierne til i morgen. Det er ekstra vigtigt, at det meste er rigtigt, da lærerne skal skrive karakterene til 2. standpunktskarakter ind, og derfor er dette det sidste vi kan imponere lærerne med. Men sidder og grubler over noget med halveringstid. uden at sk... -
Nær fremtid
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad nær fremtid er? Og hvordan man bruger det, på foreksempel sådan en her sådan Skal du arbejde med kreditkort? Tak på forhånd -
HJÆLP SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE
ForumindlægSkal til 1.g skriftlig dansk årsprøve på mandag... Er der nogen der kan fortælle hvordan det forgår? Får man forskellige emner man kan skrive om eller ? Og er det essay, kronik og ? -
Databog
ForumindlægI min databog så er der et uendligt tegn ude for 2-methylpropan-2-ol's opløslighed i vand. Hvad betyder tegnet? :) -
Hvad er en industrivirksomhed?
ForumindlægKan i også muligvis nævne nogle eksempler på en industrivirksomhed. Tak på forhånd -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til? -
Relativ brydningsindeks
ForumindlægHej Er der nogle af jer, der kan forklare mig, hvad det relative brydningsindeks er for noget? Vi har lavet et forsøg, og den reciprokke værdi til den lineære grafs hældning, hvilket siges at være det relative brydningsindeks, har jeg fået til et tal større end 1. Men den teoretiske giver u... -
tidligere engelsk genitiv
Forumindlæghej nogle der ved hvilke engelske genitver der har været før den nuværende med 's, ' og of -
Nykritisk metode
ForumindlægSkal lige have noget på plads. Ved nykritisk metode forstås da, at det udelukkende er teksten der er fokus på - altså tegnsætning, sprog osv. Er der i en nykritisk metode ikke plads til fortolkning på selve litteraturen? -
Gave til værtsfamilie
ForumindlægHej, jeg skal snart til Spanien hvor jeg skal bo hos en spansk familie. Det er kun i en uge men jeg tænkte at jeg alligevel gerne ville give familien en lille gave - jeg ved bare ikke hvad? Jeg ved ikke super meget om familien andet end at de er fire, to forældre og to piger på henholdsvis 13 og ... -
Andengradsligning
ForumindlægKan nogle ikke forklare mig hvad andengradsligning går på? har aldrig fattet + give et par eksempler, altså hvordan man regner det D: -
Newtons 1.lov
ForumindlægNogen, der kan forklare mig Newtons 1.lov (Meget pægagoisk)? :) "En partikel, der ikke påvirkes af kræfter, eller af kræfter med resultanten nul, vil enten bevæge sig jævnt og retlinjet, eller ligge stille" -
Elektroforese af aminosyre
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvorfor Cystein (cys, C) vil bevæge sig mod den positive ende (Se bilag). Nogen som kan forklare dette til mig?
