Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19861 til 19880 af 27496
-
matematik
Forumindlæghej allesammen jeg har en opgave som jeg har brug for deres hjælp a)Isoler vel beregning q= (3q-1)/t b)1/e^x -4e^x +3= 0 -
additionsreaktion
ForumindlægJeg har en opgave-samling liggende og undrede mig over denne opgave: CH3-CCl2F skal fremstilles ved en additionsreaktion, når man adderer HCl til 1-chlor-1-fluor-ethen. Hvordan løser man sådan én? -
delta G
Forumindlæghvad vil vil det sige om en reaktion hvis min delta(f)G^0 er negativ. kan man sige at den er spontan. men hvorfor? -
Navngivning
ForumindlægHej SP Er der nogle kemiker, der har en god tabel eller oversigt over navngivning af de forskellige stoffer? Fx endeleser på alkohol, alkener osv og hvordan man angiver dobbeltbindinger Takker på forhånd -
Hydrofob/hydrofil
ForumindlægHej :) Håber, jeg kan få lidt hjælp. Fjernelse af rester af ethylcinnamat fra vandfasen sker ved anvendelse af et opløsningsmiddel. Argumenter for, hvilket af følgende opløsningsmidler er bedst egnet: Ethanol eller Octan-1-ol. Kigger jeg på strukturformlen for ethylcinnamat, kan jeg se,... -
Farmaceutstudiet?
ForumindlægHejJeg har søgt ind på farmaceut studiet og regner med at skulle starte her til sommer. Jeg er dog ret nervøs for hvordan min studiestart bliver. Så tænkte hvis der var nogle der kunne give mig nogle gode råd eller fortælle hvordan deres studiestart var?Mine bekymringer går mest på det sociale, j... -
Studiehjælp, matematik B, 1. g.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig ? Har flyttet klasse i 1. g og mangler hjælp til første halvår pensium. Meget gerne studie hjælp inden skolestart d. 18. august. -
Hvilket computer-program til matematik og fysik?
ForumindlægHej, Jeg kan se, at mange af jer valgte at bruge computeren her til eksamen. Hvilket program bruger I? Og hvilket program blev brugt i foelgende opgave? Isaer, hvis I kigger paa opgave 9 og 10. *Det er ikke min aflevering, og jeg tager ikke credits for det* -
Tiltrækning (olie)
ForumindlægJeg stillede først følgende spørgsmål i fysikforummet, men blev rådet til at stille det her for en mere fyldestgørende forklaring: Hvorfor er det at hvis man hælder olie i en gryde med vand så samler det sig altid til ET sted? Tak -
Eksamen, tavle eller bord?
ForumindlægHvad er mest fordelagtigt? Hvad foretrækker I / hvorfor? =) Tak! -
Ligevægt
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge noget hjælp her (: Sølvbromid, AgBr kan danne den komplekse ion diamminsølv(I)-ionen med ammoniakvand, hvorunder følgende 1igevægt indstiller sig: AgBr(s)+2NH3(aq) ⇔ Ag(NH3)2(aq)+Br-(aq) a) Begrund om ligevægten er homogen eller heterogen b) Opskriv ligevægtsudtr... -
mol, rumfang, forbrænding!
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man griber denne opgave an: 1 mol gas ved temperaturen 20 grader og trykket 1 bar fylder 24,4 L (som måske bekendt) Beregn rumfanget (ved 20oC og 1 bar) af den mængde O2, der medgår til forbrændingen af 100 g ethanol. -
til århus universitet???
Forumindlæger der nogle her inde som skal til århus universitet i uge 43???? eller håber de kan komme ind i uge 43?? -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
Amid <> peptid
ForumindlægEr der forskel på en amid og en peptidbinding? Jeg kan nemlig ikke se den :) -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
mundtligt fysik
ForumindlægEr der nogle som kan komme med nogle forslag, til om hvad jeg kan skrive om. Mit emne er fra jord til bord -
Uddannelse
ForumindlægHej Hvilke naturvidenskabelige uddannelser kræver et snit på 9,8 og lidt under? -
Årsprøve matematik
ForumindlægHey jeg går i 1g. Og skal til årsprøve i matematik skriftlig, ville høre om der er nogen som ved hvad de forskellige opgaver kan være og hvilke emner ? -
biologisk rensningsanlæg
Forumindlæghej jeg er ved at repeter om rensningsanlæg jeg err gået i stå ved biologisk rensning for de skriver 2 forskellige måder 1.Den biologiske rensning foregår i procestanken/den biologiske tank hvor det er til at nedbringe organisk stof og gødningssalte 2. Den biologiske rensning foregå...
