Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19881 til 19900 af 156339
-
Søger Lektierhjælp
ForumindlægHei. Min datter som går i 1 G på Frederiksberg og har Naturvidenskabs linier har brug for matematik lektier hjælp til Matematik på A niveau. Hun og mange i klassen har svært ved at forstå læreren og den måde han forklarer tingene på. Helst lektierhjælp her på Frederiksberg og gerne herhjemme hos... -
Beskriv funktionsbegrebet
ForumindlægHej derude! :D Jeg skal snart op til mundtlig matematik A-niveau 1.års og en af mine spørgsmål gør mig lidt forvirret.. Variabelsammenhænge og funktioner: 1) redegør for hvad der forstås ved en variabelsammenhæng. 2) Giv en grundlæggende beskrivelse af funktionsbegrebet og det sprogbrug der hører... -
Tidslinje til engelsk (og gerne dansk) søges!!!
ForumindlægSå er eksamen endnu en gang igang! ;-) Man kan ikke bruge den samme tidslinje i dansk til engelsk, vel? Ihvertfald så søger jeg en god, overskuelig tidslinje til engelsk (romanticism, renaissance, postmodernism osv.), så jeg til eksamen hurtigt kan placere teksterne indenfor den rigtige periode. ... -
gode råde til SRP tak
ForumindlægGod aften Kære Bruger Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene matematik og Historie. Har valgt begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med parablen som et keglesnit som kan også beskrives som en variabelsammenhæng ved hjælp af en kvadratiske propotionalitet. er der nogen der kan hjælpe... -
TI-84 Plus Silver Edition billigt til salg
ForumindlægHej..! Er der én derude, der kunne tænke sig at købe en billig lommeregner: TI-84 Plus Silver Edition.? Den har bl.a. grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logaritmeregning. Jeg har selv netop brugt den til at gennemføre Hhx de sidste tre år, men den virke... -
Manglende forum- og opgavekategori (Kommunikation/IT)
ForumindlægHej Studieportalens "bagmænd/kvinder". Kunne det være muligt at få oprettet henholdsvis et forum samt en opgavekategori for HTX-faget "Kommunikation/IT", der efter indførelsen af "Gymnasiereformen" blev et obligatorisk C-niveaus fag samt et studieretningsfag på A-n... -
Kronik om naturvidenskab og værdier
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg skal skrive en kronik på baggrund af en tekst skrevet af Helge Kragh, som handler om naturvidenskab og værdier. Den er fra eksamenssættet i Dansk A-niveau fra i sommer, så måske er der nogle, der stadig har den i erindringen. Jeg har aldrig skrevet en kronik før,... -
Bestået eller ikke bestået?
ForumindlægHej alle, Jeg er i tvivl om, hvornår man kan være bestået i et fag, i mit tilfælde drejer det sig om matematik. Jeg har det på A niveau og der er chance for at jeg kommer op i det skriftlig og/eller mundtligt til sommer, og jeg frygter, at jeg ikke består. Tidligere var det sådan, at man kun... -
Medbringe computer til eksamination
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig på A niveau, har fået besked fra min lærer at vi må tage alle noter med til både forberedelse og selve eksaminationen. Spørgsmålet er, om jeg må tage min computer med ind også? Har jo næsten alle mine noter liggende der. - hvis ja, må jeg gerne skrive på den und... -
Engelsk mundtlig - disposition
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til engelsk eksamen på A niveau i gymnasiet... Det er jo sådan at man har 1 times forberedelse...MEN! Jeg vil virkelig gerne forberede mig så godt som muligt hjemmefra, og har derfor høet noget om at nogen har lavet dispositioner... -
Ret linje, vektorer.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er igang med forberedelse til mundtlig matematik eksamen på A niveau. Jeg er ret godt igang med alle de 20 spørgsmål, og jeg er nu kommet til nummer 15, og er gået lidt i stå. Spørgsmålet lyder som følgende. Der ønskes behandling af den rette linje, herunder lignin... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal fortælle om. Jeg skal forberede to spørgsmål til matematik A-eksamen mundtlig. Har svært ved at se hvilke beviser jeg skal bevise. Er bange for at ligge et for lavt niveau og evt. også et for højt? :S Hvad skal man forberede inden for de to s... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematikeksamen på A-niveau imorgen, og sidder med et opgavespørgsmål jeg endnu ikke har forstået. Det handler om differentialligninger og er delt op i 3 dele: 1) hvad er en diff-ligning? 2) bevis y'=g(y)*h(x) <=> integraletegn(1/(g(y)) dy=integraletegn(h(x)dx)... -
Dette gælder æren; gir' 0 eller uendeligt stort ciffer??
ForumindlægKære alle. Dette gælder min ære i forhold til min svigerfamilie - så hjælp mig lige her :-) Idet jeg går på lyn kursus i matematik p.t. på B niveau, har min søde svigerfar givet mig dette regnestykke og sagt, at hvis kunne løse det rigtigt, med svaret 0 - så var jeg godt på vej. Men jeg får det... -
Den gode TI-nspire cas lommeregner billigt.
ForumindlægJeg er færdig med matematik så har ikke længere brug for min TI-nspire CAS. Sammenlignet med T-89 Titanium lommeregneren , købte jeg CAS lommeregneren fordi den er en del lettere at bruge og når man indstaster ting på den, er det visuelt den samme måde man ville ha skrevet det i hånden, eksempe... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
Eksamen: Regression
ForumindlægEt af mine eksamensspørgsmål er om regression: "Redegør for fremgangsmåden ved opstilling af en model ved hjælp af regression, herunder hvilke metoder der står til rådighed for vurdering af modellen. Tag gerne udgangspunktet i et velvalgt, konkret eksempel." Regression var noget jeg me... -
Hjælp til diskussions opgave om USA som unipol?!
ForumindlægHej alle jer klog hoveder. Jeg sidder med en samfundsfags opgave på A niveau hvor jeg skal gå ind og diskutere dette: Diskuter i hvor høj grad USA har mulighed for at bevare sin status som unipol i det internationale system: Og komme ind på dette: 1. Kinas mulige fremtidige status og interna... -
Notat: Socialdemokraterne - øge vælgertilslutning
ForumindlægHej, Jeg har mit første notat for i samfundsfag på A-niveau i gymnasiet. Opgaveformlueringen lyder således: Du er politisk rådgiver for statsminister Helle Thorning-Schmidt (S). Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan Socialdemokraterne kan øge vælgertilslutningen. N... -
topgennemsnit stx
ForumindlægHej. Jeg leder efter nogen der har et topgennemsnit efter stx eller bare generelt er skide god til at score 12-taller - dog er det førstnævnte mest vigtigt for mig. Jeg har en stor drøm om at opnå et lækkert gennemsnit efter stx, så jeg håber at der er nogen af jer derude der kan give en vejledni...
