Søgning på: historie begreber. Resultater: 19861 til 19880 af 22480
-
Den Amerikanske Borgerkrig - Kilder og fremstillinger
ForumindlægHej.. jeg har om den Amerikanske borgerkrig hvor jeg skal gengive årsager til krigen med særligt fokus på slaveriets betydning. jeg skriver i Historie og engelsk, ogskal bruge en fremstilling til at gengive de historiske årsager, hvor jeg skal stille nogle kilder op som kan vise andre holdninger.... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
Hoveddelen i mit SRP-projekt er en artikel...?
ForumindlægHej Som overskriften siger, er jeg som så mange andre 3.års i gang med SRP, men er løbet ind i et lille problem... Jeg har om Utson og arkitekturen og har fået en problemformulering, der kræver at hele hoveddelen (inkl. matematikdelen) skal skrives som en artikel, derudover skal der i artikle... -
Emneforslag
ForumindlægJeg er ved at finde ud af, hvilket emne jeg vil vælge til AT-eksamen, jeg synes nemlig, at overemnet er meget abstrakt! De fag jeg evt. vil operere med er historie, dansk, bio, idræt, old. og kristendom. Har du nogle gode forslag? Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad jeg skal komme ... -
SRP - hjælp med bevis
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige pt og skriver SRP i historie/matematik omkring kolera epidemien Jeg et stødt på et problem med min problemformulering: 1) Du skal gøre rede for forskellige epidemimodeller(med og uden karantæne) 2) Du skal herunder bestemme den fuldstændige løsning til følgende dif... -
misforstået
Forumindlæghej.... Jeg har jo valgt at bruge bog. Så bruger jeg bogen, men da jeg brugte bogen, viste sig at det var forkert. Så siger jeg i historie timen i går at man kaldte adelen for værgestanden og det var så fordi i 13-1400 tallet var dens opgave at forsvare kongen og de øvrige stænder ved personlig ... -
Srp opgave om apartheid
ForumindlægHej alle Jeg skriver studieretningsopgave i engelsk og historie og mit emne er apartheid i Sydafrika. I min analyse del skal jeg analysere Andrè Brinks, "A Dry White Season", og dertil har jeg brug for nogle sekundære kilder, der kan underbygge min analyse af romanen. Kilderne sk... -
SRP-Vietnam I Globalt Perspektiv ??
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp, inputs, inspiration, forslag eller noget. evt nogen der arbejder med det samme ? Har som 3. og sidste spørgsmål i SRP'en fået - Diskuter Vietnam's position i globalt perspektiv Fag er Historie/samfundsfag og mine tilgangsvinkler er mest samfunds/økonomiske ... -
Diskussion af forebyggelse af borgerkrige på det afrikanske kontinent
ForumindlægHej alle. Jeg er godt igang med min SRP-opgave i 3.g Jeg skriver i historie og samfundsfag. Mit emne hedder Borgerkrige hvori jeg beskæftiger mig med den rwandiske borgerkrig i 1990'erne. Jeg er nu nået til diskussionsdelen der lyder således: Der ønskes en diskussion af hvorledes man fr... -
SRP - USA - Cuba Embargo
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP og vil i den forbindelse komme ind på den amerikanske embargo mod Cuba. For at finde ud af hvor meget Cuba taber på embargoen har jeg fundet oplysninger om Cuba's eksporttal til USA (der selvfølgelig er 0) og den Dominikanske Republik's eksporttal til USA, da jeg ... -
oversættelse!! fra tysk til dansk
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til denne lille historie jeg skal ha oversat til imorgen!! den starter sådan: onkel fritz halt nichts vom sparen dabei wunscht er sich seit jahren in die weite welt zu fahren. reisen in die weite welt kosten aber schones geld, doch statt geld hat onkel schulden. darum... -
Diskussion i nutid eller datid? HJÆLP?
ForumindlægHej alle... Jeg skriver i engelsk-historie, og skal afl. min SRP opg. på tirsdag.... Emnet er Apartheid i Sydafrika, hvor mit diskussionsspørgsmål lyder: "Diskuter med udgangsunkt i romanen, hvordan apartheid påvirkede den enkelte borger i Sydafrika." Mit spørgsmål går på: Eftersom mit ... -
Hjælp til problemformulering! (Bilisme) - Haster!
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i fagene Historie og Fysik. Mit emne er Bilisme og jeg har lavet en midlertidig problemformulering, men jeg vil meget gerne have respons og kritik på den, da mine vejledere ikke rigtig reagerer. Den ser således ud: Bilisme Problemformulering: Hvilken betydning har t... -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med en meget svær AT opgave - hvor jeg nu har ændret "vinklen" på den. Jeg arbejder med en dommedags "profeti/forudsigelse" indenfor Fysik og Historie. Profetien går ud på, at man ved hjælp af fysiske ligninger kan forudsige dommedag (ikke på et bestemt tid... -
DK - Skåne 1700...
ForumindlægHey Jeg er lærervikar i en 7. klasse, og vi skal i morgen snakke lidt om Skåne og Danmark fra 1700 til 1720. Jeg har bogen Ny Historie i Syvende (s. 79), hvori der står at vi hjælper Norge, da Karl d. 12. angriber.. Hvorfor hjælper vi Norge? Hvilket forhold er der mellem Norge og DK på dette tids... -
Hjælp
ForumindlægHeej.. :d Jeg er igang med at skrive en at-opgave i Historie og kemi om 1.verdenkrig. Men jeg har et lille problem, jeg kan ikke rigtig komme igang, da jeg skal starte med at skrive en problemformulering, som jeg ikke er så god til.. Så hvis der nogle der havde nolge forslag om nogle spørgs... -
SRP - Noveller om apartheid
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP om Apartheid i fagene Engelsk A og Historie A. Mit fokus er på lovgivningerne og den individuelle modstandskamp overfor eks. jordloven og paslovgivningen. I den forbindelse skal jeg i engelsk analysere 2-3 noveller, der viser litteraturens bud på undertrykkelsen af... -
terrorisme
ForumindlægJeg har til min dio jeg skal forsvare valgt Engelsk og historie. Hovedemnet i første del var religion. Jeg synes selv de andre 2 fag passer godt ind i, da religion og terror jo næsten altid hænger sammen. Har nogen nogle gode kilder/bøger til dette, så gerne hjælp. Jeg er en elendig starter, m... -
Undervisning tilbydes
ForumindlægVil du være bedre til Historie? Så har vi løsningen til dig! Vi tilbyder intens undervisning i metoderne til at lære og forstå dette fag langt hurtigere end du drømmer om. Vi garanterer at du vil stige minimum én karakter til din eksamen efter fuldendt undervisningsforløb! Vi underviser fire... -
Oversættelse
ForumindlægHej til er jer alle :) Jeg plejer altid at få karakteren 7 eller 10 og kunne derfor godt tænke mig at få et 12-tal. Jeg har lidt svært ved at oversætte fra dansk til tysk, og håber at der er nogle er jeg der kunne hjælpe med at oversætte nedenstående tekststykke til tysk :) Efter 2.verd...
