Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19901 til 19920 af 32823
-
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
Hypotesetest (Hvornår chi^2-test? Hvornår binomial?)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder her og sveder over min SRO opgave, hvor jeg i matematik skal forklare forskellen på hvornår man anvender chi^2-test og binomialtest. Jeg vil blive rigtig glad, hvis der var nogle der kendte svaret og havde lyst til at dele det. Mvh -
Diagrammer.
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!) -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
LaTeX-kode her på studieportalen
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math> -
Gartneri
ForumindlægHej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml... -
Mangler du hjælp?
ForumindlægJeg har skrevet lidt herinde, og der er tydeligvis mange der kæmper med matematikken. Hvis du har brug for lektiehjælp udover denne side så tilbyder jeg privat lektiehjælp. Jeg er matematikstuderende og 27 år gammel. Bor i Lyngby, går på Uni i Kbh. -
Finde funktionsværdien til f(2) ogmonotoniforhold for f(x)=2x^2
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal bruge lidt hjælp med mit matematik For funtionen f(x) er følgende gældende f(x)=2x^2 for Dm(f)={xεR| - 1<x<=3} hvordan bestemmer jeg funktionsværdien til f(2) og monotoniforholdene?? Tak på forhånd :) -
Spørgsmål vedrørende Kandidat uddannelse
ForumindlægForsikringsvidenskab, cand.act. Læge, cand.med. Matematik-økonomi, cand.scient.oecon. Revisorkandidat, cand.merc.aud. Civilingeniør cand.polyt Jura, cand.jur. Datalogi, cand.merc. Datalogi, cand.scient Erhvervsøkonomi, cand.merc. Hej Spørgsmål er hvad betyder al det her f... -
Heej
ForumindlægHeej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D -
Keder du dig?
Forumindlæg... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder. -
Bestem en ligning for en parabel
ForumindlægHej ;) Håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig med denne her matematik opgave ? En parabel går igennem punkterne (0,3), (-2,9), (2,1) Bestem en ligning for parabelen ? :) Et hurtig svar og forklarende svar ville være rart -
Retvinklet trekant
ForumindlægJeg sidder og repeterer til matematik terminsprøve A i morgen, og er stødt på følgende problem, som er vedhæftet i filen nedenfor. Kan det passe, at man skal anvende Phythagoras' læresætning: a^2+b^2=c^2 -
Bestem hastighed ud fra graf
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en aflevering hvor jeg skal bestem de tidspunkter, hvor hastigheden er 8 m/s ud fra den vedhæftede graft? hvordan bærer jeg mig ad med dette? Har på fornemmelesen at det er ret simpelt, men det er simpelthen så mange har siden jeg har haft matematik. mvh -
Deskriptiv Statistik
ForumindlægHejsa, jeg har på en emneopgave for i Matematik om Deskriptiv Statistik, og har virkelig brug for hjælp til min opg 2, så hvis du er god til Deskriptiv Statistik kontakt mig, og så sender jeg lidt penge hvis du laver den, ps sender opgaven privat over Facebook -
TI-89 Titanium lommeregner til salg!
ForumindlægHejsa:) Jeg sælger helt ny TI-89 lommeregner til 1100 kr. Det er fejlkøb, da jeg ikke skal læse matematik alligevel. Jeg er villig til at mødes og handle. Hilsen Anne-Sophie, Odense -
Redegørelse for potensfunktioner og deres grafer
ForumindlægHej! Som overskriften antyder, har vi brug for hjælp til at finde en redegørelse for potensfunktioner og deres grafer.. Vi, mig og min veninde, stinker begge til matematik, så en simpel forklaring ville være rigtig, rigtig, rigtig rart! Hjælp! xD Tak -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej, derude! Jeg har en matematik-rapport, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgave 1 i den vedhæftede fil har jeg fået styr på, men resten er ganske enkelt ikke til at finde hoved og hale i. Det kunne være fantastisk, hvis der var en, der gad hjælpe. -
ASAP ASAP - Kurtosis og Skævhed
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering som skal afleveres imorgen, har lavet næsten det hele, blot mangler jeg at finde kurtosis og skævhed, og er helt ude af sporet når vi snakker om sådanne nogle diskriptorere, så hjææælp -
HF vurdering prøv og samtale
Forumindlæghej jeg prøver at melde mig i HF efter sommer men, min vejleder har beslutted sig at de skal vurdere min danskkpmetencer og matematik måske jeg skal op til optagelse prøv eller noget andet det ved jeg ikke. er der nogen venlige sjæl kan hjælp mig her :) ?
