Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19921 til 19940 af 48880
  • Huntington - hvilken metode?

    Forumindlæg
    I mit AT projekt har jeg brugt Huntingtons teori om civilisationernes sammenstød til at belyse terrorangrebet 9/11. Kan nogen svare mig på hvilken metode man bruger i samfundsfag, når man arbejder med en teori?
  • samf aflevering??

    Forumindlæg
    hej.. jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til en samfundsfags aflevering jeg er ved at lave.. der står at jeg skal undersøge hvad nogle tal som der står i 2 tabeller har at sige for samfundsøkonomien.. men hvad er det helt bestemt at samfundsøkonomien er?? på forhånd TAK!! hilsen Jonas
  • 24 timers prøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal til 24 timers prøve i samfundsfag, og jeg aner ikke hvordan en dispotion kan se ud. Hvis nogle af jer har prøvet det vil i så ikke sende jeres dispotion til mig? Så jeg kan se hvordan den muligvis kan se ud. Rigtig mange tak på fo...
  • Hjælp til metode i psykologi

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT i morgen i psykologi og samfundsfag. Jeg bruger emnet ondskab i psykologi, men jeg er blevet meget i tivivl om metode. Socialpsykologien er samfundsvidenskabelig metode, men hvad er fx. Asch eksperiment? På forhånd tak for hjælpen.
  • Mundtlig samfundsfagseksamen - form

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan fortælle mig, hvad formen er til den mundtlige eksamen i samfundsfag? Det står ikke i STX-bekendtgørelsen. Det plejer fx at stå, hvis eksamen udformer sig som en dialog/samtale, eller hvis den består af 10-12 minutters "fremlæggelse", for derefter at v...
  • Eksamensark demokrati - USA og verden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder her og kæmper med et gammelt samfundsfags eksamensark som hedder Konflikter. Jeg har meget svært med delopgave D som handler om USAs økonomiske situation. Er der nogen som svaret på denne opgave, hvor jeg kunne se besvarelsen? Eller er der nogen som kan hjælpe mig?
  • Supermagten og småstaten i en globaliseret verden

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundtlig samfundsfag imorgen og jeg har lige trukket mit emne idag som er "supermagten og småstaten i en globaliseret verden". Jeg har fået udleveret en masse bilag skal de alle inddrages eller kun en del af dem? JEG er helt lost, hjælp mig :D Tak på forhånd
  • Opgave "Konflikter"

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige fået en opgave i samfundsfag, som hedder "Konflikter" Hvor jeg skal svare på fællesdel A og delopgave C. Ville derfor høre om nogle evt. havde denne opgave liggende, så jeg kunne få lidt inspiration og hjælp til den??? Mvh.Christian
  • Søger inspiration.

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i samfundsfag. Og jeg tænkte på om nogen havde gemt en opg. de havde lavet, så'n så jeg kan se hvordan de skal skrives/fortælles, og hvad jeg skal ha med. Ville hjælpe en del, da samf ikke er min stærkeside. Tak på forhånd x)
  • finanspolitik- eksamen .. hjælp

    Forumindlæg
    Hej folkens . Jeg ska op til samfundsfag B eksamen i morgen. Har trukket økonomiske styringsredskaber og økonomiske fordeling: Danmarks finanspolitik. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal komme ind på ? ved I ikke vær sød og hjælpe mig ?
  • problemformulering til strukturpolitik

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag, og skal forbederede en problemformulering og problemstilling til emnet strukturpolitik. Vi har primært beskæftiget os med Arbejdsmarkedet og den offentlige sektor. Nogle der har en eller flere ideér til en problemformulering og...
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til min samfundsfag eksamen..Jeg har trukket en tekst `Velfærdskæledyret er blevet til en uhyr` af Xukun Ji. Jeg kan ikke komme i gang med teksten. Kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal analyser teksten.??? Det ville være et stort hjælp :) -Tak
  • Studieture

    Forumindlæg
    hej Jeg skal på gymnasiet efter sommerferien, og har valgt sproglig linje (engelsk A, tysk A, samfundsfag B). Jeg tænkte lidt over hvordan man ved eller hvordan et gymnasie bestemmer sig for om rejsen skal gå til engelsk-talende lande eller tysk-talende lande?
  • Eksamen Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op i mundtlig samfundsfag på c. Hvis nogle af jer allerede har været op, kan i måske hjælpe mig lidt.. Hvad er godt at snakke om, hvordan begynder jeg at præsentere teksten? Skal jeg have en disp. klar, eller er det overflødigt? På forhånd tak,
  • Økonomi - tabel

    Forumindlæg
    Hej alle, sidder her og sveder over min aflevering i samfundsfag. Vi har fået udleveret et skema hvor vi skal undersøge den økonomiske situation i DK, er der nogle som kan hjælpe med hvad jeg skal inddrage og hvordan. Det ville være en stor hjælp, på forhånd tak!
  • National økonomi

    Forumindlæg
    Hej Endelig kunne jeg ikke lige finde ud af hvor jeg skulle poste den her, men jeg tror at nogle kloge samfundsfags hoveder kan svare på mit spørgsmål :) Det jeg gerne vil vide er, hvordan man forklare multiplikatoren eller en multiplikator
  • EKSAMEN!?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg skal til eksamen i Samfundsfag B (2g) HTX nu her på onsdag og jeg er for at sige det mildt - MEGET nervøs. Jeg er forholdsvis god til samfundsfag og har fået et 7 tal på årskarakteren - kunne måske godt have fået et 10 tal men min lærer er simpelthen så skrap og hård hvad angår ...
  • samfund og teknologi?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :)
  • sammenhænge mellem teknologi og samfund?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :)
  • kvinder og værnepligt

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg er i gang med min samfundsfags opgave og vil gerne spørge jer om to ting: er det tilladt med nazistiske foreninger i Danmark? er det rimeligt at kvinder ikke skal aftjene værnepligt?? på forhånd tak - bare skriv jeres meninger :)