Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19821 til 19840 af 34075
-
oversættelse af tider
ForumindlægNogle der ved, hvad forskellen er på de her futur tider? Hvornår skal man bruge det ene, hvornår skal man bruge den anden? - je parlerai - j'aurai parlé - je vais parler -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Jura
Forumindlæghvor meget engelsk er der på jura studiet? og er det vigtigt og være god til engelsk for at læse det? -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Fysik - Lyd
ForumindlægHej Hvad er emnebegrundelsen i lyd og hvad skal jeg perspektivere til? Håber på en smule hjælp På forhånd tak! -
Skr. karakter = gennemsnit af afleveringen/prøver
ForumindlægKan det passe, at den skriftlige karakter er gennemsnittet af de opgaver, man har afleveret eller prøver, man har lavet i det kvartal? Jeg har nemlig fået 9, 10, 10, 8, 11, men jeg har mærkeligt nok fået 10 i skr. kemi (jeg blev gladeligt overrasket)? -
Hvordan udregnes eksamenskarakterer?
ForumindlægMit foreløbige eksamensresultat viser, at den vægtede sum af mine årskarakter og eksamenskarakterer er 336, samt at summen af anvendte vægte er 31. Jeg har 5 A-fag og agter at søge ind på en videregående uddannelse til næste år. Mit spørgsmål er da, hvordan mit snit bør udregnes, og hvordan afru... -
Eksamensbevis kopi?
ForumindlægHej Alle Jeg har med stor sandsynlighed mistet mit eksamensbevis (STX) og skal til at søge Suppleringskurser og videregående til næste sommer. Jeg ringede til mit gymnasie hvor jeg tog graduerede fra, som fortalte, at man var holdt op med at sende kopi, men de kunne sende en udskrift af protok... -
At skyde en rottweiler - af Niels Brunse.
ForumindlægJA, jeg skal fremlægge om denne novelle: At skyde en rottweiler.... Og derved skal jeg fortæle noget om temaérne i novellen... er der nogle der har læst den, og kan fortælle mig hvilke temaér og hvorfor?? :D Det ville være en STOR hjælp :p Tak på forhånd xD -
hvorfor kastede usa atombomber over japan
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kort kan fortælle mig hvorfor USA kastede atombomben over japan (Hiroshima) ? Var det kun for at vise Sovjetunionen at de er stærkere og at de har magten ? og hvorfor skulle det gå ud over Japan ? -
Rødforskydning
ForumindlægHej Er formlen for rødfoskydning ikke: z = Δλ/λ? Hvad er følgende formel så? λ/λuds = z + 1? Jeg forstår det ikke.. -
Hjælp!!! Har et lavt gennemsnit!!!
ForumindlægHej allesammen Jeg skal efter sommerferien starte i 9. Klasse, og har i lang tid haft en drøm om at komme ind på medicinstudiet:) jeg har desværre en meget lav snit på 6 og føler mig håbløst da jeg hører at mange forbedre deres snit mens at jeg sidde fast i med mine karakter selvom jeg øver. fx ... -
søg optagelse på optagelse.dk
Forumindlæghej. jeg er i gang med at søge optagelse på optagelse.dk jeg er nået til punktet "bilag", som jeg ikke rigtigt har styr på. hvad er det jeg skal vedlægge som bilag? altså jeg er logget på med nemID, og den har automatisk skrevet mine personlige oplysninger og snit på siden. hvad g... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej Jeg skal analysere en tekst ved navn 'Døden' og jeg sidder nu med kompositionen og bliver i tvivl om det er In media res eller ej? Teksten første stykke lyder: "Jeg vender mig i sengen. Den knirker under mig. Jeg svinger benene ud over kanten og sætter mig op, selvom det ... -
summary of The World and Me from the book worlds of english
Forumindlægsummary of the world and me -
hjææælp det er meget meget meget vigtigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghvordan ville i fortolke denne reklame. altså smirnoff green apple twist???????? hjæææææææææælp skal op i mundtlig dansk imorgen... -
Mellemkrigstiden og perspektivering
ForumindlægHej, er der nogen der har en eller flere ideer til hvad man kan perspektivere mellemkrigstiden til idag. Jeg tænker lidt selv den økonomiske krise, da der jo dengang var oprør, stor arbejdsløshed og krise grundet børskrakket i '29... Men har i en ide som kom gerne med den. ... -
Uddannelser
ForumindlægHej kender I nogle uddannelser som har primært skriftlige eksamener og har de vinterstart? -
Er det muligt?..
ForumindlægHej. Jeg er en pige som har svært med matematik så vil derfor spørge jer, om det er muligt at gå fra karakterer 02- til 10 tal på et år hvis jeg arbejder på det. Kom gerne med gode råd, opgaver osv :-) -
At studere til tandlæge
ForumindlægHej mennesker :) Jeg vil spørge nogen som har studeret til odontologi/tandlæge eller studere nu måske. Er der gruppeeksamner eller bare generalt gruppearbejde både i bachelor og kandidat, eller er for det meste individuelt arbejde? I må meget gerne efterlade et svar :D Tak på forhånd.
