Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19921 til 19940 af 40954
-
Censor
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og vil lige vide om det er vi har krav på at vide hvem vores censor er, når skolelederen og dansk læreren allerede ved det. -
Eksamen eller årsprøve?
ForumindlægHej jeg går på hhx og der står i min eksamensplan, at jeg har Dansk A og Engelsk A, samt studieområde del 1. Er det årsprøver eller eksamen, og hvad er forskellen? -
Udsmykning af kroppen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en dansk stil for til om fjorten ´dage jeg ved gost at jeg har god tid, men jeg kan virkleig ikke komme igang med ´den her :-( plizz hjælp mig :-D -
Deco Art
ForumindlægEr der nogen her der kan forklare mig hvad deco art det er, og hvad man kan få af jobs ved den uddannelse.. (vil gerne vide den danske betegnelse for deco art hvis der er nogen der kender den) -
Medieanalyse
ForumindlægHej alle Jeg har fået en aflevering for i dansk der går ud på at jeg skal lave en medieanalyse. Jeg ved hvilke analysemodeller jeg skal bruge. Gætter på en agumentationsanalyse ville være en af dem? Hjælp? Niv. HHX På forhånd tak. -
Case vs. mestring
ForumindlægMestring: er det det danske ord for coping? Eller er det to forskellige ting; i mestring mestrer man noget; det lykkedes og coping er selve processen hvor man ikke nødvendigvis mesterer situationen? Håber på noget klargørelse. Tak. -
hvordan gør man
Forumindlægkursen i USA: 700 d.kr En burger i USA koster: 2,19$ og i Dk koster en burger 24,75 kr. Hvordan omregner man prisen for en dansk burger i dollar? -
Hjælp til redegørelse
ForumindlægHej. Er er den venlig sjæl der kan hjælpe mig med at komme i gang med redegørelsen til min synopsis? Min problemstilling lyder således : - Redegørelse for medialiseringen af politik i det danske samfund -
Hvornår var hvad?
ForumindlægJeg savner et overblik over de forskellige perioder i dansk litteratur. Altså jeg ville gerne have en kronologisk oversigt over perioderne(gerne med årstal). Er der nogen som kan hjælpe mig med dette?? -
HASTER VIRKELIG!!!
ForumindlægHej Folkens. Jeg skal op i mundtlig dansk i 9.klasse og har så valgt kortfilmen Dennis, men jeg skal også vælge en oplæsningsstykke på 360 ord, men ved ikke hvilke...Vil blive meget glad for hvis i kunne finde nogen forslag til mig. På forhånd tak:) -
Strunge!
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder lige nu og prøver at finde på et emne til min SRP i samfundsfag og dansk. Jeg vil rigtig gerne, hvis det er muligt, skrive om Strunge, men er lidt i tvivl om den samfundsfaglige vinkel.. Nogen forslag? -
Det er sikkert ikke muligt...
ForumindlægMen er der nogle der ved hvad der vil komme med i FSA dansk skriftlig fremstilling? Er bare vildt nervøs over, at der ikke vil komme novelle med i, da det er den jeg er bedst til. Essay er den jeg er dårligst til. -
Eksamenssæt
ForumindlægHej er der nogen som ligger inden med nogle af de nye eksamenssæt for dansk skriftlig eksamen stx A niveau, da det ville være rart at have en nogenlunde ide om hvordan de er struktureret :) -
Inspiration hjælp
ForumindlægHej derude.. Jeg er igang med min dansk/historie opgave og har valgt korstogene, er der nogle som har skrevet denne opgave og har lyst til at sende opgaven til mig, som inspiration ? :) -
Check min færdige tysk oversættelse igennem for fejl?
ForumindlægJeg ville virkelig værdsætte hvis nogen ville checke om jeg har rigtig kongruens, sætningsopbygning osv! Tak på forhånd :) Jeg har vedhæftet et worddokument med den danske tekst, samt min tyske oversættelse! -
Gode råd/rettelse af en synopsis
ForumindlægHej jeg sidder med en synopsis, der omhandler atombomber under fagene Dansk og Fysik. Er der nogen som vil tage et hurtigt kig på mit talepapir ? og hjælpe med metoder ? På forhånd tak :) -
Hvordan belyser ens to fag ens hovedspørgsmål?
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne vide hvordan ens to fag ( i mit tilfælde Samf og Dansk) i AT belyser ens hovedspørgsmål/ emne ( finanskrisen) .. Er helt lost her ! Nogen forslag?eller hvordan har i andre gjort det? -
Saga analysemodel
ForumindlægHej alle! Nogen som har en god analysemodel til sagaer? Jeg går ud fra, at man også kan trække det til dansk mundtlig eksamen, så det ville være super godt hvis nogle af jer havde noget man kan analysere ud fra? Tak på forhånd -
William af Jan Sonnergaard
ForumindlægHej folkens! Jeg har trukket post moderne forfattere til min dansk afgangsspørve. Så jeg ville høre om hvad i har af forslag til annalyse og om jeg overhovet kan bruge denne tekst som prøveoplæg! -
HJÆÆLP! TYSK OVERSÆTTELSE :( DET HASTER!!
ForumindlægJeg har stærkt brug for en der kan oversætte fra dansk til tysk! Den skal afleveres imorgen senest klokken 08.00. HÅBER VIRKELIG MEGET AT EN AF JER DERUDE, KAN HJÆLPE MIG :(!!
