Studievalg og videregående studie

At studere til tandlæge

22. august 2016 af 12345hey (Slettet)

Hej mennesker :)

Jeg vil spørge nogen som har studeret til odontologi/tandlæge eller studere nu måske.

Er der gruppeeksamner eller bare generalt gruppearbejde både i bachelor og kandidat, eller er for det meste individuelt arbejde? 

I må meget gerne efterlade et svar :D

Tak på forhånd. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. august 2016 af Studentos

Læs om odontologi (bacheloruddannelse) her. Gå til underfanen "Om uddannelsen" og se undervisning.

Svar #2
23. august 2016 af 12345hey (Slettet)

Jamen der står ikke nogle detaljer om der er gruppearbejde eller om det for det meste er individuelt arbejde. Jeg vil også vide præcis hvornår der er hvad og om man blandt andet skal op alene eller ej til eksamenierne. 

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. august 2016 af asdfghjks (Slettet)

Hej! Jeg har læst et år på odontologi, og jeg vil sige, at vi faktisk har en del gruppearbejde ift. rapportskrivning. Hele første år er der faktisk meget fokus på gruppearbejde. Alle eksamener er dog individuelle :)

Svar #4
06. september 2016 af 12345hey (Slettet)

Men bliver man bedømt på ens gruppearbejde ift. rapportskrivning? :-)

Brugbart svar (0)

Svar #5
24. september 2016 af Aab4altid (Slettet)

Nu ved jeg ikke hvordan det er i københavn men kan tage udgangspunkt i studiet i Aarhus. I nogle af de teoretiske fag er der lidt gruppearbejde, men generelt kan man sige at det er individuelt idet man skal op til en individuel eksamen. Dog er der jo mulighed for en masse gruppearbejde og eksamensforberedelse med sin læsegruppe. I de praktiske fag arbejder man også både individuelt, hvor man præpererer diverse ting, og i grupper/par hvor man f.eks. tager aftryk af hinanden. Det samme med patientbehandling. 
Hvor har du tænkt dig at søge ind henne? 

Svar #6
09. november 2016 af 12345hey (Slettet)

Jeg ville nok søge ind i KU,  altså hvis jeg får gennemsnittet til det :D Det fordi at på mit gymnasie lægger de stor vægt på gruppearbejde, så jeg ville se om jeg kommer til at have det på samme måde i universitetet. 

Skriv et svar til: At studere til tandlæge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.