Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 19841 til 19860 af 39512
-
Ellære - hvor mange ampere?
ForumindlægJeg er igang med en aflevering i fysik som omhandler ellære. Jeg er kommet til en opgave jeg ikke rigtigt kan komme igang med som lyder: Hvor mange ampere kan sikringerne i én 400 volts installation klare? Håber nogle kan hjælpe :) -
Fysik
ForumindlægHej Har fået denne opgave i en aflevering: Omregn densitet 7,69*10^8 μ/mm^3 til enheden g/cm^3 Har gjort følgende, men er usikker på mit resultat. Ser dette rigtig ud, hvis ikke, hvordan skal jeg så gøre det? -
Plangeometri
ForumindlægHar en aflevering for, hvor det her er et spørgsmål: Du skal bevise formlen for afstanden mellem et punkt og en linje i planen. Forklar hvordan dette kan bruges til at bestemme antal skæringer mellem en cirkel og en linje. Nogen som kan hjælpe, forstår det ikke. -
Differentialregning - skal afleveres i aften, please hjælp
ForumindlægHej, har 2 opgaver i min aflevering som jeg virkelig har brugt lang tid på nu, kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre :-( Det drejer sig om opgave b og c, i den vedhæftede fil Håber virkelig der er en sød sjæl der vil skærer det ud i pap for mig :-) -
DNA - HJÆÆÆLP! haster
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en aflevering om dna-tests og jeg skal selvfølgelig have et teori afsnit... jeg er blot i tvivl om hvad man kan have med i et teoriafsnit om dna test? Og nogle der kort og pædagogisk vil fortælle mig lidt om hvad DNA helt præcis er for noget -
Hjælp til brug af ti-nspire :( :(
ForumindlægHej :) Er i gang en aflevering til imorgen hvor jeg har en opgave med en graf hvor x = 0<x<30, jeg ved ikke hvordan jeg sætter det interval ind på ti-nspire, er der nogen der jkan hjælpe? vh. :) :) -
Ville du være sød at hjælpe mig:(
ForumindlægHej er der nogle der ville hjælpe mig med at oversætte nogle sætninger til engelsk, jeg lave en aflevering til imorgen. Og er self. igang, men har svært ved at oversætte.Ingen af min forældre kan Engelsk så kan ikke få hjælp af dem. Men tak på forhånd -
2 fysikspørgsmål ang. molekyler
ForumindlægHej alle sammen, har fået to fysikspørgsmål til en aflevering, som jeg ikke kan finde svar på, håber der er nogle der har lyst til at hjælpe. Forklar hvad et umættet molekyle er og giv et eksempel pa° det: Forklar forskellen pa° et cis- og et trans-molekyle: -
SO2 - Eksamen
ForumindlægHej Jeg går lige og mentalt og forbereder mig på min SO2-eksamen - Vi har dog ikke fået så meget at vide om det endnu. Men jeg er blevet i tvivl. Når man vælger arbejder til sin portfoliomappe/prøvemappe skal det så være SO-projekter, eller må det gerne være afleveringer fra andre fag? -
VØ A - Systime opgave 31.21
ForumindlægHej.. Har en aflevering til mandag, så haster hjælp! Nogen som har VØ A som har besvaret opgave 31.21 som de kan sendes til mig, da jeg virkelig er lost. Har siddet med opgaven i 3 dage og kan ikke komme videre! Hjælp hurtigst muligt tak! :-) -
Hjælp med at finde fejlen!
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en engelsk aflevering og er gået i stå ved den sidste opgave. Det går ud på at finde fejlen og derefter forklare hvorfor, det er ikke lige min stærke side! jeg har prøvet håber der er nogle der vil hjælpe mig og forklare hvorfor :) -
Bestem længde af katete og hypotenusen
ForumindlægI min aflevering hedder opgaven således: Om en retvinklet trekant ABC oplyses det, at arealet er 6 og den ene katete er 4. Bestem længden af anden katete og længden af hypotenusen i trekant ABC Kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre, og hvor jeg skal starte? -
Funktioner
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering og er gået lidt i stå ved den her opgave Nogen som måske kan hjælpe? Jeg har prøvet at regne hældningskoorficienten ud men ved ikke helt hvordan jeg skal kommer videre :) Opgaven er på billedet -
Løgstrup - de suveræne livsytringer
ForumindlægJeg skal lave en skriftlig aflevering om teksten "de suveræne livsytringer" af Løgstrup. Opgaven skal indeholde et referat, en analyse og en fortolkning af teksten, og i løbet af opgaven skal der henvises til "Den etiske Fordring". Er der nogen hjælp at hente her? -
Forklaring
ForumindlægHej Sidder med en aflevering og der lige to opgaver der er lidt træls Den ene er "Forkar, hvorfor hypotenusen er dobbelt så stor som den korteste katete" (Hypotenusen er 6) Nummer 2 opgave er "Hvor stor er den længste katete, hvis hypotenusen er 6" -
Løsningsmængde til ulighed
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering hvor jeg skal angive løsningsmængden til uligheden p(x)<0. p(x) er et andengradspolynomium som har forskriften: p(x)=-2*x^2+3*x+5 Hvad skal jeg gøre? -
Løsningsmængde til ulighed
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering hvor jeg skal angive løsningsmængden til uligheden p(x)<0. p(x) er et andengradspolynomium som har forskriften: p(x)=-2*x^2+3*x+5 Hvad skal jeg gøre? -
Forklaringer
ForumindlægDet her er nok noget af det, som jeg har det sværest ved. At forklare ud for grafer. Det er dog også min sidste opgave i denne aflevering (så jeg skal ikke plage jer mere). Er der nogen, der er søde at hjælpe? Opgaven er vedhæftet. Kh, Josefine. -
RETTE DANSK! HASTER!
ForumindlægDet er en artikel som jeg redegør og diskutere. Tænkte på at inden jeg aflevere en sød sjæl er venlig at læse den igennem rette komma og grammatik fejl og se om det rammer ind for en redegørelse og diskussion aflevering. :-) -
Dampturbineanlæg
ForumindlægHej, jeg har kunne lave alle opgaver i denne uges aflevering på nær en, hvor jeg hænger fast! Opgave 4.3 kan ikke se hvordan jeg kan udregne denne, da jeg syntes at mangle tal? fil vedhæftet
