Generelt

A-niveau fag på gymnasiet

30. juni 2017 af TLadegaard
Hej alle.
Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g.
Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik fra B til A, da det er mit absolut bedste fag.
Har nogen af jer erfaringer med at have så mange A fag? Er det muligt? Jeg regner med at sige mit job op når jeg starter i 3.g for at have mest mulig tid og overskud.
Alle råd og erfaringer modtages med kyshånd, tak!

Brugbart svar (1)

Svar #1
30. juni 2017 af Mathias7878

Jeg havde 5 A-fag, og jeg synes ikke, at det var så hårdt igen. Nu ved jeg ikke helt, hvordan det er med 6 A-fag, men hvis du ikke laver det store i din fritd, vil jeg ikke tro, at det kommer til at blive et problem. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juli 2017 af JulieW99

Du kommer til at have endnu en eksamen mere, så dvs. at du skal have været oppe i 11 i alt når du bliver student, inkl. SRP. Du får en meget presset eksamensperiode hvis du kun har afsluttet 2 eksamener inden 3.g.

Mht. matematik B->A er jeg ret sikker på at du skulle have opgraderet den inden 3.g også, i forhold til et eller andet med eksamener. Der er i hvert fald noget. Derudover kan du heller ikke regne med at du faktisk har plads i skemaet til det. Du kan jo ellers tage det som selvstudie hvis skolen tillader det, eller også kan du læse det på i en sommerferie. Jeg kan ikke lige se, hvordan du skal kunne have 6 A-fag i dit skema, sammen med alt det andet.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juli 2017 af sjls

#0

Har du andre fag i 3.g end dine A-fag og idræt? Altså kommer du til at have for eksempel religion, oldtidskundskab, andre fag? Fordi hvis du skal det, så tror jeg det bliver meget hårdt, men igen, så er jeg nok ikke den bedste til at dømme det. Jeg synes, du skal spørge dine lærere i de respektive fag, om de mener du kan klare det, og snak eventuelt med en studievejleder. 


Skriv et svar til: A-niveau fag på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.