Matematik
Er det muligt?..
Jeg er en pige som har svært med matematik så vil derfor spørge jer, om det er muligt at gå fra karakterer 02- til 10 tal på et år hvis jeg arbejder på det.
Kom gerne med gode råd, opgaver osv :-)
Svar #2
19. august 2016 af EnStuderende
Hvis du er god til engelsk, så er Khan Academy stedet. Faktisk tror jeg endda de fleste videoer har danske undertekster også nu, så tjek det ud anyway. Websitet er en life saver. Kør alle deres matematik-serier igennem (måske lige bortset fra calculus, medmindre du bliver virkelig hooked), alle deres opgaver, og du er good to go.
Men husk på at du sagtens kan være dygtig og stadig få en skod karakter. 50% af i hvert fald den mundtlige karakter er dialog med din lærer, så vedkommende kan blive overbevist om, at du ved nok til at få en højere karakter.
Svar #3
19. august 2016 af mette48 (Slettet)
Måske vil det også hjælpe dig, at øve dig i at læse og forstå opgaveteksterne.
Læs teksten, find ud af hvilke oplysninger du får i teksten, hvad ønsker man at du skal finde frem til. For nogle er det en hjælp at skrive løsningsmåde med almindelige danske ord, som så kan "oversættes til matematisk sprog". (Husk at dine beskrivelser af løsningsmåden også giver point til eksamen)
Svar #4
19. august 2016 af youcandoit (Slettet)
Svar #5
19. august 2016 af youcandoit (Slettet)
Svar #6
19. august 2016 af klartilathjælpe (Slettet)
Så vidt jeg ved, så er der ikke en lov, der siger, at det skulle være umuligt. Hvor der er vilje, er der vej! Så Knokl for det og du skal nok ende med en rigtig fin karakter!
Svar #7
19. august 2016 af mette48 (Slettet)
Du kan øve dig i hver eneste opgave du laver. Du skal læse opgaverne så grundigt )gerne flere gange), at du får alle oplysningerne i teksten med og føler at du kan løsse opgaven uden igen at skulle se i opgaveteksten når du skal løse opgaven.
Skriv et svar til: Er det muligt?..
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.